Toon posts:

[Mxstream basic] 2 computers tegelijk i-net

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik het beste mijn mxstream verbinding delen over 2 computers?

Ik heb namelijk een extra computer sinds deze week, alle 2 draaien ze op XP.
Ik wil ze dus in een netwerk zetten en ik wil dat ze alle2 tegelijk op internet kunnen. Ik wil graag dat niet een van de 2 computers aan hoeft te staan.

Hoe kan ik dit het beste bereiken?
Ik heb 2 manieren gehoord:

1. Draytek Vigor 2200E kopen. Ik heb alleen gehoord dat er ik dan wel problemen kan krijgen met bepaalde software, zoals MSN messenger met het versturen van bestanden enzo.

2. Alcatel SpeedTouch Home Ethernet omzetten naar Pro, en dan een switch gebruiken. Maar dan heb ik ook problemen met het verzenden van bestanden met programma's als MSN, netmeeting enzo.

Klopt dit?

Hoe kan ik mijn mxstream delen zonder bijverschijnselen? en zonder server, en zonder dat er constant een pc aan moet blijven staan?

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 11:59

robbydw

live your life

Als je geen server wil die altijd aanstaat zou ik gaan voor het tweaken van ADSL modem. Dit is relatief eenvoudig en goedkoop. Op internet zijn overal guides te vinden die je vertellen hoe dit te doen.

Geen commentaar

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb een guide gevonden in de FAQ, die zit er goed uit.

Maar wat moet ik er dan nog bij kopen? een Hub of een Switch? en aan welke eisen moet deze voldoen?

Krijg ik dan geen gezeik met programma's zoals MSN en netmeeting? ik heb gehoord dat dat NAT nog al eens gezeik opleverd.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Hoe kan ik mijn mxstream delen zonder bijverschijnselen? en zonder server, en zonder dat er constant een pc aan moet blijven staan?
extra ip vragen bij provider indien mogelijk + switch gebruiken
Dan zit je ook niet achter NAT en heb je er ook geen problemen mee :)

Die "problemen" zijn wel al voor een deel opgelost en de toekomst zal dat wel helemaal opgelost geraken. (VoIP &uPNP ondersteuning in routers)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je hebt als je die Draytek router hebt, verder geen hub of switch meer nodig(zit ingebouwd).
Mijn ervaring met MSN(bestanden versturen enzo): Door poorten te forwarden kun je op 1 computer bestanden versturen en ontvangen, en op de andere niet.

Verwijderd

Topicstarter
dus wat kan ik nou het beste doen?

Router kopen? (dan hoef ik die alcatel modem niet meer te tweaken want die heb ik niet meer nodig, toch?)

Of een Switch kopen?

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Die alcatel heb je wel nog nodig omdat de meeste routers zelf niet over een ADSL modem beschikken. (diegene die dat wel hebben kosten ook een stuk meer)

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Predator schreef op 22 augustus 2002 @ 11:26:
[...]

extra ip vragen bij provider indien mogelijk + switch gebruiken
Is KPN niet zo blij mee. Dat doen ze dus niet.

Ik heb zelf gewoon een hardware router, werkt perfect behalve het verzenden van bestanden in MSN (is wel een oplossing voor, maar daar ben ik nou weer te lui voor :o )

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een router, of een switch zou kopen. Welke zijn goed voor wat ik wil.

En wat zijn de voordelen van een router ten opzichte van een switch en andersom?

• SH007
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 11:49:
Als ik een router, of een switch zou kopen. Welke zijn goed voor wat ik wil.

En wat zijn de voordelen van een router ten opzichte van een switch en andersom?
Een switch is gewoon een soort hub(maar dan wat ingewikkelder).
Een (NAT)router is 1 datastroom over verschillende computers te verdelen.
Je hebt dus een router én een switch/hub nodig. De meeste routers hebben echter een switch/hub ingebouwd.

Verwijderd

Als je een fatsoenlijke router koopt heb je er gelijk een switch bij.

De goedkoopste oplossing voor jou is je Alcatel te tweaken en een hub/switch kopen. Maar mijn persoonlijke aanrading is toch een router te kopen.

Ikzelf heb een Draytek Vigor 2200e sinds deze week. En die bevalt me uitstekend. Inpluggen, 1 minuut voor de router te setuppen en gaan met internet.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb nu 1 netwerk kaart.

Dus ik koop gewoon van de week die Draytek Vigor 2200e en een netwerk kaart en ik kan gaan met die banaan?

waar kan ik het beste die Draytek Vigor 2200e kopen?

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd

of je nu een router koopt of je modem tweakt (er een router van maakt!),beide oplossingen maken gebruik van nat(dus moet je voor servers ports forwarden),en dus problemen met sommige microsoft rommel zoals netmeeting. (who cares?)
ik zelf heb m'n modem getweakt ,dit gaat heel gemakkelijk en werkt perfect .aangesloten op de uplink van een 8poort mini switsch hangen er nu 3 comps aan waarvan 1 server(mail&web).ook dit loopt perfect.voordeel van de modem tweak is ook dat als het modem aan is je op internet zit !,ook linux bakken kan je zo aan de switch hangen (gateway,dns en ip invullen en gaan met die banaan),ook is er veel documentatie en een aantal forums.
ik zou zeggen koop voor 50 euro een switch ,ff tweaken en surfen & gamen maar.
het verschil tussen een hub & een switch is trouwens dat een hub shared medium is (alle netwerkkaarten vechten om bandbreedte =<10/100Mbit) een switch is point to point (alle netwerkkaarten hebben 10/100Mbit bandbreedte)

/edit aanvulling

Verwijderd

Topicstarter
thx, fascom zit in de buurt ga em daar wel halen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga eerst proberen me modem te tweaken!

maar ik kom in de FAQ daarover dit tegen:

http://www.bruring.com/nu...ex&req=viewdownload&cid=3

Ik moet me modem eerst flashen want ik heb nu versie 2.6 en krijg wanneer ik expert intype: unknown command.

welke van die 2 bestandjes moet ik hebben? en de extensie van die bestanden in de zip is .270 :S hoe flash ik dat?

Verwijderd

Topicstarter
Yes ik heb em getweakt :D en hij doet het nog :D

Morgen of vanavond ff een switch en een netwerk kaartje kopen, ik hoe jullie op de hoogte!

Verwijderd

ik heb vorige week een sitecom router gekocht met 5 poorts hub werkt perfect was zo voor me kaar ik deel me verbing met de buurman

• MeIsTwisted
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ik ben tevree met mij draytekje :P

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

Topicstarter
Alles gaat goed hier, net ff geprobeerd een netwerkje te maken met die 2 netwerkkaartjes en 2 computers, dat is gelukt.

Nu alleen nog die Switch en dan ga ik weer verder knutselen...

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Zie vorige topic.........."Netwerk na Alcatel hack"

Maar nog 1 keer dan:

Modem is hiero getweakt.......Switch eraan gekoppeld( 16 Poorts met Uplink)daarna straight kabel van Modem naar switch en vanuit switch diverse straight kabels naar de divese Pc's.

Instelling op 10.0.0.138...DHCP aan......gebruik ook daarnu een wachtwoord, op 10.0.0.138 dus( je weet nooit waar het goed voor is) >:) en verder bij DHCP ook advanced ingevuld aan de hand van de site www.weethet.nl(zoeken op ADSL).

De Netwerkkaarten staan ingevuld op Auto IP en wel de DNS'en van de provider ingevuld.

Elke volgende PC...LAN verbinding op Auto IP en DNS invullen en ook op Internet en dat allemaal op 100,0 mbps :9

PC aan....op LAN verbindingen Firewall uit en alles loopt nu als een Zonnetje...delen en sharen dat het een lust is...printer en de hele rattaplan

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, vandaag of morgen wordt de dag...

is elke switch geschikt of moet ie nog aan een bepaalde eis voldoen?
5 poorts switch is goed?

Verwijderd

Ik heb gewoon een netgear switchje hangen (1 upload / 4 download). Werkt perfect en is niet duur zie

http://www.inmac.nl/Detai...879&cart=3239079567201840

:)

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 08:15:
ok bedankt, vandaag of morgen wordt de dag...

is elke switch geschikt of moet ie nog aan een bepaalde eis voldoen?
5 poorts switch is goed?
It will do the job :)

Verwijderd

Topicstarter
ok dan, thx again

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

volgens mij heb je met een Uplink nodig,maar probeer maar eens uit

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Dat met die MSN bestandje s dat kan je uit en aan schakelen mail me als je daad werkelijk er problemen mee krijgt.

MSN en mail: wouterwitvoet@hotmail.com

PS: je kan er ook een router tussen zetten

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2002 10:34 . Reden: zonden om nog een keer te posten ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist alles aan gesloten en het werkt gelijk :D
Ik heb een 5-poorts switch van eminent (ken het merk niet, maar het werkt).

Ik kan nu beide computers tegelijk internetten. Bestanden delen tussen de computers gaat ook perfect wanneer ik mijn sygate firewall uitzet.

Is het mogelijk om bestanden te delen met de sygate firewall aan? of is dit niet nodig door de ingebouwde firewall in mijn gehackte Alcatel Speed Touch Home?

Ik kan helaas geen netmeeting doen of bestanden zenden bij msn, dus "de achtduizende" ik mail je zo...

Ohja, bijna vergeten, ik kan ook niet pingen naar tussen de 2 computers, hoe kan dit komen? ze hebben de IP's 10.0.0.150 en 10.0.0.151

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Elke switch is voldoende als je 2 pc's wil aansluiten. het aantal poorten geeft het aantal mogelijke pc's op die switch aan. Als ik jou was zou ik toekomstdenkend zijn en een 8 poorts switch kopen aangezien die tegewoordig ook nix meer kosten en dan kan je ook nog is een LAN-Party geven of een nog groter netwerk opzetten thuis.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Dat MSN messenger niet meer werkt en alles is een fabeltje!
Met mijn vigor2200e kan ik ALLES wat ik ook kon toen ik nog direct op het modem zat, die fabeltjes moet je niet geloven.

Voor files verzenden moet je gewoon ff een port invullen en een ip in de instellingen en klaar is kees... mijn moeder heeft het zelfs gedaan, moet je nagaan hoe makkelijk is en mijn moeder heeft net leren interentten!

Ik zou niet aan je modem tweaken, hijs te duur daarvoor en jah dat moet iedereen maar voor zichzelf beslissen ik zou voor de router gaan, dat ding ownt :)

-edit-oeps, pagina 2 niet gezien, je hebt hem al getweaked nah veel succes :)

[ Voor 0% gewijzigd door Novah op 23-08-2002 19:06 . Reden: edit-knop is l33t ]

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Bij mij werkt alles en dus ook MSN

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

[b]Novah schreef op 23 augustus 2002 @ 19:03:[

Ik zou niet aan je modem tweaken, hijs te duur daarvoor en jah dat moet iedereen maar voor zichzelf beslissen ik zou voor de router gaan, dat ding ownt :)

-edit-oeps, pagina 2 niet gezien, je hebt hem al getweaked nah veel succes :)
Met de juiste guide en leesvermogen kan er HAAST niks mis gaan })

Verwijderd

cool,het werkt dus..mooi zo,was niet al te moeilijk toch?
switch er aan hangen is een stekker kwestie,dat moet dus ook wel lukken.
weer een speedtouch home pro erbij op deze wereld :)

Verwijderd

Topicstarter
nee was niet moeilijk

Ik vind het alleen wel raar dat ik niet die andere PC kan pingen. En dat ik geen bestanden meer kan zenden is jammer maar geen ramp...
Pagina: 1