• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
Vandaag voor de 2e keer mijn digifoto's opgehaald en wat blijkt ook deze lijken een beetje klam als je ze in een lijstje stopt... het lijkt net of er vocht tussen de foto en het lijstje zit...maar wat blijkt ook foto's die we hebben laten nadrukken van me oma etc die zijn ook klef in een lijstje, daar zie je dus ook die rare vlekken...
en met pure fotorolletjes foto's is dat niet zo ???

Rara hoe kan dit ??
Iemand hier een verklarig voor ??

Het lijstje is droog btw :P
meerdere lijstjes geprobeert

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmm, misschien moet je de foto dan heel netjes op de glazen plaat leggen, zodat er geen lucht tussen komt..

Expanding the inexpandable

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

nofi, maar ik denk dat de context die jij denkt te zien, complete onzin is....

Ik kan me absoluut niet indenken wat hier de oorzaak is; het enige verschil is de belichtingswijze van het licht-gevoelige papier waar de foto dus uiteindelijk opkomt. Maar verder is het proces dat de 2 types foto ondergaan gewoon hetzelfde

Verwijderd

Je moet de foto's voor achter glas het best op mat papier laten afdrukken. De glans krijg je toch wel door het glas van de lijst. Daarnaast heb je minder last van vingerafdruken. :)

Verwijderd

Oh heb je dat probleem ook met afdrukcentrale foto's? ik had dat probleem vreselijk met foto printer papier. écht fotopapier heeft dat probleem dacht ik veel minder...

Verwijderd

MMh, dat probleem komt me bekent voor helaas. :(

Niet dat ik me digifoto's al heb laten afdrukken ofzo maar me moeder had een foto van iemand laten vergroten etc.
Het was een oudere zwart/wit foto dus de fotograaf moest het ietwat oppoetsen (khad zelf geen lekkere scanner tot me beschikking).
En hij heeft dat op foto papier afgedrukt.

Na 2 maanden in een lijstje te hebben gehangen zie je dat er een soort vetvlek tussen het ruitje en de foto is ontstaan.
Dat is niet van vingers of andere vettigheden.

Het was bij een lokale printboer, die overigens goeie aparatuur heeft.

Iemand ervaring met andere digifoto centrale's ? (hema, -kruidvat ook tegenwoordig- )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 00:13:

Iemand ervaring met andere digifoto centrale's ? (hema, -kruidvat ook tegenwoordig- )
De HEMA heeft een prima afdrukservice waar ik goede ervaring mee heb. De foto's die van de afdrukcentrale af komen hebben een iets andere verhouding dan die uit een digitale camera, bij de HEMA kan je on-line de uitsnede bepalen. De kwaliteit is uitstekend en de prijs ook. Ook hoef je er niet lang op te wachten, na een paar dagen liggen ze voor je klaar. Alleen het personeel weet meestal niet wat te doen met je emailtje dat uitgeprint als afhaalbewijs geldt... (je moet toch wat te zeiken hebben hè ;) )
Pagina: 1