Toon posts:

Dell introduceert 18" TFT onder 1000 EUR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tenminste toch in Duitsland. :+

De persberichten rond dit model 1800FP werden al begin juli verstuurd. Op de US site stond die ook al een tijdje in de vitrine voor 949 USD en nu is het bij ons ook zover.

Althans in Duitsland want daar kost dit scherm all-in 983 EUR. In België en Nederland moet er respectievelijk 1142 en 1123 EUR voor betaald worden.

Een mooi schermpje lijkt me. De vorige 1800FP was niet meer of niet minder dan een rebranded Samsung 181T. (Net zoals de Dell 1900FP die eigenlijk een Samsung 191T is).
Dit scherm komt volgens mij niet meer van Dell. Afgaand op uiterlijk en specs denk ik dat ze hier een stikkertje hebben gekleefd op een LG L1810B of L1811B

Al bij al een verdienstelijke poging om de markt voor grotere tft schermen open te breken.

Nog een vraagje. Is het mogelijk om als Belg / Nederlander te bestellen via de Duitse Dell site? Kan toch nog een aanzienlijk voordeel opleveren en niet alleen voor deze monitor. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Afbeeldingslocatie: http://accessories.us.dell.com/sna/images/products/large/320-0469.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2002 02:49 . Reden: vraagje ]

Verwijderd

Hopen dat het nu in een rapper tempo omlaag gaat, die dingen zijn zo fuckingg duur :(

Verwijderd

Mja, de vraag is natuurlijk wat je er voor krijg, leuk en aardig die budgetmodellen, maar ik geef liever een berg geld meer uit voor iets goeds...ik moet er wel de hele dag naar kijken.

Fatsoenlijke 15.1" kosste me een goede €700....

Van de andere kant, ik heb 3.5 gaar geleden ook een fatsoenlijke 17" CRT gekocht, dat ding moest toen ook Fl. 1300 kosten.

Verwijderd

Ja, als je de ruimte hebt zou ik zoiezo voor een lekkere grote crt gaan...
Maar voor boekhouding die 1024x784 nodig heb is dit denk wel de oplossing...
Op een gewoon tft is (vind ik) de reslutie niet te harden :/

18" neem ik aan 1280 x 1024...
Ik vind dat ze die orijzen maar lekker moet laten zakken :)

Verwijderd

Op een gewoon tft is (vind ik) de reslutie niet te harden
De mijne (15.1") draait gewoon lekker op 1024*768 of 768*1024 en alles daaronder, vind ik voor deze grootte practisch genoeg (al had ik liever 1152*864 gehad).

1280*1024 is zo'n nep-resolutie

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-08 20:03

Metten

ik hou het graag simpel

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 03:43:
[...]

De mijne (15.1") draait gewoon lekker op 1024*768 of 768*1024 en alles daaronder, vind ik voor deze grootte practisch genoeg (al had ik liever 1152*864 gehad).

1280*1024 is zo'n nep-resolutie
1280*1024 is idd op een CRT niet bruikbaar, maar de beeldverhouding van de meeste 18" en 17" TFT is op die reso aangepast (5:4 dus ip 4:3)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind dat ze die orijzen maar lekker moet laten zakken :)
Het gaat in ieder geval de goede kant uit.
AOC heeft onlangs ook een nieuwe 18,1" TFT aangekondigd : de LM800.

Design is niks bijzonders, prijs echter wel. In de pricewatch staat ie al vanaf 815 EUR.
Bij Snogard staat ie zelfs op de frontpage voor 700 EUR.
Er wordt een response time van 23 ms. opgegeven.
Enig nadeel misschien is dat er geen woord gerept wordt over de eventuele aanwezigheid van een DVI connector.

Maar eh, kent er iemand AOC beter? Stelt het kwalitatief wat voor?

Afbeeldingslocatie: http://www.aocmonitor.com/products/images/product_images/prod_mid_lm800.jpg

Verwijderd

Vergeet niet dat een tft ook _veel_ minder stroom gebruikt dan een CRT (in de 30watt vs 100+watt). Als je veel achter je scherm zit, scheelt dit over een jaar behoorlijk in stroomkosten. En je krijgt ook nog eens 50 euros van de overheid als je er een koopt :)

Verwijderd

Lijkt me een Philips 18' en die vind je volgens mij in NL ook wel voor die prijs.
(kosten hier in Zurich zo'n 1400CHF, dat is 950euro, maar hier betalen we wat minder btw)

Oh ja, Dell en Philips hebben sinds een paar maanden een contract dat Philips alleen Dell desktops en laptops neemt, en Dell het maximaal mogelijke van Philips aan de man brengt.

En dat het evt een LG is met een ander stickertje: kan ook kloppen, kwa tft's hebben Philips en LG een joint venture, ze bezitten gezamelijk die nieuwe eerste 5th-generation fabriek daar in Korea...

Verder heeft een collega hier naast me die 18' Philips (zwart, met speakers in de voet, kantelbaar), erg mooi beeld.

Zorg wel als het kan voor een dvi-verbinding, komt de beeldkwaliteit echt wel ten goede.
Pagina: 1