[XSLT] Filename opvragen van xslt file

Pagina: 1
Acties:

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-01 16:31

Marcelloz

IT dude with a beard

Topicstarter
Is het mogelijk om in XSLT de bestandsnaam van de xslt-file op te vragen middels een xslt-commando of -variable? ( Ik zoek dus een oplossing waarbij ik geen gebruik hoef te maken van een parameter. )

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Verwijderd

Volgens mij klopt dit niet helemaal. XSLT staat voor eXtended Stylesheet Language Transformation, oftewel het samenkoppelen van XML en XSL. Er zijn dus maar 2 bestanden: het xml- en het xsl-bestand.

Van welke wil je de filename opvragen en IN welk bestand wil je dat doen?

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Topicstarter
nope, wat ik schreef klopt.
Voor alle duidelijkheid : ik wil IN de xslt-file de filename van de desbetreffende xslt-file opvragen.

( Overigens kan je meerdere xml-documenten laten transformeren door een xslt document en hoeven ze niet de vorm hebben van een fysiek document. In de meeste gevallen wordt een XML document dynamisch opgebouwd en middels een xslt document getransformeerd naar bijvoorbeeld een html document. )

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
ik denk niet dat het verstandig is wat je probeert. waarom eigenlijk? anyway volgens mij kan dat niet. op zvon kan ik iig niks vinden (www.zvon.org)

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Topicstarter
Waarom is het niet verstandig?

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:19
Waarom zou het uberhaupt moeten kunnen in xslt. XSLT is een transformatie taal bedoeld om xml data te transformeren naar een andere vorm.

De fundamenten van xslt zijn er dus niet op gebouwd dat je een xsl bestand over een xml bestand heen gooit. Het is gewoon een taal. Dat jij in dit geval een stuk code van die taal hebt opgeslagen in een bestand maakt voor de xslt processor helemaal niet uit. De code kan net zo goed eerst uit een andere transformatie komen (denk hierbij aan xml + xslt -> xsl-fo -> pdf/ps/svg).

Het is dus best logisch dat er geen manier is om in een xslt op te kunnen vragen hoe het bestand heet. Wat je wel zou kunnen doen is een soort van pre-processing, zoals je ook bij een c compiler hebt.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Het is inderdaad vrij onlogisch om dit te willen, maar als je het echt zo graag wilt zou je het eventueel als een parameter mee kunnen geven. Het hangt er even vanaf in wat voor omgeving je de transformatie toepast of dit mogelijk is en hoe dit moet...

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
Heeft een XSLT document uberhaupt wel een filename nodig? Ik bedoel, als ik in-memory een XSLT document heb gemaakt dan is dat toch ook een echt document?
En als ik hier tussen [ code ] tags een XSLT doc paste, dan is dat toch ook nog steeds een XSLT doc?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1