Disk not found, dan weer wel?

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik starte net mijn pc op, en bij het booten zei hij: "error disk2"

En in windows was de schijf niet meer te zien. Toen ik de pc uitgedaan had, en weer aan zag hij hem wel. Ik had natuurlijk backups, dus ik bleef zo cool als een ijsblokje, maar toch wel balen als ie kapot aan het gaan is. Ik verdenk dat ie niet meer kon opspinnen of zoiets dergelijks. Het gaat om een 13 gig 7200 rpm maxtor, een 91366U4. (weet iemand uit zijn hoofd of daar nog garantie op zit?)

Bij maxtor hebben ze powermax, dat moet ik neem ik aan draaien. Is het alleen gevaarlijk voor de data op de schijf?

(ik heb dit nog nooit gehad, t'is niew voor me vandaar dat ik voorzichtig ben)

specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

voor de garantie kun je het beste even de praxtor site checken

• OVERLORD_1982
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 22:37
De garantie ligt helemaal aan wanneer je hem heb gekocht. Waarschijnlijk is dit schijfje tussen de 3 en 4 jaar oud.

• maratropa
  • Niet online
Dat ga ik zeker doen, alleen moet ik dan mijn pc in, eerst eens powermax draaien (als die met data op de schijf niet killed?)

ben aan het twijfelen waardoor ik hem vervang?

deze?

http://www.maxtor.com/en/...ndmax_D740X_datasheet.pdf

of deze?

http://www.maxtor.com/qua...aff395b39937fccd467bd.pdf

Ik denk dat ik voor de atlas V ga, wat lagere seek dan de d740, en betrouwbaarder. alleen wat kleiner maar dat maakt niet uit.

specs

Verwijderd

Luistert:

Wat jou probleem is, is dat je eens moet kijken of je voedingskabel goed is aangesloten op je HD en of de connectoren nog goed sluiten voordat je aan nieuwe disks gaat denken. Dit duidt duidleijk op een voedingsprobleem.
Probeer ook eens een andere voeding(skabel)...

Sjonge jonge,... die jeugd van tegenwoordig, dat koopt maar en vervangt maar... :?

• maratropa
  • Niet online
naja jeugd :) je hebt wel gelijk hoor, maar er staat nogal belangrijke data op die schijf, ik ik kan hem ook ergens anders kwijt. Powermax gaf trouwens geen fouten.

specs

Pagina: 1