Cd-rom en brander wel in bios, niet in win

Pagina: 1
Acties:

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Ik heb vandaag mijn hd terug gekregen van Gistron, nadat IBM heeft geconstateerd dat ik recht had op een nieuwe (was dood gegaan). Ik hang die er dus aan, als slave van mijn andere ibm (identieke drives) op de primary ide. Op de secondary ide zit mijn Plex als master en de Lite-on dvd als slave.

Na in PM 7.0 de nodige partities gemaakt te hebben, start ik XP op, en tot mijn verbazing zijn mijn cd-rom drives weg... de 2 hd's worden wel netjes gezien. Als ik in device manager kijk, staat er een geel uitroeptekentje bij de beide cd drives met de message:

Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)

Als advies wordt gegeven het uninstallen en reinstallen vd drivers, dat heb ik dan ook gedaan maar de uitroeptekens blijven aanwezig, en de drives afwezig in "My Computer". In de bios worden ze wél netjes herkend.

Wat is nu het probleem? :?

.... Ik weet het ook niet

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Heb je toevallig brandsoftware als roxio cd-creator of crwin geinstalleerd?

Die veroorzaken ook vaak problemen.. Oplossing: Software uninstallen, en de ide-controller drivers verwijderen en opnieuw installeren..

Aspi-drivers ook al proberen te installeren?

• Greetzel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:13

Greetzel

yes you can

k Heb een soortgelijk probleem gehad met een cdspeler en dvdbrander(W2K). Bij mij leek Easy CDC 5 de boosdoener, gedeinstalleerd, nog steeds de uitroeptekentjes. In eigenschappen van de cdroms bleken ze dezelfde drivers te delen, drivers verwijderd, cdrom & DVD werden opnieuw gedetecteerd en geinstalleerd door Windows. Maar nog steeds dezelfde uitroeptekentjes
Toen na wat zoeken op internet (M$ kennisbank) bleek dat in Mediaspeler 7.0 een plugin voor Easy CDC zit. Mediaplayer eraf, dvd brandprogramma opnieuw geinstalleerd, nog een keer drivers weggekieperd:
Alles doet t weer! :*)

Misschien heb je er wat aan?

• mbvisiontt
Twynn schreef op 22 augustus 2002 @ 12:33:
Heb je toevallig brandsoftware als roxio cd-creator of crwin geinstalleerd?

Die veroorzaken ook vaak problemen.. Oplossing: Software uninstallen, en de ide-controller drivers verwijderen en opnieuw installeren..

Aspi-drivers ook al proberen te installeren?
Ik had cdr-win geinstalled inderdaad, nooit gebruikt eigenlijk... Heb ze er vanmorgen afgegooid, puur toeval, niet wetende dat dat het probleem zou kunnen zijn. De uitroeptekens staan er idd nog steeds, zoals Greetzel ook al schreef. Dus nu moet ik de ide-controller drivers verwijderen en opnieuw installen om alles weer te laten werken? Ga ik dat proberen als ik weer thuis ben. :)

• mbvisiontt
Een update. De 4-in-1 drivers re-installen maakt niks uit, ze komen niet terug. Na nog wat oudere topics doorgewoeld te hebben, heb ik cdr-win opnieuw geinstalleerd en tada: ze zijn er weer allebei. :) Dan uninstall ik cdr-win weer en zijn ze weer weg. :(

Hoe los ik dit nu op? :?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Upper en Lower filters in het Registry weghalen, werkt bijna altijd :

Link naar KB artikel Q314060

[ Voor 0% gewijzigd door Nielson op 03-09-2002 11:50 . Reden: Link gefixt ]

• mbvisiontt
Nielson: thanx, dit was de truc. :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nielson, thnx voor het linkje. Het staat nu in de FAQ opgenomen :)
Pagina: 1