Toon posts:

V1456HR2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een probleem met een internal isa card V14566hr2.
Bij het inbellen en het zenden/ontvangen komen er veel harde signalen uit de speaker. Bij de modem eigenschappen hebben we de speaker volume op zacht gezet. Maar de tonen bleven.
Bij de modem eigenschappen>connection>advance>extra settings hebben we ATM0 ingevult. De tonen bleven nog steeds.

Hoe kan ik dit probleem verhelpen? Zijn er misschien jumpers die ik kan verzetten?
Ik hoop dat iemand bekend is met dit probleem.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

gebruik je de goede driver? bepaalde modems reageren helemaal niet op de volume-slider en andere niet zonder precies de goede driver

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

intern isa. Misschien met een jumper wel te doen? Of stekkertjes loshalen van de speaker :Y)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Met wat bel je in .. een brakke DOS proggie .. of met Windows .. Als het DOS is dan kun je de initialisatie string aanpassen .. !!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bel in met windows 98.
Het speakertje zit ingebouwd(zwart cillindervormig speakertje). Dus kan geen geen stekkertje loshalen.
Misschien een jumper, maar ik heb geen boekje ofzo. Heeft iemand een schema ofzo?
De driver is bijgeleverd en is dus (hoogswaarschijnlijk) goed.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Kijk eens bij Dynalink op de website, type nummer lijkt veel op een dynalink modem :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een Dynalink modem(sorry dat ik het niet melde) maar op hun support site is niks te vinden.

Verwijderd

stukje plakband op de speaker en geluid decimeert

Verwijderd

Topicstarter
Yep, maar dat is echt een noodoplossing. Er moet een manier zijn om het softwarematig te doen ofwel met jumpers.
(Misschien dat de modem stuk is)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 09:48:
Met wat bel je in .. een brakke DOS proggie .. of met Windows .. Als het DOS is dan kun je de initialisatie string aanpassen .. !!
kan met windows ook.....waar precies weet ik niet zo, maar ik weet zeker dat ik het vroeger vaak zat gedaan heb :Y)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

veldmuis schreef op 22 augustus 2002 @ 10:38:
kan met windows ook.....waar precies weet ik niet zo, maar ik weet zeker dat ik het vroeger vaak zat gedaan heb :Y)
klopt, kan in de modemeigenschappen in het veld "exta instellingen" ofzoiets... maar volgens mij had de topicstarter al gepost dat hij een extra initstring gebruikt had ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ATM0? moet toch M0 zijn?
en windows heeft toch ook een schuifbalkje voor het geluid van die modem?
(heb er zelf 1 gehad, maar die is nu van mijn nichtje)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een plakbandje op het speakertje als nood oplossing.
Dat schuifbalkje werkt niet. Ik kan wel ff proberen om ATM0 in M0 te veranderen. Maar gaat windows er al vanuit dat het AT commando's zijn dan?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Tis een tijd terug dat ik nog een modem had, maar ik dacht dat die krengen niet reageerden op harder of zachter met die schuifbalk, maar alleen op uit. (als die optie erop zit.. as I said, lang geleden dat ik een modem heb gehad) Er staat me ook iets bij dat je bij het volume van windows (dat icoontje naast de klok..) je modemgeluid kon bijstellen (dempen?).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

ff mailen naar de support van dynalink.. krijg je netjes antwoord van....

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm goed id renhold,ga ik ff doen.
En volgens mijn weten kan je niet het modemgeluid instellen bij de volume van windows.

Verwijderd

Topicstarter
Dynalink heeft geen websupport. Dus ik ga ff bellen.
Pagina: 1