Toon posts:

WinGate of WinRoute?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu WinGate op een 486 DX2 66MHz met 8MB ram draaien, ja ik weet dat het weinig ram is, maar dat boeit niet, gaat lekker.
Nu wou ik vragen welke jullie beter vinden.
Wingate of winroute?

Verwijderd

sygate is de beste/makkelijkste

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik had sygate onder win98. Werkte uitstekend totdat er meer dan 3 comps aangesloten werden (hat maar een key voor 3 users). Ben daarom maar overgestapt op linux.. Redhat 6.2 en Trinity OS (dacht dat het zo hete).
Loopt nog beter.. En ff opgezocht... 486 66 is genoeg om onder linux een T1 verbinding goed te kunnen benutten..

Ik weet van mijn werk nog wel (daar hadden ze wingate) dat het daar lang niet altijd soepel liep..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, vaag, ik heb WinGate en het loopt hier beter als gewoon een of andere vage proxy-server.
Het werkt hier lekker, de verbinding via WinGate, maar heeft er niemand ervaring met WinRoute?

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Gebruik al een paar jaar Winroute zonder veel problemen.
Het grote verschil tussen Winroute/Sygate en Wingate is dat de eerste 2 NAT servers zijn terwijl Wingate een proxy server is.
Zonder al teveel in detail te treden komt het er op neer dat een computer achter een NAT server zich beter gedraagt als een computer die direct aan de modem vastzit dan een computer die achter een proxy server zit.

Het enige dat ik me van Wingate (versie 2) kan herinneren is dat ie voortdurend "gehacked" werd met die nare Wingate exploit, maar dat schijnt in versie 3 niet meer te kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Uhh, wingate is dus echt geen proxy he!!
Ik kan gewoon Quake online spelen, ICQ zet ik op direct connection, winamp staat op direct connection, enz.
Dus het is ect geen proxy, ik heb genoeg proxy's gebruikt, maar dan moet je bij alle programma's instellen dat ie via de proxy moet, maar dat hoeft bij Wingate niet.
Ik gebruik WinGate 4.0, de Standard edition.
Werkt echt lekker hier, alleen Netscape en IE moet via een proxy, Opera niet. Verder werkt alles zonder proxy.

Ja, hij heeft wel proxy services, maar heb je niet nodig. FTP Clients, hoef je geen proxy op in te stellen.

Misschien heb jij het over een oude versie?

• pj
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

pj

Vaag... hoe hebben jullie (Wingate) dan je internet explorer geconfigureerd.... Ik moet toch duidelijk via een proxy gaan om te kunnen connecten?

• pj
  • Niet online

pj

Vaag... hoe hebben jullie (Wingate) dan je internet explorer geconfigureerd.... Ik moet toch duidelijk via een proxy gaan om te kunnen connecten?

Verwijderd

Topicstarter
Alleen internet explorer en netscape moet via de proxy, verder kan alles zonder proxy.
Opera en CipherNet heb ik geprobeerd, en die gaan ook goed zonder proxy, alleen IE en Netscape niet.
Maar verder kan ik alles gewoon zonder proxy doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren WinRoute geprobeerd, als het werkt, werkt het zeer traag. Nu heb ik WinGate terug gezet, en het werkt prima!!
Wel ff log-files / cache uitgezet, want dat vertraagd de boel na een paar uur.
Nu loopt ie nog steeds lekker.
Online games, ook geen probleem, hoef bij browsers geen proxy's in te vullen, dus het is echt geen proxy server.
Ik ben er zeer tevreden over, het beste proggie dat ik tot nu toe getest heb.

• Genoil
  • Laatst online: 12-11-2023
zal wel ouwe versie zijn idd
njaa succes ermee

• HermeS
  • Laatst online: 14:56
ik gebruikte hiervoor een of andere gaare proxy server (wel geadvanceerd enzo hoor), maar nu heb ik net 5 minuten geleden winroute geinstaled (toevoel!), en het werkt echt goed!!!, via een gateway ism een dhcp server werkt echt lekker, nou kan ik tenminste ook weer pingen endat soort dingen zonder eerst vie een admin tool in te loggen op mijn thuis-servertje,

• pj
  • Niet online

pj

Na heel veel klooien met Wingate heb ik nu Winroute geinstalleerd.. Werkt als een trein alle denkbare sevices doen het zonder proxy shit etc...

Verwijderd

Topicstarter
Wel lol, jullie vinden WinRoute beter, ik WinGate. Maar het zal ook wel aan de PC liggen waar je het op probeerd, ik heb WinGate op een 66Mhz 486 met 8MB ram draaien.
Ik kan alles draaien zonder proxy (moet je WEL de client op de clients installeren!!), alleen voor de SHOUTCast broadcasting (dus als ik ZELF wil zenden) moest ik ff een portmap instellen, zodat ik hem in het hele netwerkt, EN op internet kan beluisteren, maar verder werkt alles zonder aanpassingen.
Maar als er meer mensen zijn die 1 van deze 2 programma's hebben geprobeerd, of allebei, laat het maar even horen!

Verwijderd

tijdje wingate gehad.. maar die ging toen in 1 keer heel wazig doen.. weet niet meer wat , was in ieder geval hopeloos. en reinstallen ging niet/probleem bleef.. register denk ik.. toen maar ff gauw sygate geinstalleerd en dat werkt top .. 486 als server en twee win98 en win2k bakken ..
op win98 clients geinstalled.. in win2k helemaal niks ingesteld/installd en ut werkt gewoon .. TOP.. moet alleen af en toe servertje rebooten.. draait dus win98 op met netcplus mailserver en sygate server..
reboot om de 2/3 maanden of zo.. dan krijg ik plotseling geen meel meer.. of doet i-net het niet, maar soms ligt dat ook aan chello :(... na ja .. verders gewoon low-budget BNC-netwerkje liggen ... en als ik us naar lan ga, gewoon koppelstukje ertussen... is errug handig om in huis te hebben.. doet de rest van netwerk ut nog. laatst ook broertje met pc weg .. geen punt : ff doorverbinden ...

na dat was het dus wel ff .. tschub .

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Vanaf Wingate 4 zit er ook NAT bij Wingate, en ja Wingate is beter dan Winroute. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nikel, je hebt helemaal gelijk:)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 oktober 2000 11:12 schreef Nikel het volgende:
Vanaf Wingate 4 zit er ook NAT bij Wingate, en ja Wingate is beter dan Winroute. :)[/quote]Waarom dan wel?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik gebruik zelf WinRoute 4 Pro en moet zeggen dat het erg goed werkt. Ik gebruik geen proxy, wel DHCP, DNS, POP3 en SMTP.
Werkt erg goed, staat op een P3 500, 128 mb die ook gewoon voor andere dingen gebruikt wordt.

Verwijderd

Kan iemand niet even een soort van tutorial posten van het hoe en wat met Wingate en WinRoute?

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Ik gebruik gewoon ICS, doet wat het moet doen en geen (geheugenkostende) poespas eromheen.... :)

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zondag 29 juli 2001 18:05 schreef achappey het volgende:
Ik gebruik gewoon ICS, doet wat het moet doen en geen (geheugenkostende) poespas eromheen.... :)
Dat ICS, werkt dat een beetje ?
Ook NAT ?
Enneuh, werkt een filesharingproggie als napster/winmx/kazaa/audiogalaxy e.d. daarmee ook prima ?

Of moet je dan weer poorten forwarden, en kan dat met ICS ?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 18:12 schreef brammus het volgende:

[..]

Dat ICS, werkt dat een beetje ?
Ook NAT ?
Enneuh, werkt een filesharingproggie als napster/winmx/kazaa/audiogalaxy e.d. daarmee ook prima ?

Of moet je dan weer poorten forwarden, en kan dat met ICS ?
Nee hoor, nix ingewikkelds... Gewoon installeren op de poeter met inetverbinding en dan handmatig het ip van die pc bij de clients als gateway instellen... (Kan ook diskette aanmaken maar daar ben ik niet zo dol op)

Vervolgens kan je op alle pc's in het netwerk internet zo gebruiken alsof het lokaal geinstalleerd staat!! Werkt echt perfect, nix forwarden... Kind kan de was doen... ;)

Vergeet niet dat de poeter met inetverbinding ook als DHCP server werkt dus alle clients een dynamisch ip geven!

• havana
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move.to / [forum=19]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Uhm mensen dit is van oktober 2000 :?
Pagina: 1