Toon posts:

Proxy+ kan niet overweg met dhcp-methode Chello?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gevraagd om bij wat kennissen een 2e internet verbinding aan te leggen. Alles goed en wel, computers thuis neerzetten, installeren e.d. Ik doe het mbv 2 extra netwerkkaarten naast de chello kaart en een crosskabeltje.

Nou installeer ik hier thuis alles, waar we nog op de oude manier internet hebben. Dat wil zeggen dat we nog een papiertje krijgen met de nummers die je in moet voeren, niets variabel. Proxy+ doet het dan goed en ik kan normaal het Internet op.

Als ik daar kom (en na lang foute dingen proberen |:(), kom ik erachter dat ze een nieuw soort modem hebben die automatisch een ip-adres toezegt aan 1 van de netwerkkaarten. Hier kan Proxy+ niet mee overweg en hij wil dan ook niet werken.

Kent iemand andere softwarematige routerprogramma's die wel met 1 dhcp netwerkkaart overweg kunnen? In de search kon ik niets vinden en de FAQ's waren voor mij heel wazig..

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

winroute pro, sygate, ICS, ...

Elk degelijk inet sharing prog kan met een een dhcp internet nic overweg.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Uit ervaring kan ik je mededelen dat het Proxy+ daar zonder probs mee werkt.
Niet zo gek ook, want Proxy+ heeft niets met DHCP te maken, dat regelt het OS namelijk voor je.
In principe weet Proxy+ niet eens dat er een DHCP gevraagd word.

Denk dus dat je toch iets anders fout gedaan hebt ..

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:39

Jiffy

God, you're ugly!

Proxy+ kan daar gewoon mee werken; ik heb het zelf enige tijd gebruikt voor ik overstapte naar een (Linux)router.

Werkt prima, ingebouwde eenvoudige mailserver en óók met DHCP (op de internet-NIC) kan-ie prima overweg. Voor de mailserver moet je het eea instellen, internet werkt meteen. Probeer es zowel Proxy+ als de internetNIC opnieuw te installeren. Nu echter niet thuis, maar op lokatie...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Topicstarter
Predator schreef op 22 augustus 2002 @ 10:29:
winroute pro, sygate, ICS, ...

Elk degelijk inet sharing prog kan met een een dhcp internet nic overweg.
Dus dit werkt ongeveer hetzelfde als Proxy+, ik stel de IP's in en op de client-computer de proxy-poorten en gaan met de banaan? :)

Verwijderd

Topicstarter
Jiffy schreef op 22 augustus 2002 @ 10:32:
Proxy+ kan daar gewoon mee werken; ik heb het zelf enige tijd gebruikt voor ik overstapte naar een (Linux)router.

Werkt prima, ingebouwde eenvoudige mailserver en óók met DHCP (op de internet-NIC) kan-ie prima overweg. Voor de mailserver moet je het eea instellen, internet werkt meteen. Probeer es zowel Proxy+ als de internetNIC opnieuw te installeren. Nu echter niet thuis, maar op lokatie...
Dat heb ik gisteravond 2x geprobeerd. Het gekke is dat ik wel gewoon netwerkverbinding had, en ook gewoon bestanden kon overzetten via het netwerk.

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
Wie gebruikt er nou nog een proxy ??? neem een routing prog als winroute of een linux doos met 2 nic's en je bent klaar.... als je vaste ip's gebruikt dan stel je een vast ip in op de clients en ook een gateway (ip van je winroute of linux doos) en dns (ip van je winroute of linux doos) in... Winroute en linux hebben ook de mogelijkheid om DHCP uit te delen dus dat kan je ook gaan gebruiken....

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Verwijderd

Topicstarter
Plopeye schreef op 22 augustus 2002 @ 10:43:
Wie gebruikt er nou nog een proxy ??? neem een routing prog als winroute of een linux doos met 2 nic's en je bent klaar.... als je vaste ip's gebruikt dan stel je een vast ip in op de clients en ook een gateway (ip van je winroute of linux doos) en dns (ip van je winroute of linux doos) in... Winroute en linux hebben ook de mogelijkheid om DHCP uit te delen dus dat kan je ook gaan gebruiken....
Ik wil _GEEN_ extra computer, omdat de 2e pc niet zo heel vaak gebruikt wordt, ik zit nu ook te kijken voor Winroute oid. Zoals je kunt lezen is proxy plus ook een routing programma hoor..

Verwijderd

Topicstarter
Een sgop:

Server pc1:
Chello kaart --> Realtek RTL81399(A)
Automatisch ip adres
Geen gateway
DNS ingeschakeld, maar geen nummers gedefinieerd.
Ik heb gewoon internet hier, zoals je ziet :P

Interne kaart: Sitecom Fast 10-100 mbps pci ethernet kaart.. De drivers die windows ME (:r) hier aangeeft is een N010, maar heb nu met de driverdiskette 32 Bits PCI Bus Fast Ethernet-adapter geinstalleerd.
IP: 192.168.1.1
Gateway: Geen :?
DNS: aan, maar geen nummers ingesteld.

PC2
Zo'n zelfde Sitecom kaartje, hier ook de 32Bits PCI adapter geinstalleerd.
IP: 192.168.1.2
Gateway: 192.168.1.1
DNS: ingesteld, geen nummers..

Proxy+ heb ik op pc2 ingesteld, ik wil alleen http werkend hebben, omdat het voor telebankieren is. Internet explorer staat ingesteld op een proxy met het ip 192.168.1.1:4480

Kan iemand me helpen en zeggen wat ik verkeerd doe?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gelieve volgende keer je vorige post te editten ipv een schop te geven ..

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

gebruik AnalogX >Iproxy snel & Simpel, ook ftp
alleen mail op ander clients kan lastig worden

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 22 augustus 2002 @ 14:02:
Gelieve volgende keer je vorige post te editten ipv een schop te geven ..
Sorry O-)
Pagina: 1