microsoft frontpage 2002 ?

Pagina: 1
Acties:

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 21:00

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
HOi ,

ik ben niet zo bekend met het bouwen van een internet site maar wil het wel gaan leren, ik zag ergens iets staan over frontpage 2002 ? Is dat een goed programma om te gebruiken. Ik gebruik nu nl. nog de sitebuilder van homestead. Maar omdat de servers daar niet al te snel zijn, wil ik toch anders te werk gaan. Dus word het leren :)

Is frontpage ook voor beginners goed te gebruiken ( wysiwyg bijv ) ?

txs.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Frontpage is inderdaad Wysiwyg en je kan het ook als beginner gebruiken; heeft een vrij gemakkelijke interface.

Maar hoe bedoel je? De servers zijn niet al te snel?

Ik heb hier trouwens ook nog een discussie over het gebruik van Frontpage als beginner

http://www.beginnersweb.nl/forum/viewtopic.php?t=6542

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

http://www.microsoft.com/...ice/frontpage/default.asp

(is dat zo moeilijk te vinden? dan zou fp nog wel eens te moeilijk zijn, anders is het een rpima programma als je geen werkelijke html wil leren en incidentele design-werkzaamheden hebt)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

gorgi_19 schreef op 22 augustus 2002 @ 12:17:
Frontpage is inderdaad Wysiwyg en je kan het ook als beginner gebruiken; heeft een vrij gemakkelijke interface.

Maar hoe bedoel je? De servers zijn niet al te snel?
Volgens mij bedoeld ie dat de servers van geocities niet snel genoeg zijn.

Frontpage ® 2002 is een goed programma om mee te beginnen en heeft - zeker als je Homestead gewend bent - veel opties. Maar zoals je zegt is het een WYSIWYG editor, dus als je meer ervaren bent heb je er wat minder aan :). Ik vind de prijs wel belachelijk duur, er zijn veel altarnatieven die stukken goedkoper zijn (oa dreamwaver, je kunt die ook nog als shareware op proef nemen).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• gorgi_19

gorgi_19

eMAeRCe schreef op 22 augustus 2002 @ 12:21:
[...]

Volgens mij bedoeld ie dat de servers van geocities niet snel genoeg zijn.
offtopic:
En gorgi bedenkt zich opeens dat er ook online editors bestaan... |:(

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ja, ik heb er dus niet zoveel verstand van :) , maar iig als ik naar homestead surf had ik tot vorige maand een vrij snelle verbinding 20 kb/s of hoger (ontdanks kabelinternet ), dat was vrij snel werken, ook uploaden van sites via de sitebuilder gaat snel. Maar sindskort is het niet sneller dan 5kb/s soms minder dan 1kb/s , hoe dat kan ? ik weet het niet, maar als je 5 minuten nodig hebt om een site up te loaden, werkt dat niet prettig.

Ja die frontpage 2002 is iets van 240 euro geloof ik. Wel duur, maar kheb het 1n ander gelezen, wordt goed over gesproken, jullie hebben de ervaringen :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

eMAeRCe schreef op 22 augustus 2002 @ 12:21:
[...]

...veel altarnatieven die stukken goedkoper zijn (oa dreamwaver ....
hmm € 474 voor dreamweaver tegen € 135 voor frontpage, tja, of bedoel je goedkoper op een andere manier?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• gorgi_19

gorgi_19

Sowieso kan je eens kijken voor studentenlicenties (weet niet of je nog studeert?); Zo is Office XP bij mij op school 30 Euro.

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 22 augustus 2002 @ 12:51:
Sowieso kan je eens kijken voor studentenlicenties (weet niet of je nog studeert?); Zo is Office XP bij mij op school 30 Euro.
Ik studeer niet meer, werk al :) Kan wel betalen, maar dan wil ik wel weten dat 't ''iets'' is ;)

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Je kan ook gewoon html leren ;)
Kost je niks :Y) (behalve tijd) en je kunt er (AFAIK) meer mee

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

eddie19 schreef op 22 augustus 2002 @ 13:32:
Je kan ook gewoon html leren ;)
Kost je niks :Y) (behalve tijd) en je kunt er (AFAIK) meer mee
tijd == geld en bovendien kan je met frontpage ook gewoon HTML kloppen als je dat wil.

* Annie is het dus niet met je eens :+

Today's subliminal thought is:

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Annie schreef op 22 augustus 2002 @ 14:33:
[...]

tijd == geld en bovendien kan je met frontpage ook gewoon HTML kloppen als je dat wil.
Maar daar moet je Frontpage weer voor kopen.
Ieder OS heeft wel een text-editor (die dus gratis wordt meegeleverd :)).

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Als je gewoon snel een leuke website wil bouwen zonder al te veel extra eisen dan is FP zeker geen slecht programma. Bekende interface voor de meeste mensen en je kan vrij weinig fout doen, tenminste als je niet een site wil die in iedere browser zichtbaar is en dergelijke.

Voor de beginner is FP een goede optie, wil je echter serieus verder met internetpagina's bouwen dan zou ik toch uitwijken naar óf andere programma's met meer mogelijkheden óf HTML leren.

Don't mind Rick

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

je kan altijd even een paar trail versies downen en kijken welke interface je het best bevalt.
Mijn tip: 1st page (www.evrsoft.com) > gratis.
(* teacher gebruikt trouwens coffeecup's html editor www.coffeecup.com)
Zijn beide geen WYSIWYG maar je leert er wel html mee.

Wise enough to play the fool

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Txs 4 t info

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

teacher schreef op 22 augustus 2002 @ 15:00:
je kan altijd even een paar trail versies downen en kijken welke interface je het best bevalt.
Mijn tip: 1st page (www.evrsoft.com) > gratis.
(* teacher gebruikt trouwens coffeecup's html editor www.coffeecup.com)
Zijn beide geen WYSIWYG maar je leert er wel html mee.
trail = trial :)

Iedereen roept nou wel 'Frontpage is goed, maar dit is beter', maar bijna niemand geeft er een uitleg bij. Ik vind zelf dat Frontpage zuigt. Ik gebruik al een tijdje (jaartje ondertussen :? ) Homesite 5, dat is geen WYSIWYG, maar als je Html kan dan werkt dit vele malen fijner. Frontpage had bij mij nog wel eens de neiging zelf dingen (niet) te doen, en mikte allemaal rommel door de code heen die niet nodig was.

Mijn idee: leer html. Het is niet moeilijk, het is zelfs logisch (b is van bold, i van italic enz enz), en je kan er zoveel mee. Het is ook gelijk een opstap naar javascript, wat weer een opstap is naar php, asp, cgi enz enz. Als je altijd in Frontpage blijft... tsja, dan zal die opstap wat minder groot worden.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
http://www.webles.nl, CuteHTML en evt. Topstyle voor de CSS vind ik de beste starterskit voor iemand die websites wil gaan maken.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Prammenhanger schreef op 22 augustus 2002 @ 17:51:
[...]
Mijn idee: leer html. Het is niet moeilijk, het is zelfs logisch (b is van bold, i van italic enz enz), en je kan er zoveel mee. Het is ook gelijk een opstap naar javascript, wat weer een opstap is naar php, asp, cgi enz enz. Als je altijd in Frontpage blijft... tsja, dan zal die opstap wat minder groot worden.
vergeet vooral de stylesheets niet, waardoor spul zoals (b) en (i) volstrekt overbodig wordt :)

mijn idee : leer inderdaad html. previewen kun je in een browser, en je hebt er veel meer aan als je zelf gestroomlijnde code kan maken. allaire komt voor mij als ultiem programma uit de bus (omdat het zelf code kan aanvullen), maar notepad werkt net zo goed, vooropgesteld dat je systematisch werkt.

www.w3schools.com < leer daar je html. echt een goede site.

teveel zooi, te weinig tijd

Pagina: 1