Amd TBird 800 -- Duron 1200

Pagina: 1
Acties:

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Wie kan me vertellen of een Athlon TBird800 mhz op een MSI 6330 sneller is als een Duron 1200 Mhz op een Asus A7V133.
En dan bedoel ik met name voor dit, disk to disk copy, van Duron is trager dan bij de 800TB, cd branden? Ik kan bij de Duron haast niet eens een icq berichtje intikken, de regel komt pas op het scherm als ik het bericht al bijna verstuurd heb.
Enig verschil is dus het moederbord, en cpu, Xp draaide dus op een msi 6330 met een Tb 800, en nu op een a7v133 met een 1200 Duron.
Geheugen is gelijk, disks zijn gelijk, agp is gelijk, inhoud pci sloten zijn gelijk, dit alles is dezelfde inhoud als op t MSI bord.
Hoop dat deze vraag een beetje duidelijk gesteld is.

Verwijderd

Sorry het is nog niet helemaal duidelijk. Maar ik begrijp wel dat je zegt dat je duron zo verschrikkelijk traag is??

Mijn duron (850)loopt als een trein, misschien moet je je computer is formatteren en windows opnieuw installeren? Want het lijkt me sterk dat op een duron 1200 icq niet vloeiend gaat, op m'n p133 draaide het nog goed.

Edit:

Bios update al gedaan? Ik weet niet of de duron in jouw bios al helemaal is ondersteund.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Een Duron zou maar 5-10% trager moeten zijn dan een Athlon op gelijke kloksnelheid. Probeer de borden eens om te wisselen. Het kan ook best een software-probleem zijn.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

maby zit hdd vol op heb je progs zoals kazaa, imesh draaien.
Anders moet je ff Ad-Aware downen en kijken of gekloot is met je registry of dat er andere dingen zijn waar je pc sloom van kan worden.....

• Gem1e
het gelijktijdig doen van verschillende dingen zoals een 500 mb van de ene disk naar de andere knippen/plakken en het gelijktijdig cd branden en andere dingen doen, gaan niet zo snel als ik bij de 800 gewend was, nu begin ik te denken, is dan een TBird 800 sneller als een Duron 1200?
Verder niets veranderd, en dat wil ik ook liever niet, aan de installatie.

[ Voor 0% gewijzigd door Gem1e op 21-08-2002 23:57 . Reden: tikfuotje ]

• Gem1e
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 23:56:
maby zit hdd vol op heb je progs zoals kazaa, imesh draaien.
Anders moet je ff Ad-Aware downen en kijken of gekloot is met je registry of dat er andere dingen zijn waar je pc sloom van kan worden.....
Reeds gedaan, keep it always clean met Ad-Aware.

Verwijderd

Dat lijkt me sterk, dat de athlon 800 sneller is. Volgens mij moet je het probleem echt bij de software zoeken, Adware gescand, virussen?

Edit:

Ben ik nou echt zo langzaam??

• David
owzo, je hebt alleen processor overgeprikt? Ik installeer zelf altijd Windows opnieuw bij een CPU upgrade. Scheelt bakken.

Misschien ondersteunt je bord de Duron niet helemaal. Probeer dus ook ff een BIOS-update

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Heb je de cpu's al verwisseld van moederbord, en HDD. Dus ff die duron in die andere pc.

• Gem1e
DiMension schreef op 22 augustus 2002 @ 00:00:
owzo, je hebt alleen processor overgeprikt? knip
nee, helemaal ander bord en processor aan de rest gehangen.
En Processor kan en draaide al een tijd op dit bord.

• Gem1e
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 00:01:
Heb je de cpu's al verwisseld van moederbord, en HDD. Dus ff die duron in die andere pc.
Durf ik niet aan, dat is zo`n ellendig Msi bord met fouten.
:(

Verwijderd

Idd, voor zover ik het begrijp (en ik kom net uit de kroeg :P ) gebruik je nog steeds dezelfde HD met dezelfde inhoud. Gewoon Windws opnieuw instaleren. Mocht dit niet het geval zijn ff nieuwe drivers proberen, VIA 4in 1 ed.

Verwijderd

Bios update, bijna zeker. Tis namelijk een oud bordje en toen bestond de duron 1200 nog niet, maar er is inmiddels al een update.
supports 550MHz ~ 1.3GHz+

• David
Loopt lekker dit topic :P

Niks te doen ofzo?

Dato DUO synth voor twee

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

nou, het ligt denk ik aan het anus euhh asus bord. Ik heb namelijk hetzelfde bij cd2cd copy, of wanneer ik een image maak van een cd. Kennelijk gooit het IDE verkeer de rest plat (interrupts?).
Heb niet echt een oplossing...

Ik draai overigens op een A7V, bios versie 1011. Na laatste bios upgrade heb ik dit niet meer getest...

[ Voor 0% gewijzigd door pistole op 22-08-2002 00:10 . Reden: dus ]

Ik frut, dus ik epibreer

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Over welk MSI 6330 bordje praten we hier eigenlijk?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

The Dolf schreef op 22 augustus 2002 @ 00:13:
Volgens mij gaat het op het moment meer om het A7V133 bordje...

Ik frut, dus ik epibreer

• LawnMowerMan
  • Laatst online: 12-08 13:27

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

DiMension schreef op 21 augustus 2002 @ 23:56:
Een Duron zou maar 5-10% trager moeten zijn dan een Athlon op gelijke kloksnelheid. Probeer de borden eens om te wisselen. Het kan ook best een software-probleem zijn.
Dat is bij de oude cores misschien zo. Met de nieuwe (Morgan- :?)core ligt het volgens mij weer helemaal anders...

Heb zelf geugrade van Tbird 800 naar Duron 1200 en het prestatieverschil is duidelijk te merken... Ik denk dus dat het iig niet aan het processortje ligt...

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

Verwijderd

Maareh topicstarter, had je nou al een bios update gedaan of niet?
Loopt lekker dit topic

Niks te doen ofzo?
Tis al laat he, en dit is wel een interessant topic :)

• David
Is het eigenlijk wel zo'n morgan ding? Of zijn alle 1200's morgan?

/me is niet meer zo into low-end CPU's :D

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

DiMension schreef op 22 augustus 2002 @ 00:22:
Is het eigenlijk wel zo'n morgan ding? Of zijn alle 1200's morgan?

/me is niet meer zo into low-end CPU's :D
Volgens mij wel ja. Maar waar is de topicstarter nou gebleven :?

Verwijderd

Ik heb hier ongeveer hetzelfde probleem, ehmmm nu praat ik wel over een ander programma.
Jij zegt (Topicstarter) dat in ICQ moeilijk te typen is, ik heb eenzelfde probleem met Frontpage.
Nu lag dit probleem bij mij in Windows, er was dus wel degelijk gekloot in m'n computer door al die spy-ware proggies etc.
Ik Windows opnieuw geinstalleerd, et voila :)
Ikzelf denk dat dit het voornaamste is om dit te doen.

Btw. ik heb een Athlon XP 1800+ met 256 MB DDR :) duz zou het echt hardwarematig liggen denk je ? ;)

• David
Eeuhm, hoor ik hier Fr*ntp*ge? Dit is een goed moment om af te kicken van dat programma. Echt geloofwaardig kom je namelijk niet over op webgebied als je dat gebruikt.
Check mijn Specs @ http://got.duck.ath.cx/system/index.php?usr=2390 en hoe doe ik die URL nu in een tekstje verwerken? :D
ff FAQqen en je weet het: [ url=http://bladiebla.bla ] De Site van Bladiebla [ /url ] <- maar dan zonder de spaties.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

DiMension schreef op 22 augustus 2002 @ 00:38:
Eeuhm, hoor ik hier Fr*ntp*ge? Dit is een goed moment om af te kicken van dat programma. Echt geloofwaardig kom je namelijk niet over op webgebied als je dat gebruikt.
Wat is er mis met frontpage? Als je dat veel tijd bespaard, in plaats van dat je al die codes zelf moet intypen. Ik geef toe, je kunt er bijna niks mee. Maar als ik iets snel moet maken doe ik toch liever ff snel sleepen.

• Gem1e
The Dolf schreef op 22 augustus 2002 @ 00:13:
K7T Pro 2 Atx

• Gem1e
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 00:25:
[...]

Volgens mij wel ja. Maar waar is de topicstarter nou gebleven :?
Topic starter was zonder kabelnet gekomen,
Starttijd: 21/08 23:00
Eindtijd: 22/08 03:15
Impact: Alle gebruikers met verbindingen naar het internet kunnen korte onderbrekingen ervaren van maximaal 5 minuten.
Dus was niet blij.En ben maar gaan slapen.

• catfish
  • Laatst online: 01-06 09:24
problemen zijn er alleen bij hd/cdrom activiteit? kijk eerste eens na of deze wel op DMA werken, PIO4 zou al je symtomen verklaren

• Gem1e
catfish schreef op 22 augustus 2002 @ 13:22:
problemen zijn er alleen bij hd/cdrom activiteit? kijk eerste eens na of deze wel op DMA werken, PIO4 zou al je symtomen verklaren
Dan heb ik de volgende settings, de hdisks, staan beide primary slot, als master slave uiteraard, en geven bij de eigenschappen, voor Primair IDE kanaal aan:

DMA indien beschikbaar
Ultra /DMA Mode 5 daaronder staat nog aparaat 1,
DMA,Indien beschikbaar. Huidige overdrachtmodus Pio modus. (zit hier de fout?)

Secundair IDE kanaal (cdWriter en DVD speler, Master en Slave) eigenschappen, DMA indien beschikbaar Multi Word DMA Mode 2
aparaat 1 DMA indien beschikbaar
huidige overdrachtmodus Ultra DMA Mode 2.

• Gem1e
Everybody thanks,als je tegen een heel verhaal kunt, blijf dan,
Oke`t is opgelost, hoe?
Eigen schuld, blijkt nu.
Ik werk altijd met 2 drives, de 2e drive disabled in de bios, omdat daar ME als boot partitie opstaat, dat heeft met het vorige bord nooit problemen gegeven.
Nu kom ik er dus achter, dat een cd branden vanaf die disabelde drive (XP ziet ze ten alle tijde) erg traag ging, nu bleek dat van de andere drive, de enabelde, nix aan de hand is.
Kopieeren van mappen in geheel van de 1 naar 2, ging ook traag.
Nu d8 ik, laat ik die eens aan zetten in de bios, met Tweak UI de partitie uitschakelen, voor XP, en dan proberen.
Ja dus, helemaal goed, niets meer traag of minder als ik gewend was.
Eigenschappen zijn nu voor de primair IDE Dma mode 5 en aparaat 1 ook.
Voor de secundair is het Dma 2 geworden.
Blij dus, en hoop zo misschien ook weer anderen te kunnen helpen met deze oplossing.
Hoewel er niet veel zullen zijn met een hidden disk via de bios denkik.
Pagina: 1