Vast een stomme vraag...... Ik probeer een nieuw systeem te installeren (msi met athlon 1800) maar heb alleen W98 1e editie cd-rom en opstartflop bij de hand. Klopt het dat ik daarmee een 80 Giga HDD niet groter dan 10 g kan formatteren of is er een ander probleem ??? (ben op vakantie vandaar beperkte middelen)
Verwijderd
Wil best, is mij ook gelukt 
FDisk via opstartflop, max. grootte en dan format en Windows erop
FDisk via opstartflop, max. grootte en dan format en Windows erop
Bios ziet 80 G maar bij fdisk 10000 1e partitie 5000 meg ok maar blijft maar 5507 M ofzo over???
(uiteraard alles een aantal keren geprobeerd)
(uiteraard alles een aantal keren geprobeerd)
Verwijderd
Kun je niet gewoon Windows instaleren en later onder windows met partition magic aan de gang? Dos doet wel vaker moeilijk met partitioneren. Bij mij ging het ook prima met partition magic.
Verwijderd
Hier is een microsoft patch voor. Installeren en dan de fdisk in windows\command naar je opstartflop kopiëren. Dan ziet hij wel je 80gb.
Alleen even zoeken voor de patch. Staat hier op GoT en uitteraard MS.
Alleen even zoeken voor de patch. Staat hier op GoT en uitteraard MS.
Al geprobeerd, lukt niet. Fdisk ziet gewoon niet meer (als alle partities gedeleted zijn) dan 10 G alleen lijkt me dat geen hardwarefoutje dus zocht ik of het probleem in de opstartflop van 98 1e edite dit.......(sorry de tip van de patch was er voor ik dit verstuurde)
Nope, is geen hardwarefoutje, FDISK kan niet met schijven om van meer dan 80GB. Partitioneren heeft ook geen zin omdat hij toch niet meer dan 10GB ziet.
Oplossing: gebruik opstartdiskettes van PartitionMagic. Deze ziet wel de 80 GB. Je moet wel partities van 32 GB max aanmaken in FAT32. Meer kan het niet aan en Win 98 (1 en 2) kan niet overweg met NTFS.
Oplossing: gebruik opstartdiskettes van PartitionMagic. Deze ziet wel de 80 GB. Je moet wel partities van 32 GB max aanmaken in FAT32. Meer kan het niet aan en Win 98 (1 en 2) kan niet overweg met NTFS.
Verwijderd
Onzin, FAT32 is max. 2TBGertjanO schreef op 22 augustus 2002 @ 00:41:
Nope, is geen hardwarefoutje, FDISK kan niet met schijven om van meer dan 80GB. Partitioneren heeft ook geen zin omdat hij toch niet meer dan 10GB ziet.
Verwijderd
Inderdaad, max 2TB
Op de supportsite van MS ook het volgende tegengekomen:
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q154997
Op de supportsite van MS ook het volgende tegengekomen:
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q154997
Misschien ligt het daaraan?Although the FAT32 file system supports hard disks up to 2 terabytes in size, some hard disks may not be able to contain bootable partitions that are larger than 7.8 GB because of limitations in your computer's basic input/output system (BIOS) INT13 interface.
is een bekend probleem, er is een update voor bij de microsoft site.
kijk ook maar eens in de FDISK FAQ (moet die plaatjes nog steeds bijwerken
)
daar staat dit ook in uitgelegd
p.s. heb mijn 120GB gewoon als 1 partitie onder win98 geformat, dus het gaat makkelijk
kijk ook maar eens in de FDISK FAQ (moet die plaatjes nog steeds bijwerken
daar staat dit ook in uitgelegd
p.s. heb mijn 120GB gewoon als 1 partitie onder win98 geformat, dus het gaat makkelijk
http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q255867&
andere helpfile van microsoft misschien heb je daar wat aan
andere helpfile van microsoft misschien heb je daar wat aan
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
Verwijderd
Gewoon Fdisk + Format van Windows ME gebruiken.
Downloaden van de MS site...
(80GB - 64GB = 16GB ziet de oude Fdisk versie)
Stond toch ook in de FAQ ?
Downloaden van de MS site...
(80GB - 64GB = 16GB ziet de oude Fdisk versie)
Stond toch ook in de FAQ ?
precies.. wel ff uitrekenen van te voren (en laaaaang wachten als ie weer moet verifieren etc.)Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 02:29:
je moet in fdisk gewoon in plaats van MB, % opgeven..dan werkt het prima...
Volgende keer even zoeken.. Dit is een bekend probleem, waar microsoft dus al een oplossing voor heeft.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()