Heb een Unex ISO50p Broadband router. Nou wil ik het volgende doen.
Plan
-----
- Eerst alle poorten dichtgooien
- Daarna alleen de poorten openzetten (alleen voor PC's mijn netwerk) die ik gebruik (voorbeelden hiervan zijn; HTTP, SMTP, POP, MSN, ICQ, Kazaa)
Nou moet ik bij me IP filer opties eerst uit de volgende 3 mogelijkheden kiezen:
disable IP filtering: No IP filtering is performed
Grant IP access: Data traffic satisfying rules below are allowed/forwarded
Deny IP access: Data traffic satisfying rules below are denied/filtered
Ik kies dan voor Grant IP adress, zodat al mij poorten dichtgegooid worden, klopt toch? En ik dan daarna vervolgens rules kan toevoegen voor poorten die open moet blijven.
Ik heb eens geprobeerd de HTTP poort open te zetten, maar dat ging compleet mis. Met als gevolg dat ik niet meer in me firmware kon komen, en niet meer op internet. Heb toen via serieele kabel alles terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen.
Ik had de volgende 2 rules ingested:
Name: HTTP outbound
IP protocol: Any
Apply To: Outbound
Source IP adress: 192.168.0.2 t/m 192.168.0.4
Source Port: Any
Destination IP Adress: Any
Destination Port: 80
Name: HTTP intbound
Apply To: Inbound
Toen ik dit ingesteld had was het dag internet en toegang tot firmware router. Terwijl ik zelf van te voren het idee had dat ik al me computer in het lan toegang tot web had gegeven.
Mijn vragen:
- Wat doe ik hierboven verkeerd?
- Moet ik het ip adres van de router ook bij source ip adress opnemen?
- Moet ik als ik HTTP open wil zetten ook voor poort 1080 dit hierboven allemaal instellen? Zoja waarom, zonee waarom nie?
Plan
-----
- Eerst alle poorten dichtgooien
- Daarna alleen de poorten openzetten (alleen voor PC's mijn netwerk) die ik gebruik (voorbeelden hiervan zijn; HTTP, SMTP, POP, MSN, ICQ, Kazaa)
Nou moet ik bij me IP filer opties eerst uit de volgende 3 mogelijkheden kiezen:
disable IP filtering: No IP filtering is performed
Grant IP access: Data traffic satisfying rules below are allowed/forwarded
Deny IP access: Data traffic satisfying rules below are denied/filtered
Ik kies dan voor Grant IP adress, zodat al mij poorten dichtgegooid worden, klopt toch? En ik dan daarna vervolgens rules kan toevoegen voor poorten die open moet blijven.
Ik heb eens geprobeerd de HTTP poort open te zetten, maar dat ging compleet mis. Met als gevolg dat ik niet meer in me firmware kon komen, en niet meer op internet. Heb toen via serieele kabel alles terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen.
Ik had de volgende 2 rules ingested:
Name: HTTP outbound
Apply To: Outbound
Name: HTTP intbound
Apply To: Inbound
Toen ik dit ingesteld had was het dag internet en toegang tot firmware router. Terwijl ik zelf van te voren het idee had dat ik al me computer in het lan toegang tot web had gegeven.
Mijn vragen:
- Wat doe ik hierboven verkeerd?
- Moet ik het ip adres van de router ook bij source ip adress opnemen?
- Moet ik als ik HTTP open wil zetten ook voor poort 1080 dit hierboven allemaal instellen? Zoja waarom, zonee waarom nie?