Toon posts:

koeler monteren Intel CPU ???

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik lees zo her en der verschillende dingen over het monteren van cpu koelers (opletten dat je de core niet beschadigd e.d.), maar volgens mij gaat het hier altijd over AMD-cpu's.........

Zijn 'koelers voor intelprocessors anders qua monteren en dus misschien ook makkelijker en minder kans op beschadigen.

Kan iemand het me uitleggen of verwijzen naar een topic hierover...THX A LOT

Greetzzzzz :P

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Een heatsink van een INTEL is inderdaad gemakkelijk te monteren.
Je clickt gewoon de 4 haakjes in het plastic en je verplaatst de 2 hendeltjes van het plastic rond de heatsink.
Dit alles is dus gewoon met je handen te doen en benodigd absoluut geen tools.

Het is best wel een kunst om je core te beschadigen van een Pentium IV processor met heatspreader. Het kan dus eigenlijk onmogelijk misgaan met het plaatsen van de heatsink op de core of je moet al echt superlomp zijn.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Verwijderd

Topicstarter
Ok das duidelijk,

is het bij deze cpu's ook de bedoeling om met pasta te werken of is dit bij intel cpu's ook niet nodig?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Als de heatsink/fan combo nog niet gebruikt is, dan zit er een aluminium 'sticker/plaatje' onder de heatsink (zwart van kleur) waar een soort van thermal paste in verwerkt zit. Dit werkt vrij goed, maar zodra je de heatsink een keer eraf gehad hebt, moet je dus alles ervan verwijderen en een andere thermal paste gebruiken. De thermal paste die dus met deze 'sticker/plaatje' verwerkt is smeert zichzelf uiteindelijk goed uit nadat de processor goed warm geweest is.
Maar zoals je het dus kunt lezen is ook bij een INTEL processor thermal paste van belang voor een goed contact oppervlak.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Verwijderd

Maar zoals ze bij Tom een keer hebben laten zien, bij Intel gaat je PC niet dood als je em niet koelt, door een goede beveiliging remt de PC af tot een niveau waarop ie niet dood gaat, sommige blijven hangen, anderen draaien extreem traag door. Wat dat betreft heeft Intel het heel wat beter geregeld als AMD, maar AMD richt (richtte) zich meer op de user die voor weinig geld veel performance wil en dat soort fancy dingen zitten er dus niet in bij AMD.

Verwijderd

zodra je eens een koeler op je AMD gezet hebt valt het allemaal wel mee, maar als je het voor het eerst moet doen is het wel ff om bang van te worden... Ik had er geen tools bij nodig, enkel een beetje kracht, maar je hebt bij het monteren echt het idee dat de zaak elk moment kan breken, die spanning op je hardware is niet normaal :(

Maarja, we hebben het nu wel leuk over het monteren, maar als je nou eens een nieuwe cpu wilt, moet ie er ook nog af, en dan gebegint het ge-etter weer van voren af aan ;) Bij het erafhalen heb je wel degelijk tools nodig, moet je echt oppassen voor krassen e.d. ...

Verwijderd

Je maakt mij niet wijs dat er op het internet niet minstens 10000 artikelen te vinden zijn over het monteren van een Intel koeler.
Searchvraagje dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.