Toon posts:

[IDE] vraag verdeling udma disks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben in het bezit van een 30Gb IBM ata 100 disk, en wil er een nieuwe (WD 80Gb) disk bijplaatsen, zodat ik wat meer ruimte en performance heb voor videobewerking (adobe premiere)

de 80Gb disk zal dienst moeten doen als data drive (video bestanden), terwijl de 30Gb windows etc. zal bevatten.
nou zou mijn eerste reaktie zijn; 'elke disk een eigen controller', maar tegelijkertijd heeft alleen mijn primary controller een 80pins kabel, wat het volgens mij tot udma maakt...

in de beschrijving van mijn moederbord (msi turbo 2) staat de volgende specificatie:
An IDE controller on the VIA® VT686B chipset provides IDE
HDD/CD-ROM with PIO, Bus Master and Ultra DMA 33/66/100
operation modes.
Can connect up to four IDE devices
mijn vraag: moet ik om de beste performance te halen beide disks op mijn primary controller hangen, of is het toch slimmer om dit op twee aparte te doen?
of zou ik voor de tweede controller een extra 80pins kabel kunnen gebruiken (ondersteunen dan beide controllers udma 100)?

Verwijderd

Gewoon beide op primairy, daar is niks mis mee. Waar ben je bang voor? ;)

Wat zijn de specs van de 80Gb btw?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

het beste is beide schijven als master op hun eigen controller, elk met een 80pins kabel. Maar dan ga ik er van uit dat je geen CD-ROM/CD-R/DVD op je IDE controllers hebt zitten...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
ben van plan de WD800JB aan te schaffen. ik heb inderdaad ook nog een plextor writer, dus die moet er ook nog bij.

maareh, nu heb ik twee tegenstrijdige adviezen ;) klopt het dan dat de secondary controller ook gewoon udma 100 aankan mits je er een 80pins kabel aanhangt?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

tuurlijk, de hele VIA controller is UDMA100

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!