[CM]Een echte casemod n00b wil een window :)

Pagina: 1
Acties:

• irongangster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07-2021
Ehm ja ik heb al verschillende window-topics bekeken maar ik begrijp het nog niet helemaal.
Hoe maak je een window in je kast? Ik wil gewoon zo'n rechthoekige maken, maar is het zagen met een Dremel of wat ook alweer? Niet onwijs moeilijk? Word het wel recht?
Ik krijg morgen mijn nieuwe case :ATX CF-2029 P3/P4 300watt Ce BLACK .
En vroeg mij dus af wat ik precies moet doen en hoe groot het risico is dat ik m'n case weer een beetje verpruts ;) (mijn oude had ik metallic gespoten en toen is er bij het lakken iets mis gegeaan, vervolgens is mijn looplicht aan de voorkant er ook mee gekapt :D )

Ik wil dus gewoon zo'n rechthoek, welk matriaal heb ik nodig?

Ik hoop dat ik een paar zinnige antwoorden krijg van jullie Casemodders :)
Gezien de hele hoop pics van cases moeten jullie wel ervaring hiermee hebben.
Owja, is er hier in NL niet een bedrijf dat windows voor je inbouwt? In de USA wel.
Of is er iemand uit Den Haag die me wil helpen :)

Tnx voor de hulp alvast!

• Chainsaw
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-07 12:18
het makkelijkste is als je bang bent voor een beroerd resutaat om gewoon een window kit te bestellen bij oc-shop of zoeen, dan kan er weinig mis gaan :)

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

rond is zelfs makkelijker ;D (vierkant met ronde hoeken) dan heb je geen lastige hoeken die je moet afwerken =], verder, werk met wat raamrubber (search) dan is t altijd goed afgewerkt.
uitzagen...een window is makkelijker uit te zagen met decoupeerzaag en fijn ijzerzaagje :)

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Welkom op GOT,

Je kunt een vierkant of rondje gewoon met een decopeerzaag uitzagen is verweg het makelijkste. Als je niet precies weet welk zaagje je daar het beste voor kunt gebruiken moet je het maar ff bij de gama of zo vragen die kunnen je wel helpen. Om het af te werken kunje het beste raamrubber gebruiken. Als je zo'n setje koopt zit dat er al bij. En het is echt zo moeilijk niet allemaal.

• irongangster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07-2021
Tnx voor de snelle reacties mensen!
Tja ik zou echt graag een raam willen, maar ik ben zo bang dat ik m'n 89,-euro kostende kast helemaal verag.
Het zagen met zo'n decopeerzaag lijkt me ook supermoeilijk, wat nou als je een verkeerde bocht maakt of je gaat scheef?

Hmm ik slaap er nog wel wat nachtjes over denk ik. Morgen eerst maar ff m'n pc bouwen(yesyes AMD XP2000+ 256mb ddr@333mhz msi gf4ti4200 128mb :P )

Em hoe ziet een decopeerzaag eruit? (sorry ben ook maar een 15jarige pc-freak :D)

Verwijderd

met een decoupeer zaag kun je eigenlijk alleen maar recht gaan, en kleine foutjes kun je altijd corrigeren. een decoupeerzaag hoe ie eruitziet, och zoek wat op google en je hebt et zo voormekaar. bovendien zwerven er genoeg guides op internet rond om het hoe en wat maken van een raampje in je kast.
dremelen is het meest geschikt voor veel bochtjes en decoupeerzagen voor de rechte stukken.

het is echt niet moeilijk om het voor elkaar te krijgen en om het te verprutsen moet je toch wel heel rare dingen doen. je moet vooral heel geduldig zijn
heel veel succes ermee

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-07 00:54
oejoejoei... kijk eens bij de gamma of de klusmarkt of je doe-het-zelf boer.. anders dremer je toch gewoon (je weet toch wel wat een dremel is he??) kijk anders ff op anandtech, daar staat vast wel een tutorialletje. veel suc6 gringo.. owja, en nog welcome @ tweakers.net :P

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-07 00:54

Verwijderd

euhm vraag even aan een vader/vriend die iets technischer is.... of ze je willen helpen
tis meestal ook makkelijker om zo'n window kitje erin te stouwen met zijn 2en! Ik deed er wel ff over omdat rubber er mooi in te zetten dus een extra handje is nooit weg!

Als je het niet zeker weet of het wel lukt, vraag het dan aan iemand anders anders zie ik nu al aankomen dat je perongelijk scheefzaagd! Dit zal niet zo'n erge ramp zijn want je kunt ook een nieuwe kast deur kopen, maarjah doe het dan in 1 keer goed.

Verder: laat je eerst even informeren door bijvoorbeeld de gamma wat voor een gereedschap je moet gebruiken.

Meestal heb je genoeg aan :

- Een decoupeerzaag of een dremel
- Een IJZER-vijl
- schuurpapier
- Eventueel wat afplak tape omde randen te beschermen bij het decouperen.
- EN natuurlijk een window kit die je in een beetje casemod/ computerzaak wel kunt kopen voor rond de 25 euro!
Hier zit rubber bij om de randen mooi af te werken EN een stuk plexiglas.

Ohjah haal het folie van het plexiglas er pas op het allerlaatste moment van af, om beschadigingen te voorkomen!

Succes.

Verwijderd

• ALS je gaat dremelen of decouperen, zorg dan dat je alles goed uitmeet! Het liefst 2 of 3x dat je er 100% zeker van bent. Als het gat gemaakt is is het onmogelijk om het weer op te vullen of iets dergelijks!

• Kijk ook even goed wat je wil zien in je kast. Dus "Niet dat ene lelijke stukje met dat 3,5" rack" of iets dergelijks.

• Teken eerst precies wat je eruit wil halen. Doe dit op de achterkant om eventuele lelijke uitschieters op de achterkant te hebben, want dat ziet toch geen mens. (vooral van toepassing bij de dremel)

• Je kan beter aan de binnenkant van je lijnen blijven die je getrokken hebt. Je kan het altijd nog bijwerken met een slijpsteentje op je dremel, een ijzervijl en/of schuurpapier. Zoals al eerder gezegd, wat eruit is is eruit en kan je niet meer opvullen!

• Voor de rest, zie twakkers post hierboven.
Em hoe ziet een decopeerzaag eruit? (sorry ben ook maar een 15jarige pc-freak :D)
Decoupeerzaag voor het groffere werk:
Afbeeldingslocatie: http://www.makita.com/res_tools/images/saws/4324_l.jpg

Dremel voor de details:
Afbeeldingslocatie: http://www.dremel.nl/isroot/Dremel/Images/Site/largedrill3.jpg

Succes !

Verwijderd

FAQ
Windows met rechte hoeken
Hiervoor heb ik een wipzaag gebruikt (of hoe die krengen ook noemen, zo'n ding dat dus een klein zaagblad snel op en neer beweegt). Ook hier moet je dus eerst goed aftekenen waar je juist gaat zagen. Hierbij heb ik een dunne alcoholstift gebruikt omdat een potlood lijn al snel onzichtbaar word tussen metaaldeeltjes. Als dat naar behoren is gelukt moet je een begingaatje boren volgend de hierboven omschreven procedure. Standaard zaagbladen kan je gebruiken met een gaatje van 8mm (coole film btw). Eens dat je wipzaag geplaatst is kan je gaan met de banaan. Zelf deed ik dit op de absolute topsnelheid van m'n machine, dit ging gemakkelijk, maar je moet je zaagje GOED koelen of je bent de kartels al na 2 minuutjes kwijt. UITERAARD gebruik je zaagbladen die bedoeld zijn voor metaal en met een fijne rij tandjes. Let wel op, dit zagen gaat snel en is het mooist in een vlotte beweging, wees dus zeker dat je snoer niet gaat vast te komen zitten naar mate je verder zaagt.

Verwijderd

met die machienes blijf je natuurlijk amateuristisch knoeien...
doe het ineens deftig!

http://www.lasercutinc.com/inrpgimgs/machines/1998mach.jpg

;-)

Verwijderd

Als je bang bent om je case te verkloten oefen je toch op een oude case op een oude plaat staal.
Pagina: 1