ik ben in het bezit van een 30Gb IBM ata 100 disk, en wil er een nieuwe (WD 80Gb) disk bijplaatsen, zodat ik wat meer ruimte en performance heb voor videobewerking (adobe premiere)
de 80Gb disk zal dienst moeten doen als data drive (video bestanden), terwijl de 30Gb windows etc. zal bevatten.
nou zou mijn eerste reaktie zijn; 'elke disk een eigen controller', maar tegelijkertijd heeft alleen mijn primary controller een 80pins kabel, wat het volgens mij tot udma maakt...
in de beschrijving van mijn moederbord (msi turbo 2) staat de volgende specificatie:
of zou ik voor de tweede controller een extra 80pins kabel kunnen gebruiken (ondersteunen dan beide controllers udma 100)?
de 80Gb disk zal dienst moeten doen als data drive (video bestanden), terwijl de 30Gb windows etc. zal bevatten.
nou zou mijn eerste reaktie zijn; 'elke disk een eigen controller', maar tegelijkertijd heeft alleen mijn primary controller een 80pins kabel, wat het volgens mij tot udma maakt...
in de beschrijving van mijn moederbord (msi turbo 2) staat de volgende specificatie:
mijn vraag: moet ik om de beste performance te halen beide disks op mijn primary controller hangen, of is het toch slimmer om dit op twee aparte te doen?An IDE controller on the VIA® VT686B chipset provides IDE
HDD/CD-ROM with PIO, Bus Master and Ultra DMA 33/66/100
operation modes.
Can connect up to four IDE devices
of zou ik voor de tweede controller een extra 80pins kabel kunnen gebruiken (ondersteunen dan beide controllers udma 100)?