adsl Multi-PC modem. is het wat?

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
ik lees hier niks over in de faq en search is nogsteeds dood...

begin 2003 komt hier dus eindelijk adsl.

nou zit ik thuis met een vader die natuurlijk ook op adsl wil en ik wil niet nog eens een apparte server gaan bouwen.
dit leek me dan ook de beste oplossing.
mijn vraag is alleen, is dit wel een goed ding? kan ik niet beter/goedkoper een draytek f zo nemen? of het standaart alcatel modem tweaken?

ik zal mijn situatie even schetsen:

de hoofdlijn komt bij m'n ma's kamer binnen en gaat daar een of ander vaag kassie in. daaruit gaat het o.a. naar m'n pa's kamer toe.
ik wil die splitter in m'n ma's kamer zetten en het adsl modem in m'n pa's kamer.
op dat multi-pc modem komt m'n pa's pc en laptop en een 3e kabel gaat naarboven m'n switch in (is nu een cat5 kabel gebruikt voor isdn).
op die switch hangen dan weer 2 pc's waaronder deze.

heb ik nog 1 vraag, hier ligt ook nog een apparte isdn lijn naast de analoge. die heeft de zaak aangelegt en is niet van ons. ik wil hem dus van de analoge afsplitsen. nu weet ik niet of dat kan. kan het zijn dat isdn al van die analoge is afgesplitst?
letop! onze analoge lijn is niet via zo'n vox kassie, het is een complete apparte lijn+nummer

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je het niet erg vindt dat je PC's maximaal met 10mbit half duplex met elkaar verbonden zijn en je installeert ze gewoon op de manier die de handleiding voorschrijft (dus geen vaste ip's op de pc's maar ip laten toekennen door het modem met DHCP), dan is het een chill ding, net zo relaxed als een getweaked modem, maar dan al met 4 aansluitingen erop , kpn support en garantie.

De analoge lijn is trouwens een totaal andere lijn dan de isdn lijn, je kan dus gewoon het pakket voor een analoge lijn bestellen en dat aansluiten daarop. De verbinding die op je pa's kamer dat "vage kasje" ingaat is volgens mij de isdn die de NT1 ingaat, maar dat moet je allemaal maar eens goed bekijken en nagaan, er komen dan bij jullie dus twee hoofdlijnen binnen!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
JvS schreef op 21 augustus 2002 @ 23:52:
Als je het niet erg vindt dat je PC's maximaal met 10mbit half duplex met elkaar verbonden zijn en je installeert ze gewoon op de manier die de handleiding voorschrijft (dus geen vaste ip's op de pc's maar ip laten toekennen door het modem met DHCP), dan is het een chill ding, net zo relaxed als een getweaked modem, maar dan al met 4 aansluitingen erop , kpn support en garantie.

De analoge lijn is trouwens een totaal andere lijn dan de isdn lijn, je kan dus gewoon het pakket voor een analoge lijn bestellen en dat aansluiten daarop. De verbinding die op je pa's kamer dat "vage kasje" ingaat is volgens mij de isdn die de NT1 ingaat, maar dat moet je allemaal maar eens goed bekijken en nagaan, er komen dan bij jullie dus twee hoofdlijnen binnen!
dat vage kastje is voor de analoge lijn. dat weet ik zeker. nt1 hangt bij m'n vader.
het is een heeel oud ding wat geloof ik met relais werkt (zo klinkt het).

dat van 10mbit vind ik niet erg, dat is dan alleen naar m'n vaders pc toe. switch in m'n kamer is 10/100.
dhcp vind ik minder. ik hou liever statische ip's.
kan dat wel met zo'n draytek geval? anders plug ik er wel een netwerk kaart bij + extra elcheapo hub.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het MxStream Multi-PC modem is een Alcatel SpeedTouch 510.

Een SpeedTouch Home kan je tweaken tot een 510, door een recent bekendgemaakte tweak die in IT gepost is door "Tomsworld" :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

tweak je er ook 4 utp aansluitingen op dan? :P. Overigens kan je wel met vaste IP's gaan werken, maar dan moet je ff diep in het boekje gaan snuffelen of op internet ofzo. Is er hier nooit een topic over geweest? Er is hier toch overal al weleens een topic over geweest? ;) :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp