Toon posts:

A7V reset zichzelf tijdens bepaalde spellen :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
yep hij reset zichzelf bij het spelen van bijv Crimson Skies ...hiervoor deed ie dat wel eens met quake 3 als het iets te druk werd .... maar dat kwam door 100 mhz mem dat ik op 133 cas2 liet draaien ... dus teruggezet naar 100 mhz cas2 no probs meer ..

heb nu dus 133 mhz cas3 oc-ed naar cas 2 en ik nam dus aan dat de resets onder crimson skies daar mee te maken hebben dus ik geheugen netjes terug op 133 cas 3 gezet , maar net reset ie weer :( |:( :( heb een duron 600@850 ( is stabiel goed getest dus kan 't niet aan liggen ) en een geforce 2 mx asus v7100 /t die nu 210 core 207 mem draait .... maar dat is in quake 3 retestabiel ( mem oced naar cas 2 + eced geforce ) heb alle drivers goed geinstalleerd weet er alles van ... draai nu nvidia 6.35 op bios 1004c ... als iemand zinnige suggestie heeft hoor ik het graag , dit is een lastige ..... bvd !

Verwijderd

Topicstarter
niemand ? heb de geforce iets teruggeklocked want geheugen op cas 3 zetten hielp niets ..

dus mem weer op cas2 start spel op , na 2 seconden fout , lijkt vastloper maar dit keer reset ie zich naar windows toe , ik start spel opnieuw op zonder reboot en nu loopt ie wel minimaal 10 minuten zonder problemen door , zal wel driver issue zijn KL*TE ZOOI ik wist dat je veel drivers moest updaten en klooien ook met die K*T detonator drivers op VIA chipsets maar dit is echt een uitzichtloos verhaal , hoop dat die amd 760 stukken beter gaat doen , zonder gezeik en goedkopere chipsets , mooi is dat je koopt nu voor 450 piek !!!!! ( zijn we nu gek geworden ? ja dat zijn we ! ) een mobo om alleen gezeik te krijgen en niet aankomen met moet je de Abit proberen want ik heb de Kt7 raid ook en die heeft ook zijn eigen euvels , vin beetje kloten met instellingen niet erg hoor maar als je na 2 maanden nog geen retestabiel systeem hebt dan doen ze daar toch iets fout bij via/Nvidia of misschien bij Microsoft en is Crimson Skies gewoon brak , maar zal Nvidia wel weer eens zijn met hun mooie geforce 2 verhaal ( ahum ) :( |:(

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:17

lambi80

zucht....

Het zou ook aan je voeding kunnen liggen, hoewel een niet overgeklokte Geforce 2MX maar ongeveer 4 watt slurpt. Een overgeklokte Duron tapt daarentegen lustig uit het vaatje van het electrabedrijf.
Je kunt proberen alles weer ff normaal te clocken en dan kijken wat er gebeurt.

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
de oplossing is heel simpel gewoon de processor en het geheugen op de snelheid laten draaien waar het voor gemaakt is.
ik heb een thunderbird 800 met een a7v en heb er totaal geen problemen mee al staat ie 48 uur aan.wil je een sneller systeem en stabiel
dan is gewoon de enige goede oplossing een snellere processor kopen.tweaken is leuk maar niet klagen dat het onstabiel is,je veroorzaakt het nl zelf op deze manier.een lelijke eend loopt ook geen 200 km.

Verwijderd

Topicstarter
hehe ok jongens maar hoe verklaren jullie dan dat ik verder nergens problemen mee heb ? alles is rete stabiel behalve dat spel Crimson Skies .. heb ook echt geen last van visual tearing of zo ... alles draait stressed onder 3dmark probleemloos , kan hem latel Loopen zonder fouten lijkt me niet dat het aan het getweakte systeem ligt hoor !!!

Verwijderd

al gezocht naar een update voor crimson skies? misschien dat het gewoon een bug is in het spel.

Markjuh

Verwijderd

Topicstarter
daar zit ik zelf ook aan te denken ja .... want hij blijft het doen nl.... ook als ik het hele zootje terugclock !! *( :( |:(

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 13:47
Ik heb ook een geforce2mx (hercules) en een duron+ a7v en ook crimson skies (demo en full) maar bijde crashen binnen 15min.
op een pIII600 nergens last van.

gewoon m$ trucje (anti amd)
Pagina: 1