Mensen,
Een beetje een vreemde titel, maar ik zal eerst de situatie uitleggen
1 bedrijf 2 filialen
filiaal 1 = Almelo = hoofdfiliaal = breedband verbinding (5Mbit)
filiaal 2 = Asperen = Produktie filiaal = dual flatfee ISDN voor koppeling naar almelo (VPN)
Ons ERP pakket, word - excel - outlook wordt aangeboden dmv Citrix Metaframe, en dat is dus niet het probleem.
We gebruiken op beide filialen een CADpakket, genaamd Cocreate ME10 V11.0.
Dit valt niet over de terminal server te doen, dus de applicatie staat locaal, en haalt de data van een netwerkshare af, zoals het momenteel in Almelo gaat.
Nou zoek ik een oplossing voor asperen.
Ik kan natuurlijk de gehele tekening database (gewoon bestanden op een share) elke nacht gaan synchroniseren, maar nou het volgende:
Dus dat werkt fijn behalve als:
Stel je nou eens voorrrrrrrr (Hans teeuwen - dat dan weer wel CD1 nr. 2
) dat er 's morgens iemand in Asperen een tekening maakt/wijzigt. Deze tekening wordt opgeslagen op de data server in asperen.
Maarrrrr als iemand uit almelo nou 's middags die tekening op wil halen zal hij niet de juiste tekening krijgen die 's morgens nog in Asperen gewijzigt is. Maar degene die 's nachts gesynchroniseert is.
Ik zoek dus eigenlijk iets waarmee ik die synchronisatie in de hand kan houden, maar ook kan zien dat de destbetreffende tekening 's morgens in asperen gewijzigt is, en dat ie hem dan WEL over het lijntje trekt. en vice versa.
Ik weet trouwens niet of dit het juiste forum is.
Een beetje een vreemde titel, maar ik zal eerst de situatie uitleggen
1 bedrijf 2 filialen
filiaal 1 = Almelo = hoofdfiliaal = breedband verbinding (5Mbit)
filiaal 2 = Asperen = Produktie filiaal = dual flatfee ISDN voor koppeling naar almelo (VPN)
Ons ERP pakket, word - excel - outlook wordt aangeboden dmv Citrix Metaframe, en dat is dus niet het probleem.
We gebruiken op beide filialen een CADpakket, genaamd Cocreate ME10 V11.0.
Dit valt niet over de terminal server te doen, dus de applicatie staat locaal, en haalt de data van een netwerkshare af, zoals het momenteel in Almelo gaat.
Nou zoek ik een oplossing voor asperen.
Ik kan natuurlijk de gehele tekening database (gewoon bestanden op een share) elke nacht gaan synchroniseren, maar nou het volgende:
Dus dat werkt fijn behalve als:
Stel je nou eens voorrrrrrrr (Hans teeuwen - dat dan weer wel CD1 nr. 2
Maarrrrr als iemand uit almelo nou 's middags die tekening op wil halen zal hij niet de juiste tekening krijgen die 's morgens nog in Asperen gewijzigt is. Maar degene die 's nachts gesynchroniseert is.
Ik zoek dus eigenlijk iets waarmee ik die synchronisatie in de hand kan houden, maar ook kan zien dat de destbetreffende tekening 's morgens in asperen gewijzigt is, en dat ie hem dan WEL over het lijntje trekt. en vice versa.
Ik weet trouwens niet of dit het juiste forum is.