[beta's] Mag het wel? mag het niet?

Pagina: 1
Acties:

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Een tijd geleden was er nogal wat discussie over het feit dat er een link geplaatst werdt op de /etc van tweakers naar Microsoft Beta Sevice Packs....

Uiteindelijk werdt door de modders besloten dat een Beta van een stuk software dat uiteindelijk gratis beschikbaar werd gesteld wel mocht worden gelinked op de Frontpage. Recentelijk is bijvoorbeeld DirectX 9.0 beta verschenen in de /etc

Nu zie ik dat er ook topics gesloten worden met links naar vergelijkbare beta software, zoals beta's van SP1 voor Windows XP.

Is het nu zo dat de GoT heersers het niet eens zijn met de FrontPage heersers? Mogen er nu wel/niet links geplaatst worden in de GoT naar dergelijke beta software als het uiteindelijk gratis wordt? En waarom (afhankelijk van antwoord) is er een verschil van beleid tussen GoT en de FrontPage?

Ik vinnut een beetje vaag worden.... moeten julie niet allemaal op 1 lijn zitten met elkaar? :P

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Move SM --> LA + title-edit ;)

Verwijderd

"moeten julie niet allemaal op 1 lijn zitten met elkaar?" Nee dat moet (nog) niet :)

Op GoT mogen geen links geplaatst worden naar software/updates die niet legaal verkrijgbaar zijn :) Dus als het windows dingen betreft alleen indien deze (bij wijze van spreken) op www.microsoft.com te halen zijn :)

Uitzonderingen daargelaten >:)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Maar op t.net hoort het toch ook niet lijkt me :?

if wel, ga ik ff een paar leuke iso's submitten ;)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is het nu zo dat de GoT heersers het niet eens zijn met de FrontPage heersers?
Ja, kennenlijk wel(is ooit ook wel gezegd)
Mogen er nu wel/niet links geplaatst worden in de GoT naar dergelijke beta software als het uiteindelijk gratis wordt?
Nee, want het is geen public beta.
En waarom (afhankelijk van antwoord) is er een verschil van beleid tussen GoT en de FrontPage?
Geen id, ze denken er gewoon anders over.

dit is zoals ik het heb begrepen, het zou anders kunnen zijn

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jotti heeft daar een mooi stukje over geschreven, hier

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

en het is in LA ook al erg vaak besproken en door wouter ea goed uitgelegd, voor de luie mensch, hier de quote:
Dat inderdaad niet, maar dat is een beleidsverschil tussen de frontpage (tweakers.net) en het forum (gathering.tweakers.net). Het verschil is namelijk: op de frontpage bepalen nieuws/meukposters wat er voor beta's e.d. op de site komen te staan en kunnen onze collega's aan de andere kant van de site _zelf_ de boel in de hand houden. Hier is dat niet zo, hier kan elke user maar lukraak beta's, illegale zooi en alles wat daartussen zit posten (in principe dan), dat hebben wij niet in de hand... en om gezeur in de trant van 'ja maar dat mag wel en dit mag niet, dat is niet consequent' te voorkomen, staan wij het gewoon helemaal niet toe. Dat is heel consequent, wat GoT betreft.
Nu kun je lang en breed over ons beleid of dat van de frontpage debatteren, maar dat heeft geen zin, dat is al zo vaak gebeurd. We willen het hier gewoon niet. Niet om flauw te doen, gewoon om hier niet één groot zoemend, rokend randjesoftwarefestijn van te maken
het forum is dus inderdaad anders dan de frontpage, hier houden we het allemaal wat strakker.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op de frontpage kunnen we het als het nodig is in één klap met reacties en al verwijderen. Als je het op GoT toestaat, en er ZOU een klacht over komen, dan kost het dagen om alles uit te zoeken / aan te passen / sluiten in alle verschillende topics. Vandaar dat je een uitgelekte beta-versie naar de meuktracker kunt submitten, maar dus niet op GoT mag posten. Overigens zitten er natuurlijk wel beperkingen aan. We posten bijvoorbeeld alleen beta's van dingen die als final gratis worden :).

Mensen lijken af en toe te vergeten dat dit soort regels er niet zijn om ze te pesten, maar om de site te beschermen :{.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Het levert wel een leuk probleem op: Een link naar de frontpage zou als een warez-link beschouwd kunnen worden en dus een waarschuwing opleveren... (of trek ik nu de consequentie van het beleid te ver door?)

Verwijderd

Poohbear schreef op 22 augustus 2002 @ 16:21:
Het levert wel een leuk probleem op: Een link naar de frontpage zou als een warez-link beschouwd kunnen worden en dus een waarschuwing opleveren... (of trek ik nu de consequentie van het beleid te ver door?)
Dit vraag ik mij dus ook af, want linken naar site's waar dingen op staan die op GoT niet mogen zijn verboden :? :?

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ja, je trekt het te ver door.

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Snap ik ook wel een beetje, maar 't maakt 't beleid natuurlijk niet doorzichtiger: Niet ieder linkje dat ik op de frontpage vind mag ik zomaar op GoT plaatsen, maar linken naar het betreffende item in de meuktracker mag wel.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Poohbear schreef op 22 augustus 2002 @ 17:12:
[...]

Snap ik ook wel een beetje, maar 't maakt 't beleid natuurlijk niet doorzichtiger: Niet ieder linkje dat ik op de frontpage vind mag ik zomaar op GoT plaatsen, maar linken naar het betreffende item in de meuktracker mag wel.
Op het forum hoef je gewoon niet zo'n link neer te zetten. Je kan wel naar kleine problemen zoeken, maar deze oplossing heeft nooit echt voor problemen gezorgd en is tot op heden de beste.

Topics als "wie kan deze software vinden" zijn toch al uberhaupt uit den boze, net als de kansloze "waar kan ik dit en dit downloaden"...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
JvS schreef op 22 augustus 2002 @ 17:42:

Topics als "wie kan deze software vinden" zijn toch al uberhaupt uit den boze, net als de kansloze "waar kan ik dit en dit downloaden"...
Als het om shareware, freeware, of public domain software gaat zijn dergelijke vragen terecht.

En eigenlijk is een Service Pack of een Direct X versie ook een vorm van freeware....

Ik vindt dat zowel de FP als het GoT gewoon eens duidelijk overeenstemming met elkaar moeten zoeken.... Je mag op deze wijze niet eens meer linken naar de /etc pagina omdat er voor de GoT master er daarop links bevinden met "verboden" software |:(

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

maartena schreef op 24 augustus 2002 @ 04:31:
[...]

Als het om shareware, freeware, of public domain software gaat zijn dergelijke vragen terecht.
Dat soort software is doorgaans zeer eenvoudig te vinden (Download.com/Tucows, Google). Vandaar dat dat soort vragen uit den boze zijn.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

IMO is er overeenstemming genoeg. Op de frontpage mogen bezoekers namelijk ook geen beta's posten. Het is aan de crew om middels het submit/redactie-systeem te bepalen wat wel en wat niet kan. Het is gewoon niet mogelijk om tienduizenden users dat voor zichzelf te laten bedenken, want dan worden er steeds weer nieuwe grenzen opgezocht en kan het modereren wel eens veel meer werk gaan worden.

Pagina: 1