Toon posts:

[VB] ClassArray met withevents mogenlijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogenlijk om een Class in visual basic die events heeft te gebruiken met withevents op de volgende manier:

Private Withevents MyInstance(1 to 10) as MyClass

Bovendestaande werkt dus helaas niet :( krijg ik een of andere foutmelding maar goed, is het uberhaubt mogenlijk om een array te maken van die classes icm withevents in visual basic 6

Verwijderd

Nee, dit is niet mogelijk.
Probeer de instances eens in een Collection te bewaren...

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 15:14

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Ik zou in dit geval ook de objecten in een Collection bewaren.

Helaas is het niet 1,2,3 mogelijk om events binnen een Collection te gebruiken, maar ergens heb ik wel eens een work-around hiervoor gezien, maar die oplossing verdiende geen schoonheids prijs. Ik zal wel eens ff in m'n browser history kijk of ik nog een linkje kan vinden.

Zelf ben ik dit probleem dus ook een keer tegen gekomen en heb dit opgelost door in de objecten die in de collection gestopt worden een Parent object te definieren die je in de initialisatie van het object laat verwijzen naar het object waar de collection in gedifinieerd is.
Op het moment dat je dan een event wilt genereren roep je dan een bepaalde functie in het parent object aan.
Vanaf daar kun het event opnieuw genereren of meteen afhandelen. Snap je? ;)

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 15:14

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Verwijderd

Topicstarter
okay cool ... ik denk dat ik er een usercontrol van maak probleem ook opgelost maar handige links :) thanks