Gigabyte 7VRXP start niet meer op na bios upgrade :(

Pagina: 1
Acties:

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Ik heb mijn bios geflasht van F4 naar F9 (eerst voor de zekerheid nog even oude bios in tweede bioschip gekopieerd) en toen begon mijn mobo moeilijk te doen. Eerst kwam ik nog gewoon in het bios, alle instellingen teruggezet naar wat ik had en toen gereboot. Toen begon de ellende:
Hij kwam met booten tot bij het RAID controller-scherm. Het detecteren van de ene hd die eraan zat ging nog maar toen bleef 'ie met een lange "beeb" hangen. Toen uitgezet, opnieuw aangezet en toen deed 'ie bijna niets meer. De extra fans deden het wel (op zowel 7 als 12 volt) maar mn harddisks maakten geen geluid meer, mijn cdrom ging niet meer open (zou wel moeten kunnen volgens mij als er gewoon power is) en het enige wat het verder deed waren de oranje led op het moederbord en de Powerled. Verder niets, ook geen piepjes.

Wat ik heb geprobeerd:

Ik heb de bios-batterij en de ATX voedingsstekker eruit gehaald om het bios te resetten (zit geen jumper op), ik heb mn geheugen eruit gehaald en ik heb de fsb met dipswitch op 100 gezet ipv 133 en dat hielp allemaal niets ;(

Wat zou ik verder nog kunnen proberen? Komt dit trouwens bekend voor?

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:46
heb zelf op stage idd het zelfde meegemaakt maar niet met een gigabyte mobo. Dit gebeurde ook na een bios upgrade. Klant wilde een 1800+ op een msi k7t266. Bios upgrade was nodig (ongeveer 3/4 jaar geleden). Dus ik bios flashen... deed vervolgens nix meer. Bleek de processor overleden :( Hoop niet dat jou het zelfde is gebeurd.

Maar geeft hij helemaal geen post meer?

• Krankenstein
Nee het enige wat 'ie nog doet zijn de power led en de led die op het mobo zit (oranje).

Heel vaag :/

Ik zal nog ff testen met de CPU uit de pc van mn pa. Of zou dat niet verstandig zijn (ivm gesloopt worden)?

Anders kan ik nog ff mn eigen CPU testen. Ik zou alleen niet weten waar (mn pa's mobo is Abit KT7a v1.2)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kun je de originele BIOS niet op een of andere manier uit de tweede chip terugzetten?

• BloodInBloodOut
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07-2021

BloodInBloodOut

Life is a BITCH

Ik heb het zelfde gehad met de updat via het internet van dit moederbord.
In de Bios heb ik alles weer terug gezet naar het oude. En toen deed hij het weer.
Er zit een grote bug in de update dus ik wacht nog ff met de nieuwe er op te zetten

AMD 1700+ @ 2000, 512 MB DDR(2700), 2 x 80 GIG

• Krankenstein
Hmm die bug heb ik gevonden denk ik :P

Maar ik kom niet meer in het bios, dus ik kan alleen nog maar hardwarematig instellen. Ook al een mail naar Gigabyte gestuurd maar nog nix teruggekregen :/

Is het trouwens normaal dat de harddisk niet meer opspint als 'ie geen signaal meer krijgt van de IDE? En dat de CDRom niet meer open wil, ook al zit er power op aangesloten? Fans doen het wel (zitten op molex connector aangesloten) dus er is wel power...

• Krankenstein
Ik heb inmiddels wat getest: ik heb namelijk een andere processor erin gedaan en toen deed 'ie al wat meer. Hij kwam tot aan de melding dat er geen OS was (ik had mn harddisks eruit gehaald) maar het vreemde:
Hij wilde niet in het bios. Het boot-scherm was er maar heel kort en daar stond onder andere "Press DEL to enter setup". Ook kon ik F8 doen voor Dualbios utility, F12 voor network boot en TAB voor logo. Die eerste drie heb ik geprobeerd maar daar reageerde 'ie niet op. Keyboard zat er wel in en numlock enz. deden het gewoon. Het lijkt dus toch aan het bios te liggen, maar waaraan precies?
En belangrijker: wat is eraan te doen?

Ik heb trouwens geen enkel bericht van Gigabyte ontvangen. Is er iemand die een telefoonnummer of emailadres weet? Het support formulier werkt in ieder geval niet als je een antwoord wil :(

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Uhh je moet uhh insert ingedrukt houden als hij post... dan herstel je het bios, wacht ik pak handleiding erbij ;)

ik hoop voor je dat je auto recovery aan hebt staan zowieso

try f1 voor bios f2 voor standaard instellingen en f12 voor DualBios setup... en misschien insert of home of end bij het opstarten

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Krankenstein
thnx dat ga ik es ff uitproberen.

Auto Recovery stond op "auto" dus ik denk wel aan.

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Misschien als je handmatig je bios "flashed"door de jumper om te zetten of de batterij eruit te halen..
E-mail Gigabyte: support@giga-byte.nl

Hang loose, KiteSurfing for life!

• Krankenstein
Handmatig resetten heb ik al gedaan dmv batterij en ATX stekker eruit.
Ik ga morgen bovenstaand uitproberen want ik ben nu ergens anders.

Thnx voor het adres. Ik zal gelijk ff een email sturen.

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Krankenstein schreef op 24 augustus 2002 @ 22:09:
Ik heb inmiddels wat getest: ik heb namelijk een andere processor erin gedaan en toen deed 'ie al wat meer. Hij kwam tot aan de melding dat er geen OS was (ik had mn harddisks eruit gehaald) maar het vreemde:
Hij wilde niet in het bios. Het boot-scherm was er maar heel kort en daar stond onder andere "Press DEL to enter setup". Ook kon ik F8 doen voor Dualbios utility, F12 voor network boot en TAB voor logo. Die eerste drie heb ik geprobeerd maar daar reageerde 'ie niet op. Keyboard zat er wel in en numlock enz. deden het gewoon. Het lijkt dus toch aan het bios te liggen, maar waaraan precies?
En belangrijker: wat is eraan te doen?

Ik heb trouwens geen enkel bericht van Gigabyte ontvangen. Is er iemand die een telefoonnummer of emailadres weet? Het support formulier werkt in ieder geval niet als je een antwoord wil :(
Heb ik ook eens gehad. Bij mij werd het veroorzaakt door een USB schijf die aangesloten zat :? Na het loshalen van de USB kabel startte het weer prima.

Vandaag geen signature

Pagina: 1