Toon posts:

Computer na opstarten niet op netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broertje heeft een nieuwe pc gebouwt en daarin heeft ie een of andere vage el cheapo netwerk kaart (Tamarack) ingedaan. Hiermee is de pc aangesloten op de router die het overigens prima doet.
Bij WinXP zaten nog geen drivers voor deze netwerk kaart dus hebben we die maar van het bijgeleverde schijfje geinstalleerd, maar er zaten geen XP drivers bij dus hebben we de 2000 driver maar geinstalleerd. Op internet konden we ook XP driver voor de kaart vinden :(

Het probleem is nu dat als je de pc opstart staat ie niet aangesloten op het netwerk dus krijg je bij windows rechts onderin zo'n pictogrammetje van een netwerk met een rood kruisje erdoor. Maar het vage is nou dat als ik de kabel van de pc nu in een andere poort op de router steek heeft ie wel opeens verbinding gemaakt en kan ik normaal internetten. Nou zou je denken dat als ik hem in deze poort laat en ik start computer opnieuw op doet ie het gewoon, maar nee :(

Elke keer als ik computer opstart moet ik dus netwerkkabel in andere poort op router steken om te internetten. Komt dit door verkeerde drivers voor netwerkkaart of is het een ander probleem? Iemand oplossing?

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 14:38

McMiGHtY

- burp -

Bekijk je kabel die je gebruikt eens kritisch

Verwijderd

Topicstarter
Met de kabel is iig niets mis want ik heb al verschillende kabels geprobeerd en telkens hetzelfde liedje...

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:39

Jiffy

God, you're ugly!

Drivers zijn 10 tegen 1 de schuldige.
Oplossing: andere nic (met échte drivers) of andere driver(s) voor je huidige kaartje...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Drag0nsden
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-08 22:09

Drag0nsden

To GoT, or not to GoT...

Is die kaart 10 of 100 Mbps?

Kan dan ook negotiation probleem zijn.
Probeer dan de snelheid vast te zetten....