Toon posts:

IDE vraag voor tweede harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb de search gebruikt, maar mijn vraag werd er niet duidelijker op. Het probleem.
Ik heb op IDE primary 1 harde schijf als MASTER en op mijn secondaire IDE 1 CD-brander als MASTER en CD-Speler als SLAVE. Nu zit ik met regelmaat op LAN-party's en tijdens gamen wordt er natuurlijk geleeched. Hierdoor wordt het gamen weer gehinderd door de schijf-activiteit. Nu wil ik hiervoor een tweede schijf aanschaffen apart voor leechen en ftp. Het liefst op de secondaire IDE, zodat mijn OS en GAME schijf geen hinder vinden.

Nu wil ik op primary IDE 1 HD als master en 1 CDROIM-speler als slave en op secondairy IDE 1 HD als master en CD-brander als slave.

Nu las ik dat de HD (ATA100) terugloopt qua snelheid, als er een trage IDE apparaat (ATA33) op dat kanaal zit. Is dat zo? Zo ja, hoe los ik dit dan op zonder extra IDE kaarten te kopen ofzo??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zet gewoon je hdds op de eerste (ATA100) controller, en je cdroms op de tweede...

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-03 15:42

pbd

ik heb juist begrepen dat het teruglopen van de snelheid een probleem van een paar jaar terug was en niet van de huidige controllers die dat goed aan kunnen.....test het anders gewoon...is alleen ff kabels omzetten....kwestie van 5 min. werk

Verwijderd

het ata33-ata100 probleem merk je alleen als je van die cdrom naar hd copieerd...

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-03 15:42

pbd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 02:31:
het ata33-ata100 probleem merk je alleen als je van die cdrom naar hd copieerd...
lol....hehe...lijkt me logisch....kan dan niet sneller dan ata33....;)....net zoiets als data overpompen tussen een 10mbit en 100mbit nic....kan dan ook maximaal 10mbit halen

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 22 augustus 2002 @ 02:06:
zet gewoon je hdds op de eerste (ATA100) controller, en je cdroms op de tweede...
Als ik dit doe, krijg ik waarschijnlijk hetzelfde probleem dat tijdens het gamen de hele machine vertraagd. Of doet tie dat ook als er van m'n secondairy IDE HD wordt geleeched :?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Er zal geen vertraging onstaan MITS je een UDMA100 capabel IDE kabeltje gebruikt...

Maar als je echt vrij wil zijn, zet er een extra Promise IDE controllertje in.

Forget your fears...
...and want to know more...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Aetje schreef op 22 augustus 2002 @ 09:06:
Er zal geen vertraging onstaan MITS je een UDMA100 capabel IDE kabeltje gebruikt...

Maar als je echt vrij wil zijn, zet er een extra Promise IDE controllertje in.
klopt
maar dat snelheids verlies merk je nu ook weer niet echt hoor.
heb hier 4 hdds in mijn systeem zitten, en ik kan makkelijk gamen en fikken tegelijk.
er bestaat altijd kans dat er iets foutgaat natuurlijk.
zelf heb ik ook een promise controller in mijn bak zitten, en dat werkt verder goed.

en Aetje, ik mag jouw manier van troubleshooten wel.

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

khep ook 4 hd's erin...

2 op m'n mobo en 2 op m'n promise (2× Maxtor 80 gb), werkt goed :)

Hoi

Pagina: 1