Toon posts:

rondzingende mic. in laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een oude Dell Latitude staan waarvan de microfoon (ingebouwd) steeds maar van blijft rondzinggen op een of andere vage manier. Als ik het volume van de microfoon uitzet dan is het stil.. niets aan de hand dus. Alleen als ik opnieuw opstart dan staat dat volume gewoon weer op hoog en jankt dat ding weer als de ziekte.

Kan ik die microfoon ergens voorgoed uitschakelen? of moet ik gewoon laptop openschroeven en ff draadje doorknippen ofzo (mic. is verder absoluuut niet belangrijk op dit notebookje) ??

oja ... win98
en de soundcard is een Crystal PnP-audiosysteem CODEC

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 22:19

gpex

Pex voor intimi

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 12:04:
[KNIP]
Kan ik die microfoon ergens voorgoed uitschakelen? of moet ik gewoon laptop openschroeven en ff draadje doorknippen ofzo (mic. is verder absoluuut niet belangrijk op dit notebookje) ??

oja ... win98
en de soundcard is een Crystal PnP-audiosysteem CODEC
Kan je bij volume-eigenschappen en dan bij de record-eigenschappen het volume van de 'microphone' niet op 'mute' zetten (een vinkje onder het volumebalkje). Volgens mij moet dit een permanente instelling zijn, tot de volgende wijziging.
(Misschien moet je dit ook instellen bij de afspeel/play-eigenschappen)

Een en ander is natuurlijk afhankelijk van de drivers van jouw geluidskaart...

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:42

bladebla

<Piéééép>

Bij mij hetzelfde probleem met een NeoMagic en Windows XP, op een Siemens laptop. En het vreemde is: Ik kan me niet herinneren dat ik er eerst wel last van had. Ookal mute ik de mic, de volgende restart staat hij weer vrolijk open.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Verwijderd

is bekend bij oudere latitudes. Als je de soundcard drivers bij Dell download ben je er vanaf

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 12:53:
is bekend bij oudere latitudes. Als je de soundcard drivers bij Dell download ben je er vanaf
8)7

ehm inderdaad ja ..nu werkt het goed.
thanx