Toon posts:

Verschil tussen + en - dvd branders

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dvd brander en daar kunnen alleen +cd's in wat houd dit in en wat is het verschil tussen een + en een -

Alvast bedankt

Verwijderd

http://www.emediapro.net/EM1999/parker1.html
DVD-RW uses a phase-change recording layer, much like CD-RW

DVD+RW (DVD-ReWritable), [...]3.0GB phase-change media use phase-change, groove-only recording like CD-RW, a CAV wobble for addressing, and CAV or CLV rotational control for a choice between raw data transfer and faster data access
[sub]analogie: de ene schrijft met een pen in het chinees, de ander met een potlood in het taiwanees - beide schrijven met hun linkerhand in een door sommige (DVD-spelers) leesbare taal...[sub]

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Mja, zeer duidelijk... Is een DVD+RW/ DVD-RW leesbaar in elk computer DVD station? En zijn de media gelijk aan elkaar?

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

1) Media zijn niet gelijk aan elkaar (daarom ook 2 benamingen)
2) ""normaal"" gezien zouden ze allemaal (dvd-r dvd-rw dvd+r & dvd+rw) moeten kunnen gelezen worden door de recentere dvd spelers.

Heb onlangs nog gelezen dat dvd-r & dvd+r het beste gelezen word door stand alone dvd-spelers.

3) Zoals in 2, de media's bestaan uit dvd-r, dvd-rw, dvd+r en dvd+rw
dvd-r en dvd+r zijn normaal ook te verkrijgen in 2 versies. Data dvd's of
dvd's for authoring (<- speciaal voor video)

Bij een keuze naar wat je best gebruikt, moet je eerst weten wat je ermee gaat doen (backup,dvd-video maken, PS2/Xbox/GC spelletjes, , ...)

Verwijderd

Topicstarter
Oke tot zover is het me duidelijk aleen waarom kan ik geen -dvd branden in een + brander komt dat door die verschillende talen?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Eerst even zoeken.. Dit is al vaker langsgekomen..

[search=verschil dvd+rw dvd-rw]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.