Probleempje, waarschijnlijk Mobo

Pagina: 1
Acties:

• --JvL--
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-11-2024
Een kennis van me heeft me gevraagt er eens naar te kijken maar ik kom er niet uit :'( Hij heeft een athlon XP 1800 met op een ECS K7SOM Mobo. Wanneer ik hem aan zet draait hij een paar seconden en springt weer uit. Ik heb al geprobeerd er een andere voeding in te zetten maar na de installatie van windows xp begon hetzelfde probleem weer. Er staat echter nog wel spaning op de pc want de optical mouse blijft nog wel branden. Iemand ideen?

Thanx

Joost

Don't dream your life, live your dream.

Verwijderd

kan drie dingen zijn:
cpu
mobo
mem

Ander geheugen erin en goed aandrukken dus, evt. cpu op ander mobo testen.

Draaien de fans enzo op het mobo wel?

Verwijderd

Waarschijnlijk kortsluiting op de behuizing, probeer hem is op een houten plank op te starten. Ik had er eerst ook last van, er zat gewoon een pinnetje scheef aan de bevestiging van m'n moederbord.

• --JvL--
ANder geheugen heb ik geprobeerd, ook alle fans draaien perfect, cpu opnieuw bevestigd. Niets helpt. Op een houten plank of een stoffen vloer niets....
Ik denk dat ik er mee naar een pc zaak moet zelf kan ik verder niets testen.
Bedankt iig!

Joost

Verwijderd

Ik heb meerdere van dit soort problemen gehad bij verschillende systemen en toen lag het aan het feit dat er een aantal schroefjes te vast zat (op sommige punten stond er te veel druk op het moederbord) of dat er een "ophogertje" scheef zat.
Hierdoor ontstaat er een soort van kortsluiting en zal de compu misschien wel opstarten maar kan hij na enige tijd uitvallen.
Ik heb toen ieder onderdeel van de computer uitvoerig gestest maar dat heeft niets opgelost, totdat ik dus alle schroefjes en ophangpunten nageken had.
In het ene geval zat er dus zo'n ophogertje scheef en in het andere geval was er een schroefje te vast aangedraaid.
Waar je ook op moet letten is dat je kartonnen rondjes tussen de schroefjes en je mobo doet dit voorkomt ook vaak van dit soort problemen.

Ik hoop dat je dit enigszins zal helpen met je probleem.

• --JvL--
Ben er achter wat het is! Het Mobo is kapot, door en piek in de stroomvoorziening. Bij een zaak hier in de buurt hadden ze al heel veel pc's gehad met het zelfde probleem. Jammer maar helaas, nu dus een nieuwe kopen.....

Bedankt!

Pagina: 1