[DNS].tk domain naar eigen DNS

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Ik heb bij dot.tk een domain geregistreerd.
Nu wil ik deze opzetten in een paid-domain en deze dan hosten op m'n eigen DNS servert. Dit kost 19,95Euro per jaar. Op mijn server draai ik RedHat 7.3. Nu heb ik een paar vragen:

1. Welke DNS server kan ik hier het beste voor gebruiken? Ik heb nu BIND op m'n server draaien.

2. Is dot.tk de goedkoopste, of zijn er nog goedkopere domain providers waarbij je je eigen DNS kan gebruiken.

3. Hoe pak ik dit aan? Wat moet ik dus allemaal op mijn server regelen?

(P.s. Wanneer word die @$$@^($(^!%$# search gefikst :( )

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

1. Ik zou aanraden Bind gewoon te gebruiken :)

2. tja, een .com/net/org domein kost je ook maar iets van 20-25 euro per jaar

3. Als je bind gebruikt: in /etc/named.conf het domein toevoegen en hiervoor een zone file aanmaken. Hierover zijn flink wat howto's te vinden...
Hou er verder rekening mee dat je minstens 2 DNS-servers nodig hebt voor een domein...

• Tomaat
BrZ schreef op 21 augustus 2002 @ 23:54:
1. Ik zou aanraden Bind gewoon te gebruiken :)

2. tja, een .com/net/org domein kost je ook maar iets van 20-25 euro per jaar

3. Als je bind gebruikt: in /etc/named.conf het domein toevoegen en hiervoor een zone file aanmaken. Hierover zijn flink wat howto's te vinden...
Hou er verder rekening mee dat je minstens 2 DNS-servers nodig hebt voor een domein...
Zijn 2 DNS serverts echt noodzakelijk, of is dat alleen voor als er 1 uitvalt ofzo?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
Bij directNIC.com kost een .com 15 dollar en je mag je eigen nameservers opgeven.

Je moet wel 2 eigen nameservers opgeven, anders moet je die van hun gebruiken en dat kost weer 5 dollar extra.

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

2 DNS server :S
Waar slaat dat op zeg....
Gewoon 1 DNS server die forwarders gebruikt naar 2 dns server van jou internet providers....zodra jou ip adres gelinkt is aan het domein dan moet alles goed gaan hoor.., alleen moet je wel ff flink wat howto's lezen van hoe je een "goede" dns server moet opzetten, een paar voorbeelden kunnen hier flink van pas komen.

Zou je niet overstappen op Debian? :)
Is veel beter en veel betrouwbaarder als Red Hat...

Another white boy in this movie? Damn!

• Tomaat
blade181 schreef op 22 augustus 2002 @ 00:07:
Gewoon 1 DNS server die forwarders gebruikt naar 2 dns server van jou internet providers....zodra jou ip adres gelinkt is aan het domein dan moet alles goed gaan hoor.., alleen moet je wel ff flink wat howto's lezen van hoe je een "goede" dns server moet opzetten, een paar voorbeelden kunnen hier flink van pas komen.

Zou je niet overstappen op Debian? :)
Is veel beter en veel betrouwbaarder als Red Hat...
Ja, ik ben ook al vanplan om op Debian over te stappen. Maar het lukt me maar niet om een nieuwe kernel te bakken (2.4.18) maar dat is weer een ander verhaal ;)

• tiguan
blade181 schreef op 22 augustus 2002 @ 00:07:
Gewoon 1 DNS server die forwarders gebruikt naar 2 dns server van jou internet providers....
Hmm, je hebt toch echt 2 nameservers nodig voor een domeinnaam hoor. Of je ISP moet zo aardig zijn om je eigen domeinnaam in hun nameservers kosteloos op te nemen.

• Tomaat
Wannapuf schreef op 22 augustus 2002 @ 00:11:
[...]

Hmm, je hebt toch echt 2 nameservers nodig voor een domeinnaam hoor. Of je ISP moet zo aardig zijn om je eigen domeinnaam in hun nameservers kosteloos op te nemen.
Ik heb 1 woord, en dat spreekt boekdelen... "Chello" :(

• tiguan
Dus Chello doet dat voor je? Nou, da's dan de eerste ISP die ik tegenkom.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Gebruik gewoon http://www.granitecanyon.com/ als secundaire DNS server en je eigen als de primary en je bent klaar..

• Tomaat
Wannapuf schreef op 22 augustus 2002 @ 00:14:
Dus Chello doet dat voor je? Nou, da's dan de eerste ISP die ik tegenkom.
Dat was dus sarcastisch bedoelt (duh!). Nee, van Chello mag je eigenlijk geen webserver draaien, laat staan dat je een domain op je eigen servertje gaat hosten. Dus als ik dan een emailtje naar Chello zou sturen met die vraag, wordt ik geleijk geport scanned, en krijg een vriendelijke doch duidelijke email terug of ik mijn server binnen 24uur zou willen afsluiten... :{ Dus dat gaat niet lukken. Kan ik niet bijvoorbeeld op de server van een vriend van mij een DNS zone aanmaken? Of wordt dat dan erg lastig?

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Of nog beter.. zoneedit. Gratis dns, flexibel.
Denk eraan dat je meestal _meteen_ bij het reggen aan moet geven dat je je dns bij zoneedit (of jezelf, of wie dan ook) wil hosten, meestal kost het achteraf omzetten van dns ook $$$

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• Tomaat
Mark schreef op 22 augustus 2002 @ 00:16:
Gebruik gewoon http://www.granitecanyon.com/ als secundaire DNS server en je eigen als de primary en je bent klaar..
Alleen die site al :{

/edit
oops, verkeerde user gequote :X

• tiguan
Oh sorry... Nee ok dan moet je dus een gratis dns provider ergens vinden, zoals hierboven al staat. 1 server van jezelf en 1 van een andere provider is voldoende. Of die van je vriend en jezelf kan ook.

• BrZ

BrZ

Pinball schreef op 22 augustus 2002 @ 00:19:
Of nog beter.. zoneedit. Gratis dns, flexibel.
Denk eraan dat je meestal _meteen_ bij het reggen aan moet geven dat je je dns bij zoneedit (of jezelf, of wie dan ook) wil hosten, meestal kost het achteraf omzetten van dns ook $$$
zoneedit is inderdaad wel goed, maar zelf je DNS server draaien geeft je toch meer vrijheid. En inderdaad DNS'en achteraf wijzigen heeft mij bij mijn .nu domein inderdaad geld gekost, bij een .net domein van me kostte het trouwens niets... :)

Enne, over 2 servers, ja, dat is echt nodozakelijk...
Als jij de enige DNS server voor dat domein zou zijn, en je bak ligt eruit, is het domein onbereikbaar, wat alleen maar voor overlast bezorgd (bij bv mail)
Wannapuf schreef op 22 augustus 2002 @ 00:24:
Oh sorry... Nee ok dan moet je dus een gratis dns provider ergens vinden, zoals hierboven al staat. 1 server van jezelf en 1 van een andere provider is voldoende. Of die van je vriend en jezelf kan ook.
Ik heb het samen met een vriend gedaan... Werkt dus perfect ;)

Verwijderd

Als je zelf zo'n dns server host, kun je die domeinen dan ook reversen?

• tiguan
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 00:40:
Als je zelf zo'n dns server host, kun je die domeinen dan ook reversen?
Nee, want dat kan je alleen als jij het IP adres bezit. In dit geval bezit je provider het IP. Je kan ze natuurlijk vragen of ze het willen veranderen, maar ik geef je weinig hoop.

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-07 10:53
PowerDNS, is een Nederlandsch bedrijf, en is erg goed voor (oa gratis) DNS hosting.

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• Tomaat
BrZ schreef op 22 augustus 2002 @ 00:33:
[...]

Enne, over 2 servers, ja, dat is echt nodozakelijk...
Als jij de enige DNS server voor dat domein zou zijn, en je bak ligt eruit, is het domein onbereikbaar, wat alleen maar voor overlast bezorgd (bij bv mail)

[...]
Naja, als mijn server er uit ligt dan is de email en de webserver sowieso niet bereikbaar dus ;)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja en? dat is je eigen probleem, daar hoef je de rest van internet niet mee lastig te vallen.

(lees: is niet netjes en niet zoals het hoort. Als iedereen dat gaat doen wordt het een grote teringzooi, waarom denk je dat die voorwaarden er zijn?)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik heb nu ook een DNS server draaien voor mijn domein en het is er maar eentje.
Wat opzich lijkt te werken, maar op het moment dat ik een verandering aanbrengt kan het bij sommige providers weken duren voordat ie daar bekend is....

• BrZ

BrZ

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 11:49:
Ik heb nu ook een DNS server draaien voor mijn domein en het is er maar eentje.
Wat opzich lijkt te werken, maar op het moment dat ik een verandering aanbrengt kan het bij sommige providers weken duren voordat ie daar bekend is....
Eej Sebas :)
Ik wil best een secundaire DNS voor je draaien hoor :D
Pagina: 1