Toon posts:

Mijn dynamische domainname is gehacked

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Iemand heeft mijn dynamische domainname gehacked, weet iemand hoe ik die kan resetten?

Dit is het verhaal:

Ik heb bij www.dyns.cx een static URL forwarder aangemaakt die verwijst naar mijn page.

smatori.ma.cx -> mijn page

Nu heeft iemand mij subdomainname "smatori" gehacked.

als ik ga kijken bij http://www.domainwhitepages.com/

dan blijkt het volgende:

Als ik een werkende static URL forwarder query dan krijg ik o.a.
het volgende te zien.

Werkende URL
name = allesflex.ma.cx
class = IN
type = A
data = 213.239.56.191
time to live = 296s (4m 56s)

Niet Werkende URL
name = smatori.ma.cx
class = IN
type = NS
data = ns1.yourgsm.com
time to live = 300s (5m)

Wat dan opvalt is dat de adress type van de niet werkende smatori.ma.cx URL
is gewijzigd in NS

Weet iemand hoe ik dat ongedaan kan maken, en kan voorkomen dat het weer
gebeurd?

Verwijderd

c:\nslookup
> server 213.239.56.191
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
Default Server: [213.239.56.191]
Address: 213.239.56.191

> smatori.ma.cx
Server: [213.239.56.191]

Name: smatori.ma.cx
nee hoor... check je host/lmhostfile zou ik zeggen
(evt een ipconfig /flushdns bij win2k of hoger).

overigens...
> ns1.yourgsm.com

Name: ns1.yourgsm.com

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 13:01:
[knip]
Ik heb bij www.dyns.cx een static URL forwarder aangemaakt die verwijst naar mijn page.
Weet iemand hoe ik dat ongedaan kan maken, en kan voorkomen dat het weer gebeurd?
Als dit idd zo is mailen naar de beheerder van dyns.cx ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij werkt niet

probeer maar naar: smatori.ma.cx te gaan

lukt niet en eerst wel!

ook bij http://www.domainwhitepages.com/

geeft een query op: smatori.ma.cx

als resultaat

Address lookup
lookup failed smatori.ma.cx
Host not found

Maar thanks anyway

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 13:01:
Hallo allemaal,

Iemand heeft mijn dynamische domainname gehacked, weet iemand hoe ik die kan resetten?
sorry hoor, maar waarom meteen gehacked?? je zou tenslotte ook slordig met passwords omgegaan kunnen zijn, maar dat iedereen meteen schreeuwt dat ze gehacked zijn kan er bij mij niet in!

sorry voor de (eventuele) flame, maar ik wordt gewoon niet goed als mensen alles meteen hacken noemen

Verwijderd

Topicstarter
erkens schreef op 22 augustus 2002 @ 13:47:
[...]

sorry hoor, maar waarom meteen gehacked?? je zou tenslotte ook slordig met passwords omgegaan kunnen zijn, maar dat iedereen meteen schreeuwt dat ze gehacked zijn kan er bij mij niet in!

sorry voor de (eventuele) flame, maar ik wordt gewoon niet goed als mensen alles meteen hacken noemen
Nou in dit geval doet me password er niet echt toe want ik kan op www.dyns.cx gewoon bij me account komen en de boel staat er nog net zo zoals het was.

Op een of ander manier heeft iemand de dns gegevens kunnen wijzigen. En dat gaat buiten mijn mogelijkheden dus ik denk dat ik wel degelijk ben gehacked.

Verwijderd

ja da's idd onzin... waarschijnlijk je provider zelf die het gewijzigd heeft... en een foutje heeft gemaakt...

maar idd je hebt gelijk
smatori.ma.cx

Name: smatori.ma.cx
Address: ipnummer

had terug moeten komen... ik zag address erboven staan dus ik dacht dat die wel resolvede, maar da's ip nummer van de dnsserver die ik had ingesteld...

dus gewoon ff contact opnemen met je provider... (overigens is het daar een redelijke zooitje :); ik kan begrijpen dat ze fouten maken :))

Verwijderd

Topicstarter
Wat is daar? En hoe weet je dat het daar een zooitje is?

en dit is een bericht die de hacker heeft achtergelaten op een vergelijkbare forum:

"
He webmastyer je doet Intersant van men hoeft niet bang te zijn voor hun IP

wel doe nu iets aan het geval van SMatori.ma.cx dan die site i sniet tebereiken als je zo goed bent dan weetje wel waardoor het komt en als je er echt niet uitkomt geef dan een gil ik help je wel .hhahahhah ik ga stuk al die bemoei mensen stressen.en doe A.U.B niet stoer anders haal ik deze ook weg"

Verwijderd

hierdoor komt het :)
http://www.dyns.net/postscript011.php?

moeten een zooi opties achter maar die heb ik express weggelaten...

Verwijderd

Topicstarter
Kan je me het aub uit leggen ben er maar een klein beetje in thuis?

krijg dit
401 not authenticated

Verwijderd

Topicstarter
Kan je die opties mischien mailen naar mijn email adres come_wicked@hotmail.com

Verwijderd

ik zou het kunnen mailen, maar dat schiet toch niet op... via dat script gebeurt de dynamische update.
beter kan je gewoon de support mailen dat ze je dnsrecord weer opnieuw aanmaken... (met een nieuwe username en pw :))

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:13

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > IT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Wat je gewoon kunt doen is de topics, die doorgelinkt zijn naar hun site (die ik uit de lucht liet halen, ik ben zo koewl) openen in wordpad, of een andere tekstverwerker.
Dan zoek je in hun replies naar een scriptje, dat linkt naar hun site :

[img]"javascript:[/img]
of:
[img]"javascript:[/img]

Deze verwijder je of je verandert de link in een zelfgemaakte webpage waarin je ze uitlacht. (reversed defacement)
Ik zou hem gewoon laten staan, zo staan ze nog meer voor l*l.
De andere topic is trouwens gesloten, deze kan m.i. ook wel weer dicht, het is leuk geweest.
edit:

Even een spelfout corrigeren, dat staat natuurlijk niet netjes...

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik nog zou willen weten hoe het mogelijk is dat ze van tijd tot tijd deze link onbereikbaar maken smatori.ma.cx want dat is ook irritant.

Verwijderd

Wanneer het weer gebeurt, maak dan een copie van je broncode en kijk wat er verandert is. Misschien Hebben ze ook wel ergens je redirect veranderd. Je zou kunnen proberen een ander adres te nemen, een .nl misschien. Maar als je dat de moeite niet vindt is het ook best.
Ik vermoed trouwens, dat het hier om 1 kiddie gaat. Hij heeft zijn hotmail-adres achtergelaten, met iets meer moeite kun je zijn IP vinden via MSN. Misschien kun je via de stats van je site ook iets vinden over zijn IP. Dan heb je meer aanknopingspunten om hem te vinden.
Pagina: 1