Toon posts:

Asus L3800c review

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had beloofd nog even verslag uit te brengen van mijn net gekochte laptop, de Asus L3800C.

Afbeeldingslocatie: http://www.de-laptopper.nl/images/l3_open.jpg

Nog even de specificaties:
- P4 1,7 Ghz mobile proc. met speedstep
- 512 MB DDR (ipv 256)
- ATI M7-P (mobile versie Radeon 7500) 32 MB DDR
- Intel 845MP chipset
- 15" TFT 1400x1050 SXGA
- 2 Type II card or one Type III card
- Hard Disk Drive 2.5" 9.5 mm IDE HDD with Ultra DMA 100 sup. 40GB
- IrDA IrDA 1.1 compilance
- Modem
- LAN
- 2x USB
- 2x Firewire
- S-video out
- DVD-CDRW combo 8x8x4x24
- SPDIF

Dimensions 326 x 267 x 37-42 mm ( W x D x H, typical)

Weight 3,2kg ( w/ 15"LCD, 9.5mm HDD, 8 x DVD-ROM and 8-cells Li-Ion battery pack)

Guarantee 2 years

Ten eerste vind ik hem er zeer gelikt uit zien, mooi strak en recht, zonder veel merkjes, etc. Ook het scherm is lekker groot voor een latop en zeer scherp, alleen bij tv-out naar mijn 17" TFT geeft het tweede scherm wat onscherpe letters.

Het toetsenbord werkt soepel, en ook zijn bovenaan multimediaknoppen geplaatst voor inet, e-mail, en vooral handig: verschillende energie-modi. Dus voor max performance (alleen op lichtnet), high, medium and energy-saving perf.

Zonder stroom kun je bijna 2 1/2 uur tekstverwerken, en dat wordt natuurlijk steeds minder naarmate je games gaat spelen, ceedeetjes speelt, etc. Ook leuk om te zien in XP dat hij de 1700 terugklokt naar 1,19 Ghz als het echt krap wordt met de batterijen. Je krijgt alle drivers, toolz. etc. bijna allemaal op 1 cd meegeleverd, plus een nieuwe Nero versie en Asus DVD 2000 (lijkt wel erg veel op de laatste PowerDVD btw ;) ).

Hij speelt fullscreen vloeiend DVD's en ook bijv. GTA 3 is hier goed op te spelen. Ik speel niet erg veel games, maar ben toch wel benieuwd of dat op een laptop als deze een beetje te doen is; vd week ff SOF 2 en Medal of Honor installeren. Wel merk ik de bekende problemen als het gaat om TFT's en vloeiend weergeven van 3d werk bij games. DIt is overigens bij mijn 17" ext. TFT niet zozeer te merken, zullen laptops nog wel gevoeliger voor zijn. Ook het touchpad werkt goed, afgezien van dat ik er wel gewoon een optical muis naast heb.

Qua prestaties in het algemeen ben ik zeer tevreden, alles start lekker snel, etc. Ook qua lawaai valt deze erg mee. Echt stil is hij ook niet, maar dat hangt af van de applicatie die je draait (daarvoor is het tenslotte ook een mobile processor). SPDIF uitgang nog niet gebruikt trouwens, hier was nogal wat onduidelijkheid over las ik in een paar threads.

Gewicht en grootte vind ik zeer acceptabel, en een 15" heeft natuurlijk altijd een een minimum grootte.

Als er no vragen zijn hoor ik het wel, maar voor mensen die twijfelen over de aankoop van deze laptop hoop ik ze toch net wat xtra info te hebben gegeven (die ik zelf eigenlijk maar weinig heb kunnen vinden). Voor prijzen: www.de-laptopper.nl heeft hem behoorlijk scherp geprijsd geloof ik.

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:17

bdu

Ik heb dus 2 weken terug de ASUS L3800S gekocht, dat is die met de desktop proc. Trouwens de 2,0 GHz

Hier ben ik ook zeer tevreden mee, en over de spelen die erop kunnen, ik het tot nu toe TonyHawkPro3, FiFA 2002, MasterRallyE ChampionshipManager, PizzaTycoon, enz erop gespeelt en deed het allemaal perfect. De echte zware games trouwens nog niet.

Alleen met zo'n desktop proc is de bat een probleem maar met het asus 'spaar je batterij' software kan je er toch een redelijk 2 uur mee doen als je het op 'energy-saving prof' zet, dus das volgens mij nog wel redelijk.

Verder net zoals Patrick zei het scherm ziet er mooi uit ook het notebook zelf is mooi. Er zitten trouwens veel porten op.(2 firewire 2 usb enz.)

Als er nog vragen zijn hoor ik het ook wel.