[gentoo] update world / aspell geeft error

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Nadat ik emerge -u world uitvoer begint gentoo eerst aspell up te daten en stopt met dat procces waarna ik een error krijg ;(
Er staan nog meer zaken in de lijst die geupdate moeten worden, maar daar komt hij dus niet aantoe omdat aspell-update voor een error zorgd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
  create master $bd/data/american-med-only
cat: write error: Broken pipe
make[2]: *** [english-med-only] Error 134
make[2]: *** Waiting for unfinished jobs....
cat: write error: Broken pipe
make[2]: *** [american-med-only] Error 134
make[2]: Leaving directory `/var/tmp/portage/aspell-0.33.7.1-r1/work/aspell-.33.7.1/data'
make[1]: *** [all-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory `/var/tmp/portage/aspell-0.33.7.1-r1/work/aspell-.33.7.1'
make: *** [all-recursive-am] Error 2

!!! ERROR: The ebuild did not complete successfully.
!!! Function src_compile, Line 3587, Exitcode 2
!!! (no error message)

!!! emerge aborting on  /usr/portage/app-text/aspell/aspell-0.33.7.1-r1.ebuild .

:?

Verwijderd

Op forums.gentoo.org staan ergens scripts waarmee je emerge -u world door kan laten gaan als er een error is. Ik kan ze zelf nu niet meer vinden maar weet dat ze er zijn.. Ff goed zoeken nog.

Verwijderd

verwijder deze file en start emerge opnieuw
/usr/portage/app-text/aspell/aspell-0.33.7.1-r1.ebuild
ben alleen niet helemaal zeker van me zaak en zit nu op me werk ik kan pas maandag weer naar bij me eigen pc (lowlands) dus als iemand met gentoo het even kan bevestigen voor dat ik iemand anders pc sloop.
Het gaat er in ieder geval om dat het downloaden niet helemaal goed is gegaan

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 13:17:
verwijder deze file en start emerge opnieuw
/usr/portage/app-text/aspell/aspell-0.33.7.1-r1.ebuild
ben alleen niet helemaal zeker van me zaak en zit nu op me werk ik kan pas maandag weer naar bij me eigen pc (lowlands) dus als iemand met gentoo het even kan bevestigen voor dat ik iemand anders pc sloop.
Het gaat er in ieder geval om dat het downloaden niet helemaal goed is gegaan
Weet niet of je bedoeld dat de 'emerge rsync' fout is gegaan, maar die heb ik nl al een aantal x overgedaan om dat uit te sluiten.

Verwijderd

Slaiter schreef op 22 augustus 2002 @ 23:07:
[...]

Weet niet of je bedoeld dat de 'emerge rsync' fout is gegaan, maar die heb ik nl al een aantal x overgedaan om dat uit te sluiten.
Nope ultimate heeft gelijk.....

Heb je misschie ne download (van het update pakketje) afgebroken ???

ctrl-c ofzo :P

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Nope is niet de oplossing ;(

File verwijderd (nu al een aantal x gedaan)
vervolgens emerge rsync opnieuw uitgevoerd (zonder onderbrekingen), maar als ik dan een emerge -u world doe krijg ik bij aspell exact de zelfde error als ik hierboven ook vermelde ;(

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 09:17

zwik

randomized

(jarig!)
Verwijder de *.ebuild file en doe dan emerge -u world zodat je systeem toch nog verder geupdate wordt.
Doe daarna nog een keer emerge rsync zodat de file terugkomt. Lees daarna de desbetreffende ebuild file, soms staat daar ook informatie waarom het niet wil installeren.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Dat resulteerd dus in een error melding dat aspell niet gevonden kan worden en daar heb ik dus ook weinig aan ;(

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ah oke aspell is nodig voor sylpheed-claws, als ik ook de ebuild daarvan verwijder kan ik eindelijk verder met de update, alleen nu kan ik sylpheed-claws dus niet updaten.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Mja lijk erop dat dit een 'onoplosbaar' probleem is (jammer ;( )

Verwijderd

Ten eerste raad ik je aan om zon bug even te posten op bugs.gentoo.org. Maar voor een directe oplossing had je even kunnen kijken in de ebuild van sylpheed-claws

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
DEPEND="=x11-libs/gtk+-1.2*                                        
pda? ( >=app-misc/jpilot-0.99 )                                                  
ssl? ( >=dev-libs/openssl-0.9.6b )                                            
dap? ( >=net-nds/openldap-2.0.7 )                                           
crypt? ( >=app-crypt/gpgme-0.2.3 )                                            
gnome? ( >=media-libs/gdk-pixbuf-0.16 )                                       
imlib? ( >=media-libs/imlib-1.9.10 )                                            
spell? ( app-text/aspell )                                                      
xface? ( >=media-libs/compface-1.4 )                                            
gtkhtml? ( net-www/dillo )

Zoals je ziet in de depends is aspell een depend die te maken heeft met de use flag spell. DUs om voorlopig even snel verder te komen edit je je make.conf en add daar -spell.
Pagina: 1