twee videokaarten samen: v33000 en Ati rage pro

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 03:56

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
Heeft iemand enig idee of je een ati rage pro (on board AGP) met een voodoo3 3000 PCI tegelijk kan gebruiken (als in twee schermpjes en dubbel burooblad tegelijk?
geen haast, v3 ligt nog bij klein :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCI lijkt mij wel, maar het kan zijn dat je mobo bij detectie van een andere videokaart, de onboard kaart uitschakeld, dat was bij een vriend van mij het geval. Die had een PcChips mobo..

Suc6 ermede

Xinhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk van wel ... maar weet niet zeker of de ATI rage pro dat kan ...
Als je de ATI als primary videokaart insteld, dus dat ie daar van boot, dan kan het wel maar ik neem aan dat je met je voodoo3 wilt gamen ? als je gamed tenminste :)
Je desktop krijg je op je ATI, met win98
je games dus ook op je ATI ...
Als je windows2000 installed, kan je kiezen op welke monitor je je desktop wilt hebben, of het nou primary of secundary is, maakt niet uit. Als je dan kiest dat je je desktop op je voodoo3 wilt ... kan je gamen met je voodoo3 (weet niet of die functie ook in winME zit ... win98 dacht ik niet)

even een update ... hier : http://support.atitech.ca/faq/multiple_displays.html

staat over ati kaarten en multi monitor en primary en secundary verschil en blabla ;)
lees maar eens door :D

nog een keer : The SECONDARY display adapter does NOT support:
DirectX
Direct3D
multimedia video functions

=> met win2k dus wel ... mijn geforce DDR staat als secundary, maar daar heb ik mijn desktop op, dat werkt dus wel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb bij mijn ouders een V3 2000 PCI in hun Rotte Compaq Presario 5190 gestopt. De onboard ATi blijft netjes in de hardware lijst staan, beeld heb ik gewoon op die V3 gezet. Ik weet niet, of ze nu naast elkaar kunnen werken, want ik heb maar een monitor daar. In ieder geval staan ze beiden gewoon in de hardware lijst, dus zal windows ze dan ook gewoon kunnen gebruiken lijkt me zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 03:56

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
thanx Sjadue, je link was precies wat ik nodig had:

"If you are able to use the onboard controller as a part of a multiple monitor setup, the following restrictions will apply:
The onboard controller will always be a secondary display (several features, such as 3D acceleration, DirectDraw, and video input are not available on a secondary display).
If any additional special features were implemented in the onboard controller (e.g. video inputs, VESA Feature Connector, AMC connector, TV Output or output to a Flat Panel display) these may NOT be available when it is a secondary display. "

ik zit gebakken. De voodoo wordt primary, de ATI gebruik ik toch niet in d3d (autoblur, texturegaten etc) Nu hopen dat Klein een beetje opschiet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep, ik heb ook een ATI onboard videokaart, en ik heb er een voodoo3 3000 bijgezet....

gewoon die kaart in een PCI slotje rammen, monitortje aansluiten, en hoppa, klaar is kees (or whatever yer name is)

werkt prima..
Pagina: 1