[Freesco] 3com 905b forceren naar 100 Mbit.

Pagina: 1
Acties:

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:29
Hallo medeTweakers,

De huidige situatie is als volgt:

Pentium 166
64MB EDO-RAM
6.4GB IBM HD
3com isa netwerkkaart (Chello)
3com 905b PCI 10/100 (Intranet)

Met daarop Freesco draaiend.

Het systeem fungeert als router/fileservertje.

Onder dos met 3c90xcfg.exe staat de intranet-netwerkkaart op 100Mbit, maar als ik onder Freesco naar systeminfo kijk geeft hij aan dat beide netwerkkaarten op 10 Mbit staan en dat terwijl op de switch 100Mbit lampje brandt.

Nu wil ik graag de intranet-netwerkkaart forceren op 100 Mbit maar dan wel onder Freesco zelf omdat hij dat in dos wel goed weergeeft. Qua snelheid klopt het wel dat de netwerkkaart op 10Mbit staat, ik haal nl. ong. 1300 Kbytes/sec met een FTP-transfer van router naar client.

Iemand enig idee hoe dit te realiseren?

B.v.d.

This message was sent from a galaxy far, far away.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

PePiEnCoCkiE schreef op 22 augustus 2002 @ 10:47:
Hallo medeTweakers,

De huidige situatie is als volgt:

Pentium 166
64MB EDO-RAM
6.4GB IBM HD

Onder dos met 3c90xcfg.exe staat de intranet-netwerkkaart op 100Mbit, maar als ik onder Freesco naar systeminfo kijk geeft hij aan dat beide netwerkkaarten op 10 Mbit staan en dat terwijl op de switch 100Mbit lampje brandt.

Nu wil ik graag de intranet-netwerkkaart forceren op 100 Mbit maar dan wel onder Freesco zelf omdat hij dat in dos wel goed weergeeft. Qua snelheid klopt het wel dat de netwerkkaart op 10Mbit staat, ik haal nl. ong. 1300 Kbytes/sec met een FTP-transfer van router naar client.

Iemand enig idee hoe dit te realiseren?

B.v.d.
Heb je dan zo snel internet dat je 100mbit nodig hebt? welke provider, dat wil ik ook :9~

maar als ik het goed lees doet hij wel 100mbit (gezien het ledje op je switch) en 1300kb/s is sneller dan 10mbit zeker aangezien je ook nog overhead hebt.
op wat voor een pc heb je freesco staan, want waarschijnlijk kan die niet sneller dan.
En aangezien het ledje dus brand (ik val in herhaling) draait hij op 100mbit en alleen in het tekstje is het een nulletje te weinig, gewoon laten dan zou ik zeggen, wat boeit zo'n getalletje nu :?

Verwijderd

PePiEnCoCkiE schreef op 22 augustus 2002 @ 10:47:
Het is ook een fileserver, dan is 100mbit wel handig ;)

Verwijderd

Hoe heb je trouwens van FreeSCO een fileserver gemaakt? Dat wil ik namelijk ook wel! Nu is het alleen een internet router die in m'n TV meubel staat opgeslagen ;)

• Geert
Heb je dan zo snel internet dat je 100mbit nodig hebt? welke provider, dat wil ik ook :9~
op wat voor een pc heb je freesco staan, want waarschijnlijk kan die niet sneller dan.
Pentium 166
64MB EDO-RAM
6.4GB IBM HD

En aangezien het ledje dus brand (ik val in herhaling) draait hij op 100mbit en alleen in het tekstje is het een nulletje te weinig, gewoon laten dan zou ik zeggen, wat boeit zo'n getalletje nu :?
Nou, dat getalletje boeit (als het werkt zoals het hoort) ongeveer 90Mbit. :)

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar hier komt 'ie: Lees de draad voordat je blaat.

• Geert
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 11:52:
Hoe heb je trouwens van FreeSCO een fileserver gemaakt? Dat wil ik namelijk ook wel! Nu is het alleen een internet router die in m'n TV meubel staat opgeslagen ;)
FTP package installeren en voilá. :P

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

PePiEnCoCkiE schreef op 22 augustus 2002 @ 12:33:

Nou, dat getalletje boeit (als het werkt zoals het hoort) ongeveer 90Mbit. :)

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar hier komt 'ie: Lees de draad voordat je blaat.
Sorry hoor, ik was er niet ff bij met mijn hoofd, maar als je hub 100mbit aangeeft, en je een datatransfer van 1300 kb/s hebt kan het GEEN 10mbit zijn, het is dus enkel een getalletje, maar verder doet hij het wel op 100mbit :)
PePiEnCoCkiE schreef op 22 augustus 2002 @ 12:34:
[...]

FTP package installeren en voilá. :P
offtopic:
Dit noemen ze hier een edit button:Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

• Geert
erkens schreef op 22 augustus 2002 @ 12:47:
[...]

Sorry hoor, ik was er niet ff bij met mijn hoofd, maar als je hub 100mbit aangeeft, en je een datatransfer van 1300 kb/s hebt kan het GEEN 10mbit zijn, het is dus enkel een getalletje, maar verder doet hij het wel op 100mbit :)
10 Mbit = +- 1250 Kbytes/sec, en daarbij zei ik dat het ongeveer 1300 kb/s was en het FTP-progje zal ook wel niet 100% accuraat zijn. En het is geen hub maar een switch.

De snelheden kloppen wel voor 10 Mbit naar mijn mening. De netwerkkaartjes zijn van top kwaliteit.

Zou het ook kunnen dat Freesco het softwarematig limiteerd naar 10 Mbit? (Just a guess.)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

PePiEnCoCkiE schreef op 22 augustus 2002 @ 13:03:
[...]

10 Mbit = +- 1250 Kbytes/sec, en daarbij zei ik dat het ongeveer 1300 kb/s was en het FTP-progje zal ook wel niet 100% accuraat zijn. En het is geen hub maar een switch.
maakt voor het verhaal van de ledjes verder niet uit
De snelheden kloppen wel voor 10 Mbit naar mijn mening. De netwerkkaartjes zijn van top kwaliteit.
maar wat heb je btw aan een fileserver van maar 6.4 gb :? sorry hoor, ik zou dan die hd in je eigen pc bouwen, veel sneller en makkelijker.
Zou het ook kunnen dat Freesco het softwarematig limiteerd naar 10 Mbit? (Just a guess.)
denk het niet, maar misschien de driver van de 905 wel, geen idee eik. maar probeer een volledige linux distro eens, misschien gaat dat wel, want vergeet niet freesco is niet ontwikkeld voor een fileserver maar voor routeren/bridgen van netwerkverkeer.

• Geert
maar wat heb je btw aan een fileserver van maar 6.4 gb :? sorry hoor, ik zou dan die hd in je eigen pc bouwen, veel sneller en makkelijker.
Om mp3's ten allen tijden beschikbaar te stellen voor mensen op het netwerk...
maakt voor het verhaal van de ledjes verder niet uit
nee dat bewijst wel weer even hoe goed je het doorleest...
denk het niet, maar misschien de driver van de 905 wel, geen idee eik. maar probeer een volledige linux distro eens, misschien gaat dat wel, want vergeet niet freesco is niet ontwikkeld voor een fileserver maar voor routeren/bridgen van netwerkverkeer.
kijk, daar heb ik niets aan....

Is er niet een util zoals 3c90xcfg.exe maar dan voor linux?

En als je niet een oplossing weet reageer dan gewoon niet want het enigste wat je doet is kritiek geven en daar schiet ik niet mee op.....

een andere distro is misschien wel beter maar als het hiermee kan scheelt het mij heel wat tijd...

[ Voor 0% gewijzigd door Geert op 22-08-2002 15:17 . Reden: Irritatie... ]

• Geert
Hier enig nadere uitleg:

dit is van netwerkkaart 0 (chello): eth0 Link encap:10Mbps Ethernet

en deze van het interne netwerk: eth1 Link encap:10Mbps Ethernet

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

PePiEnCoCkiE schreef op 22 augustus 2002 @ 15:07:

kijk, daar heb ik niets aan....
Hoezo? Men kan niet alles weten, maar volgens mij is die driver in orde, heb je geen brakke nic?
En als je niet een oplossing weet reageer dan gewoon niet want het enigste wat je doet is kritiek geven en daar schiet ik niet mee op.....
tss, probeer alleen te helpen, niks kritiek, zelf draai ik ook freesco maar niet als fileserver, daar is het niet geschikt voor, anders zat die functionaliteit er al in. Maar ik reageer verder niet meer als je zo begint...

:O

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 16:19
zie hier net dat freesco idd bij mij ook 10 mbit aangeeft

en ook hier op de switch 100 mbit. ik denk toch echt dat het gewoon een klein foutje in de freesco gegevens zijn hoor en dat de nic gewoon op 100 mbit draait

heb ook ff een linkje voor je gevonden : het freesco forum

daar staat dus in:
The ifconfig in Freesco is an old program and will never show any NIC at a speed greater than 10mb, even if the card is running at 100mb. The thing to check is if the light on the hub/switch is showing a 100mb connection to that card.
conclusie je haalt al je max speed

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

erkens schreef op 22 augustus 2002 @ 11:37:
[...]

maar als ik het goed lees doet hij wel 100mbit (gezien het ledje op je switch) en 1300kb/s is sneller dan 10mbit zeker aangezien je ook nog overhead hebt.
Wat zei ik?
Pagina: 1