Toon posts:

nieuwe HD, hulp nodig....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe HD kopen, heb al veel rondgekeken, maar kan door de bomen het bos niet meer zien.
Wie heeft er goeie tips?

'eisen':
- ATA66
- minimaal 15Gb
- stil
- niet te heet
- rond de 400,-

Bedankt!

Verwijderd

IBM DeskStar 75GXP 307030 (30GB) rond 500,-

15 GB geloof ik al niet meer te krijgen.

Beste serie drives op de markt van IDE

Verwijderd

Ik sluit me hierboven bij aan. Of een Quantum fireball LM 30 GB (is net iets sneller maar ook iets meer herrie).

Verwijderd

ummhhh Quantum wordt het heetst, Western Digital Expert het minst. Zie je trouwens ook heel makkelijk aan het stroom verbruik zoals dat op de schijf staat vermeld.

Goede prijzen zijn meestal Maxtor ( wordt niet zo heet) of Seagate, wordt iets warmer.

Mijn voorkeur gaat echt uit naar WD (heel weinig kapotte WD's gezien :) komt zeker door de hitte heh ) of maxtor.. ;)

( Ik heb een hekel aan Quantum, van de 5 schijven die ik had is er nog maar één werkend. 4 jaar, 4 kapotte schijven :( )

Verwijderd

O jah,
IBM maakt hele leuke schijven. Ze verkopen zelfs hun schijfkoppen aan b.v. WD. Nix mis mee.

Maaaaarrrr.... je moet wel in de gaten houden dat ze vreemde configuraties gebruiken voor de koppen/cylinders. Vaak moet je een bios upgrade opduiken. >:)

• Skippy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-12-2023

Skippy

Down Under

Maxtor is goed maar ik heb al heel wat problemen met ntfs op de maxtor maar voor de rest zijn het goede schijven.

- = [ en ik huppel weer verder ] = -

Pagina: 1