LG CD-RW CED-8080B geen RW

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:30
Dit model CD-RW drive zit in mijn (HP) computer. De driver wordt door win98 (of winXP) zelf opgerakeld, maar toch lukt het me niet om hiermee CD-RWŽs te beschrijven.

Ik heb al gezocht naar nieuwe drivers of andere updates voor dit model CD-RW (op HP of LG-site) maar ik kan echt NIKS vinden.

Normaal branden lukt dus wel (met Easy CD Creator 5 voor XP of win98, of Nero)

• Stefke
ergens op deze site staat:

http://www.lgeservice.com/faqcdrw-1.html

dat er geen firmwareupdates zijn.

UITERAARD kan HP mij hier ook niet mee helpen omdat ik UITERAARD niet met de HP-installatie werk want dat is rotzooi.

Ik ben nu aan het proberen om het in win98 aan de praat te krijgen, maar omdat ik eigenlijk nog nooit (behalve ooit in het begin 1 of zo) een CD-RW heb beschreven weet ik eigenlijk helemaal niet welke software ik daarvoor moet gebruiken.
Volgens de FAQ van LG zou dat Easy CD creator moeten zijn, maar ik weet iig zeker dat die onder WinXP geen CD-RWŽs brandt.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 06:03
Ik heb zelf een 8080B en ik kan gewoon Cd-Rw's branden en lezen ? welke firmware versie heb je btw ?

• Stefke
dat zou ik even moeten checken:

Overigens denk ik dat dit een OEM model is van HP zelf aangezien hij in mijn HP pavilion computer zat, maar HP heeft ook geen drivers voor dit spul.

Wat heb jij allemaal installed? Ik op dit moment alleen win98 en dus de standaard driver. Voor winXP geldt precies hetzelfde, alleen daarvan weet ik dat het met Easy CD Creator iig niet lukt

UPDATE: versie 1.20. Ik weet dat 1.60 de laatste firmware is.

Overigens staat ultradma uit in de bios voor deze drive

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 06:03
Bij booten is het te zien welke firmware aanwezig is.
1.06 is zover ik weet de laatste firmware van deze cd brander.
Ik draai win2k met standaard drivers.
Kan CD-RW met elk gewenst proggeltje bescrijven

Verwijderd

Ik heb dezelfde brander en die werkt perfect. Mischien heb je nieuwere CD-RW's? Met High Speed logo CD-RW's werken bij mij ook niet. De Sony en Nashua iig niet. De Bestmedia en nog een (kan ik zo niet vinden, heb meer soorten liggen) wel. Oudere Sony's ook wel.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 17:29

Richard

Kuru Kuru Kururin

1.60 de laatste :?

1.08 is de laatste, volgens mij heeft deze drive nieteens firmwares boven de 1.0x

20*350ZO45°

• Stefke
Bij het opstarten zie ik geen firmwarenr. Wel in de hardwaretab in win98, maar daar staat 1.20 echt waar.

Ik heb Philips 74m 4-10x CD-RWs

Verder zie ik in die FAQ:
* VIA chipsets do not support DMA , so if in Device Manager under hard disk controllers there is a listing for a VIA Chipset, do not enable DMA.
Ook maar effe uitzetten, ik heb een VIA chipset

Verwijderd

Helaas kan ik dit niet bekijken door de RAID controller. ik zie alles als SCSI schijf. Maar heb je nu een High Speed CD-RW, dan gaat t niet lukken waarschijnlijk. Meestal kun je ook wel oudere CD-RW's krijgen in de winkel.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2002 23:46 . Reden: typo's ]

• Stefke
dit is weer fijn :(

Hoe brand je CDRW's? Precies zoals normale CDRs? Dan ga ik morgen wel wat andere merken halen en uitproberen :(

Verwijderd

Even vragen of ze ook CD-RW's hebben zonder High Speed logo. Die werken bij mij ook niet, kwam ik iets te laat 8er. CD-RW's beschrijf je normaal net zo als CD-R's. In Nero maakt het iig geen reet uit. Je kunt het alleen zien in een media info optie ofzo.

• Stefke
aha :) nu begint er schot in te komen. De Philips-CD's die ik hier - verkloot - heb liggen hebben idd dat highspeed logo.
Eerst maar eens andere CD's zoeken en daarna eventueel firmware zooi updaten en andere softwarematige opties

Verwijderd

Softwarematig zal er weinig aan te doen zijn. Volgens mij ligt het aan de sterkte van de laser. Er staat ook duidelijk op bij mij "Compatible with drives bearing the CD-RW high speed logo" en "fore High Speed drive Only 4-10x".

• Stefke
Maar wat gaat er bij jou precies mis als je een highspeed uitprobeert?
Pagina: 1