Hey,, we hebben hier Cistron Maxx 7800mbps verbindingkje liggen maar buren willen nu sinds kort ook gaan leechen, het probleem is dat 'snachts & overdag wordt gedownload met Imesh,Kazaa & al die andere p2p stuff. Opzich kan je met die verbinding downloaden tot 650kb p/s & nog eens lekker gaan gamen met een ping van 30
, (810kb Stabiel max!, piek 1.2!) maar als de download map weer eens lekker vol staat komen er uploads, en dan gaat het fout... het is een 7800/512 verbinding & hebben ook alle bandbreedthe omlaag gegooid qua upload via p2p programs, maar het werkt niet echt, 3k is toch echt te veel + dat er 4 mensen zitten te gamen. (ik ken een server hosten voor 16man + dat iedereen een ping van 50 ~ 80 heeft
), Hoe & met welke software kun je instellen dat de buurman 200kb / 5 kb krijgt & ik de andere beschikbare bandbreedthe?? Wingate kon dat maar is echt een beetje vaag om dat allemaal te gaan configureren & er worden hier vaak lan's gehouden waarbij mensen gaan internetten maar die doet het dan niet meer alleen via wingate (nog niet geinstalled). Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Config:
ADSL --> Router --> 2pc's op begane, 2 pc's op 1ste, 1pctje op 3rde verdieping...?
Firewall ingebouwd & dhcp via router ingeschakeld, alleen ik (mag) kan een server hosten/uploaden (
) wegens
redenen. alles draait via 100mbps 8x switch + boven nog een hubje van 4poorts. Erg eenvoudig.
(ben nog een beetje
)
Config:
ADSL --> Router --> 2pc's op begane, 2 pc's op 1ste, 1pctje op 3rde verdieping...?
Firewall ingebouwd & dhcp via router ingeschakeld, alleen ik (mag) kan een server hosten/uploaden (
(ben nog een beetje