Kleine SMTP server

Pagina: 1
Acties:

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Stel: Iemand heeft een Laptop en reist naar verschillende staten in de USA. In de hotels die hij bezoekt is een internet service aanwezig middels een LAN aansluiting in de hotelkamer. Hij gebruikt deze om zijn mail te lezen (geen probleem) en om mail te sturen (soms wel een probleem)

Hij kan soms wel (afhankelijk van het hotel) een SMTP server gebruiken van het hotel, maar de meesten hebben geen SMTP server om te voorkomen dat men gaat spammen o.i.d.

Nu dacht ik dit op te lossen door op de laptop (Windows XP Professional) een kleine SMTP server te installeren.

Zijn er zulke SMTP servers die zich makkelijk laten onderhouden en niet naar buiten toe poort 125 openzet zodat ie als relay misbruikt kan worden? Dat laatste is natuurlijk met een firewall makkelijk op te lossen.

Ik ben dus opzoek naar een klein SMTP server programma. Het gaat niet om grote hoeveelheden mail, alleen wat ie zo op een dag voor de zaak en prive verstuurd... laten we zeggen 25 mails op een dag ofzo.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Je kan gebruik maken van Kerio mailserver. Een 30 dagen trial kan je downloaden vanaf www.kerio.nl

• Wiggert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
He? Maar in windows XP prof zit toch een SMTP server?
Gewoon ff bij IIS kijken.. Kan je prima dicht zetten tegen relayen (evt nog met firewall rules erbij)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik ben em nu aan het installen van IIS... staat op de XP cd :) Thanks.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:59

Crazy D

I think we should take a look.

Ik dacht dat de SMTP die bij IIS zit alleen kan doorlussen naar een mailserver?

Maar uh bij een aantal providers kun je ook mailen als je niet via hun bent ingebeld/andere manier een verbinding hebt, alleen moet je dan ana authenticated smtp doen (ff bij de smtp properties aangeven dat je moet inloggen voor verzenden), en soms pop before smtp (dus eerst mail ophalen voordat je verstuurd). Xs4all kun je prima mail versturen vanaf een ander netwerk, bij mijn webhost ook. En er zullen er ongetwijfeld nog veel meer zijn.

Zelf een SMTP server draaien die de mail direct het web opstuurd is natuurlijk altijd een optie (let dan wel goed op dat je dan ook een mailserver hebt die dat doet, er zijn er ook een hoop die de smtp van je ISP gebruiken). En let erg goed op de config, tis een beetje lullig als je ff een uurtje zit te surfen, en "ze" ontdekken je smtp server en misbruiken die om te spammen :/

Exact expert nodig?