Toon posts:

Epox 8K5A2+ Topic!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal!
Wou hier ff me ervaringen met dit board neergeschreven. Hoop dat er meer mensen zijn die het board gebruiken en dat ook die hier hun problemen komen bespreken!
Ik heb gister een epox boardje gekocht. Had eerst een 8kha+ en ik dacht dat het eens tijd werd om een nieuwe aan te schaffen. met het oog op de opkomende cpu's (de xp2400 en xp2600 kunnen er al op) dacht ik maar dat ik een nieuwe mobo moest hebben die hopelijk straks ook de cpu's gaat supporten die met een fsb van 166 komen. Omdat epox een goede naam heeft in ocen en omdat ik er altijd goede ervaringen mee had heb ik dus deze aangeschaft.
De instalatie ging vrij vlot. Moest nog wel een jumper bekijken voordat ik aan de slag kon. Helaas moet ik ff een paar weekjes met een oude Tb.1200 200 fsb doen dus die jumper moest goed in de gaten gehouden worden.
Ik heb dus alles gemonteerd met een nieuwe stick pc2700 samsung ram. De bios is wat we al gewend zijn van de epox boards. genoeg tweakmopgelikheden voor elke o/c diehard.
dus in het algeheel zeer tevredemn. Maar de volgende punten moet ik nog zien uit te vogelen. Ten eerste heb ik een klein irq probleem. ik heb de nic, een usb controller en de grafische kaart op 11 staan. Dat is minder maar moeilijk op te lossen omdat ik de onboard lan gebruik.
Ook vind ik het raar dat er in de manual en op de reviewsites staat dat er 6 channel sound support is. of ik ben gek maar ik heb aan de achterkant toch echt allen maar een out voor speaker...een voor de micro en nog een voor de line in. Dus hoe in hemelsnaam moet ik hier me 5.1 setje aansluiten???

Wat overclocken betreft weet ik nog helemaal niets. Zoals ik al vertelde moet ik het (tot de xp2400 er is) het voorlopig met een tbird 1.2 doen op 200mhz. Dus het enige wat ik kan bieden is een 3dscore. Alles op default en zelfs met achtergrondprogrammas aan. wou eigenlijk alleen maar kijken of ie het deed. dus de score met 256 pc 2700 ram en een ti4200 Aopen Aeolus 128mb op default was:
8100.
niet slecht denk ik zomaar.
maar ik hoop dat jullie misschien wat tips hebben betreffende de twee problemen die ik boven genoemd heb. ook vraag ik me af of jullie denken dat ik met dit mobotje de komende 166 fsb chips zal kunnen draaien....of zal het nog zo lang duren voordat die komen?
soory mods maar ik moet ff:

mzzl allemaal! B)

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 14:37
Ik had deze op oog 8k5a3+ maar de tijd werd knap en kon niet wachten en besloot voor de eerste keer MSI de MSI KT3 Ultra2-R en ben wel tevreden over (ook problemen met IRQ) maar vond de GA-7VRXP iets beter.Ben wel beetje bang van aankoop van moderborden als Soltek(had SL-75DRV2 :( ),Shutle,Soyo en EPOX (minder bekende merken) wat is je ervaring met Epox en andere moderborden.Heb he gehad ABIT?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nooit abit gehad. maar was wel sterk aan het twijfelen toen ik de 8kha+ kocht of ik niet toch maar de Kr7a + moest halen
Achteraf moet ik zeggen dat ik super tevreden ben met epox. they rule! ik bedoel kijk maar naar de laatste drie generaties mobos en wie springt er altijd uit??? Jawel ...epox. eerst met de amd 8k7a+...toen met de 8Kha+ (nog steeds een van de snelste boarden) en dan de 8k3a+. ook een winner. Nu komt de 8K5A2+ versie en ik heb ook deze gekocht. verwacht niets anders van dit board als dat het de concurentie vernederd. Als je een vergelijkbaar succesverhaal wilt horen dan kun je alleen maar met Abit vergelijken. Maar epox vond ik persoonlijk wel beter. ook qua kosten

voor de rest heb ik hier, msi, ecs en aopen in me handen gehad. Ik zweer bij epox!
en trouwens hoe kom je erbij dat epox een minder bekend mobo fabrikant is. vraag aan iemand die een beetje verstand heeft (dus diegenen die wel eens een pc van binnen gezien hebben en durfden een onderdeel in de hand te nemen) of ze epox kennen. 90% kent het en respecteerd het merk!
Maar hoezo wou je trouwens die 3+ versie. is precies de zelfde als de 2+ alleen maar met dual raid. wat je denk ik niet nodig zou hebben.

• SlowikPL
Ik heb nu de mijne MSI KT3 Ulotra2-R verkocht en zit nu7 te wachten op een KT400

dat worden :

1. EPoX 8K9A3+ KT400 Board
2. Gigabyte GA-7VAXP KT400
3. ASUS Asus A7V8X KT400

Maar ik den dat dat word de Gigabyte angezien ik de vorganger de 7VRXP gehad had en was super behalve de GeForce 4 Ti 4600 probleem.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Verwijderd

Ieder Abit bord heeft tot nu toe nog iedere Epox overtroffen als je kijkt naar overklokken...

• SlowikPL
ja maar ook overtroffen in de slechtere kwaliteit van laatste jaaten van de condersators en weerstanden die op de bord verwerkt zijn.

Verwijderd

Topicstarter
dat vind ik een gewaagde stelling dat abit de betere ocer is. naar mijn indruk zijn er alleen meer bekende verhalen over de abit users. het is gewoon stoer om een abit te hebben en dat laten ze dan ook goed zien/horen. ik weet zeker dat je op de epox boarden even goede resultaten kunt halen. niet voor niets worden nieuwe cpu's op epox boarden getest.

maar dat neemt niet weg dat abit een heel erg goede fabrikant is. maar ik mag abit niet. te duur en te "nobel"...lijkt wel een prestige objekt als je er hebt. wat mij ook een beetje irriteert aan het merk is dat ze de low budget boarden laten fabriceren door een derde. dus je hebt het niet meer over de abit kwaliteit maar in dit geval over de kwaliteit van ecs. en wat precies van ecs gehaald word dat weet niemand. lijkt mij niet zo slim...wel slim wat betreft kosten en economisch belang natuurlijk. maar voor ons is het maar een slecjhte stap.

trouwens vraag ik me nou eens eerlijk af wat het verschil is tussen de 8k5a2+ met de nieuwe kt400 chipsets. de chip...ok. maar de rest???? hebben de zelfde south/ north bridge en voor de rest zie ik geen verschil. dus hoezo een board kopen waar nu al duidelijk blijkt dat het weer een A versie vereist om de huidige problemen op te lossen!

Verwijderd

offtopic:
Wat ga je met die 1200 doen als je een nieuwe proc hebt?
Ah, mag ik hem hebben, ah

Ik wacht nog met mobo upgraden tot de hammer...
Heb namelijk niet de pieken om 1 a 2 keer per jaar m'n mobo/cpu/mem config te upgraden, of iig er de pieken niet voor over...

Maar als ik nu zou upgraden, zou ik of voor de epox KT400 gaan of voor de chaintech apogee

Just my 2 cents

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik ben van plan om de 8K3A te kopen, nee ik wil niet de + versie. Want RAID hoef ik toch niet. 8)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Topicstarter
Weet trouwens iemand of de swiffie 462 op de epox 8k5a2+ past? krijg hem volgende week binne maar heb niet eens gekeken of ie wel past. hehe...maar is wel voor een mooie prijs dus.

en sorry. die 1.2 heb ik maar geleend van een maat en die verkoopt hem in een systeem als ik me nieuwe proc heb. helaas!

Verwijderd

Topicstarter
nobody??? :'(
Pagina: 1