Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Blauwe leds inbouwen in gsm werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 17:01
Ik heb dus een aantal blauwe milimeter ledjes gekocht bij Dil in Rotterdam, dit waren speciale leds om in te bouwen in je telefoon.

Ik dus mijn tel open gesloopt en 1 groen ledje eruit gesoldeerd en een blauwe er weer terug ingesoldeerd. Ik zet m'n tel aan, en het blauwe ledje ging niet branden, maar alle groene wel! Ik het ledje omgedraaid (misschien waren de polariteiten niet goed aangesloten) maar dit maakte niks uit, alleen de groene ledjes gingen branden.

Ik de proef op de som nemen om te kijken of het ledje het wel doet. Ik 2 draadjes op de accu van de telefoon aangesloten en voorzichtig met de draadjes tegen de polen van het ledje gehouden en toen brande het blauwe ledje WEL, en OOK de groene 8)7 Nu krijg ik van de week een nieuwe telefoon (Nokia 3510) en wil daar ook blauwe ledjes in gaan solderen, maar ik MOET zeker weten dat het daar wel mee gaat!

Heeft iemand dit ook al mee gemaakt :?

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

Misschien dat die groene ledjes minder stroom trekken dan die blauwe??

• Polderdijk
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 12:35:
Misschien dat die groene ledjes minder stroom trekken dan die blauwe??
Dus als ik je goed begrijpt zou ik dus ALLE groene ledjes er uit moeten solderen en vervangen door blauwe leds en dan zou het dus WEL moeten werken, of heb ik het nu verkeerd :?

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
zowie zo alle leds vervangen, want je zou ook de voorschakelweerstand moeten wijzigen.
Blauwe leds werken nl op een hogere spanning..
Moet je effe meten/uitrekenen

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:48
Misschien levert je telefoon niet genoeg stroom voor je blauwe ledjes

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Polderdijk
equinoxe schreef op 22 augustus 2002 @ 12:44:
zowie zo alle leds vervangen, want je zou ook de voorschakelweerstand moeten wijzigen.
Blauwe leds werken nl op een hogere spanning..
Moet je effe meten/uitrekenen
Kijk, dan gaan we dat eens proberen, en dan ff kijken of we er genoeg stroom erdoor kunne pompen :)

• Nofux
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-11-2024
Je moet inderdaad eerst alle groene ledjes eruit solderen gezien deze minder stroom verbruiken. Daarna zal je blauwe ledje gaan branden.

Greets Nofux

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Loze kick.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.