Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Nederlandse staat nog niet op de site maar hij is al wel te downloaden:

Network Install:
http://download.microsoft.com/download/win2000platform/SP/SP3/NT5/NL/W2Ksp3.exe (124MB!)

Express Install:
http://download.microsoft.com/download/win2000platform/SP/SP3Express/NT5/NL/sp3express.exe (640KB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Yes...eindelijk :)

U verdient een bloemetje ;)

|:(
Zit ik m onder Linux te downen naar een netwerkshare, zet ik met m n stomme harses die PC net uit...Argh..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
meteen maar ff proberen... tnx :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Geweldig! de Engelse versie doet het goed, nu de NL versie ff testen. Tnx voor de links :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Enige waar ik weer niet zo blij mee ben is dit:
* Het Besturingssysteemproduct of de
Besturingssysteemonderdelen bevatten onderdelen waarmee
het gebruik van bepaalde Internetservices mogelijk wordt
gemaakt. U erkent en stemt ermee in dat Microsoft automatisch
de versie van het Besturingssysteemproduct en/of de
onderdelen die u gebruikt mag controleren en upgrades of fixes
voor het Besturingssysteemproduct mag leveren die
automatisch naar een computer worden geladen.
Bah... nou, ja, ik heb toch een off. licence bij de CD, sue me :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Woehoe.. was al opzoek naar deze.. thanks mate!

• Ruuddie
  • Laatst online: 09-09 16:47
Ligt het aan mij, of is de MS server nu mega traag? Zelfs met mijn trage conn (10 kb/s max) merk ik het, omdat hij maar op 4-5 kb/s gaat, en normaal 9 kb/s van de MS server...

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 20:50
W00t, die staat in de download wachtrij van vannacht :)
Thnx 4 tha link :)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

DL'ing @ 53 KB/S

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/got/sp3.jpg

Mwah... langzaam? Niet echt.

{ps} dit is dus een screenie tijdens een RDP terminal sessie op m'n werk, vanaf een linux werkstation :P

• DJSmiley
  • Laatst online: 17:00
En bedankt!!!

Ik down m nu met 160k/sec hier.....

ff meteen installen op workstation zo

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

goed goed goed ik ook dan maar ff ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/naamloos5555.jpg

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:35

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

ThaHandy schreef op 22 augustus 2002 @ 02:12:
goed goed goed ik ook dan maar ff ;)

[afbeelding]
Daar kom ik aan met mijn ISDN verbinding :( Ik lijk wel een slak (ben ik ook 8)7 )

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Gelijk even een nieuwe Windows 2000 installatie CD slipstreamen en branden.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Thnx for upping m8.

Dling is fast.

:P

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Yes, daar zocht ik al naar, thanks :)

• PROnline
  • Laatst online: 16:02
D'r is een duidelijke richtlijn wat betreft een Topic volgooien met download snelheden. Wat Ontopic is, is de release van SP3 nederlands. Ben ik ook aan het downloaden. Met wat voor snelheid doet er HELEMAAL niet toe.
Wat belangerijker is voor mij is dat ik gehoord heb dat er een tooltje is die je SP3 laat installeren terwijl je niet aangeeft dat je accoord gaat met de licence agreement. En tevens is het mogelijk de services uit te zetten in de servicesmanager.

[ Voor 0% gewijzigd door PROnline op 22-08-2002 11:36 . Reden: typfoutjes ]

• sharkzor
  • Laatst online: 15-09 11:45
MST_Morpheus schreef op 22 augustus 2002 @ 08:15:
[...]

Daar kom ik aan met mijn ISDN verbinding :( Ik lijk wel een slak (ben ik ook 8)7 )
ik leef met je mee. hier duurt het ook nog minstens 8h. snelheid stort helemaal in.. :(
kan dit niet op tweakers.net gemirrord worden?

nu nog wat nuttigs:
hier http://www.ntcompatible.com/content.php?page_id=15 staat een guide om je sp te slipstreamen

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Dus de illegale mensen kunnen hem maar beter niet downloaden ?
Ik gebruik WIN2k, maar wel illegaal, omdat win2k gewoon niet te betalen is :( Maar wel een leuk OSje. WinXP is daarentegen wel te betalen, dus dat zou nog een optie voor mij zijn, alhoewel, ik ben niet zo'n fan van XP.

• markvt
  • Laatst online: 16:56

markvt

Peppi Cola

uhh hiero komt hij gewoon met 450KB per seconde binnen hoor :s

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• DJSmiley
  • Laatst online: 17:00
RedHat schreef op 22 augustus 2002 @ 14:04:
Ik gebruik WIN2k, maar wel illegaal, omdat win2k gewoon niet te betalen is :( Maar wel een leuk OSje. WinXP is daarentegen wel te betalen, dus dat zou nog een optie voor mij zijn, alhoewel, ik ben niet zo'n fan van XP.
Da's gelul,
Win2k Pro: 179 EUR in de PW
WinXP Pro: 177 EUR
WinXP Home: 109 EUR....

pro's zijn gelijk, en home scheelt zo'n 70 eur...

maar om te zeggen.. niet te betalen....

• Muppet
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Vind het alsnog veel geld voor een OS, maar goed. Het is niet anders . .

Iemand hem al geslipt geprobeerd met RIS ? In verband mer de Intel VE/100 nic's . .

There is no art to find the minds construction in the face

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Kan iemand aangeven of, i.v.m. de EULA, er een gegronde reden is om hem liever niet te slipstreamen of je oude met SP2 geslipte versie i.i.g. te bewaren?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• RedHat
  • Laatst online: 09-09 17:16
DJSmiley schreef op 22 augustus 2002 @ 14:28:
[...]

Da's gelul,
Win2k Pro: 179 EUR in de PW
WinXP Pro: 177 EUR
WinXP Home: 109 EUR....

pro's zijn gelijk, en home scheelt zo'n 70 eur...

maar om te zeggen.. niet te betalen....
Ok, voor een student dan.
is 460 NLG hoor, 200 illegale cdtjes ;)

460 NLG is best veel voor een OS. Ik zie niet iemand zomaar 460 NLG voor een OS neertellen.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
Is er nog enig verschil met sp2 (behalve het IE/OE uitvinken)? Of kan ik gewoon bij sp2 blijven?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Hans van Eijsden
  • Laatst online: 02-09 23:32
SP3 voegt ook een nieuwe compatibiliteitsfunctie toe (die je kent uit XP Professional) zodat je programma's kan uitvoeren in bijvoorbeeld W95/98-modus! :)
Trouwens, @Home Zwolle <-> microsoft.com is altijd mega-snel, lijkt wel alsof ze een directe verbinding met Microsoft hebben, ik downloadde SP3 met gemiddeld 782 kb/s, relaxed! :D
Maar in ieder geval, als je het SP3 uitpakt naar je HDD (dus de .exe) en je bekijkt de .html die erbij zit, daar staan alle changes en instructies in.

https://www.hansvaneijsden.com

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

RedHat schreef op 22 augustus 2002 @ 14:04:
Bij mij is het hier dus duidelijk een geval van: If it ain't broke, don't fix it.

Ik hoor hier allemaal gedoe over SP3 en illegale win2k versies dus ik blijf er lekker met mijn tengels van af.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Brent
Hans van Eijsden schreef op 22 augustus 2002 @ 16:12:
SP3 voegt ook een nieuwe compatibiliteitsfunctie toe (die je kent uit XP Professional) zodat je programma's kan uitvoeren in bijvoorbeeld W95/98-modus! :)
Trouwens, @Home Zwolle <-> microsoft.com is altijd mega-snel, lijkt wel alsof ze een directe verbinding met Microsoft hebben, ik downloadde SP3 met gemiddeld 782 kb/s, relaxed! :D
Maar in ieder geval, als je het SP3 uitpakt naar je HDD (dus de .exe) en je bekijkt de .html die erbij zit, daar staan alle changes en instructies in.
maar is die mode het enige (kon je namelijk ook al apart downloaden)?

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Hans van Eijsden schreef op 22 augustus 2002 @ 16:12:
Kan iemand deze ff posten?

• Hans van Eijsden
Jazeker, ik heb hem op http://www.hansheino.nl/2ksp3.html gezet. :)

• Zwelgje
  • Laatst online: 16:34
Muppet schreef op 22 augustus 2002 @ 14:31:
Vind het alsnog veel geld voor een OS, maar goed. Het is niet anders . .

Iemand hem al geslipt geprobeerd met RIS ? In verband mer de Intel VE/100 nic's . .
ik heb hem hier geslipstreamed MET intel VE/100 nics (op het werk zitten die dingen in de workstations)

werkt prima, waren er problemen mee dan?

A wise man's life is based around fuck you

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
breepee: ja 100 meg aan spyware :X

• EnsconcE

• Hans van Eijsden
Microsoft is altijd zo heerlijk overzichtelijk met z'n sites :(

• Fatalharry
  • Laatst online: 13-09 13:04
heb het nu draaien op mijn win2k server, maar nog niet echt gezien of ewr grote verschillen zijn

• Brent
fatalharry schreef op 22 augustus 2002 @ 17:56:
heb het nu draaien op mijn win2k server, maar nog niet echt gezien of ewr grote verschillen zijn
denk dattik dan maar sp2 hou. van w2k plain naar sp2 was nogal een grote stap voorwaarts (vooral met gaming), maar naar sp3 zitten er enkel de laatste bugfixes en spyware in.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Wat is het verschil tussen express en netwerk versie :?

• Brent
O.D.Smolik schreef op 22 augustus 2002 @ 18:32:
Wat is het verschil tussen express en netwerk versie :?
netwerk is voor mensen die willen slipstreamen of voor mensen die hem op meerdere pc's willen installeren (lees: een netwerk).

• scorpie
  • Laatst online: 16:42

scorpie

Supra Addict

Ok dan, eindelijk de Nederlandse versie uit (poste eerder al dat EN versie uitwas..)
maargoed, ik heb net de cd geslipstreamed, alles ging goed, alleen als ik nu die cd erin prop, zou ik toch SP3 apart moeten kunnen installeren? hoe doe je dat dan? :?

anyway, ik heb hem op deze manier geslipstreamed (net zoals mijn engelse versie..)
http://www.bink.nu/bootcd/

hier zegt de schrijver:
I even copied the content of the service pack3 files to the i386 folder
so that I can use this CD to update existing win2k machines to Service Pack 3, just like an original sp3 CD that you can get from MS.
maar hoe zou hij hem moeten updaten? :) weet iemand het?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Zwelgje
fatalharry schreef op 22 augustus 2002 @ 17:56:
neem maar van mij aan dat er grote verschillen zijn, echter deze uiten zich niet in de vorm van nieuwe icoontjes, maar in functionaliteit 'onder de kap'

• Brent
zwelgje schreef op 22 augustus 2002 @ 19:06:
[...]

neem maar van mij aan dat er grote verschillen zijn, echter deze uiten zich niet in de vorm van nieuwe icoontjes, maar in functionaliteit 'onder de kap'
maar wat zijn nou de grote verschillen naast bugfixes en patches?

• Zwelgje
Breepee schreef op 22 augustus 2002 @ 19:14:
[...]

maar wat zijn nou de grote verschillen naast bugfixes en patches?
naast bugfixes en patches :? niks, ja die optie om internetexplorer en consorten uit te zetten

servicepacks zijn om fouten eruit te halen, niet om nieuwe features te introduceren

met grote verschillen doelde in op verschillen in performance/stabiliteit, niet op featureverschillen

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ok, ik ben er nu uit, je moet dus gewoon op Windows 2000 Installeren drukken :P

anyway, nu krijg ik deze foutmelding:

---------------------------
Windows 2000 Setup
Windows 2000 Setup ondersteunt de upgrade van Microsoft Windows 2000 Professional Service Pack 2 naar Microsoft Windows 2000 Professional Service Pack 3 niet.
OK

heb ik hem nu fout geslipstreamed? Denk het niet toch, anders zou hij SP3 nieteens herkennen... :?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

• Tonnes746
Scorperito schreef op 22 augustus 2002 @ 18:56:
Ok dan, eindelijk de Nederlandse versie uit (poste eerder al dat EN versie uitwas..)
maargoed, ik heb net de cd geslipstreamed, alles ging goed, alleen als ik nu die cd erin prop, zou ik toch SP3 apart moeten kunnen installeren? hoe doe je dat dan? :?

anyway, ik heb hem op deze manier geslipstreamed (net zoals mijn engelse versie..)
http://www.bink.nu/bootcd/

hier zegt de schrijver:

[...]

maar hoe zou hij hem moeten updaten? :) weet iemand het?
Als je hem enkel hebt geslipstreamed volgens de bekende methode kan je hem niet gebruiken om je bestaande installatie te upgraden. Vandaar dat de schrijver zegt "I even copied.." waarmee hij bedoelt dat ie het uitgepakte service pack erbij heeft gezet in een aparte folder op het cd'tje (ruimte genoeg immers), waarmee je het dus wel kan. Als je de cd niet hebt afgesloten kan je dat wellicht alsnog doen.

Iemand nog een antwoord op mijn vraag op de vorige pagina?

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Tonnes schreef op 22 augustus 2002 @ 19:26:
[...]

Als je hem enkel hebt geslipstreamed volgens de bekende methode kan je hem niet gebruiken om je bestaande installatie te upgraden. Vandaar dat de schrijver zegt "I even copied.." waarmee hij bedoelt dat ie het uitgepakte service pack erbij heeft gezet in een aparte folder op het cd'tje (ruimte genoeg immers), waarmee je het dus wel kan. Als je de cd niet hebt afgesloten kan je dat wellicht alsnog doen.
Nee, hij bedoelt hiermee, dat hij alle bestanden uit de i386 map van service pack 3 naar de cd heeft gekopieerd, zodat het systeem automatisch naar SP3 kan upgraden (als je je cd slipstreamed installeert hij hem alleen bij een clean install) zonder een cleane install.
Iemand nog een antwoord op mijn vraag op de vorige pagina?
sorry, maar ik begrijp je vraag niet helemaal.
je wilt een reden hebben om NIET up te graden en die moet over de EULA gaan?

volgens de EULA mag microsoft nu in je computer kijken om bijvoorbeeld serial codes te checken en dergelijke. Dus dat is de enige reden zou ik zeggen.

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik heb nu trouwens een Unattended script gemaakt, alleen weet iemand waar ik al die files moet zetten op de cd?

ik neem aan in /i386/

en dan nog iets, ik heb uit het script een unattended.txt bestand gekregen, maar in de tutorial van Microsoft staat dat "the answer file" winnt.sif moet heten.. :?
ik heb em gerenamed en ik heb alle files inclusief de dir $oem$ in de map /i386/ gezet, ik ga em nu op cdrw zetten..

• Tonnes746
Scorperito schreef op 22 augustus 2002 @ 19:31:
[...]
Nee, hij bedoelt hiermee, dat hij alle bestanden uit de i386 map van service pack 3 naar de cd heeft gekopieerd, zodat het systeem automatisch naar SP3 kan upgraden (als je je cd slipstreamed installeert hij hem alleen bij een clean install) zonder een cleane install.
Waar staat dat? Niet eens dus met het eerste; het laatste wisten we al.

"I even copied the content of the service pack3 files to the i386 folder so that I can use this CD to update existing win2k machines to Service Pack 3, just like an original sp3 CD that you can get from MS. Caution! don't overwrite files and folders in i386 folder."

De content is wat anders dan de bestanden uit die ene dir, die overigens inclusief de subdirectories het hele service pack vertegenwoordigt. Wil je een bestaande install gaan upgraden dan zul je of de upgrade moeten starten met w2ksp3.exe of met update.exe, en de laatste heb je al niet als je alleen die i386-bestanden kopieert (en dus overschrijft). Verwarrend is denk ik dat de schrijver de inhoud van het servicepack in de i386-map plaatst.

Ik heb nergens, ook niet bij M$, de bewering kunnen vinden dat een geslipstreamde cd ook geschikt is voor het bijwerken van een bestaande installatie en dat is ook niet echt logisch als je het mij vraagt. Dus: hele content kopiëren, beter nog in een map in de root van de cd of gewoon als w2ksp3.exe, wherever.
[...]

sorry, maar ik begrijp je vraag niet helemaal.
je wilt een reden hebben om NIET up te graden en die moet over de EULA gaan?

volgens de EULA mag microsoft nu in je computer kijken om bijvoorbeeld serial codes te checken en dergelijke. Dus dat is de enige reden zou ik zeggen.
Ok, duidelijk. Ik was eigenlijk benieuwd of er mensen waren die vanwege dat EULA-gezeur misschien spijt hebben omdat ze hebben geslipstreamed en niet meer terug kunnen.. ;)

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Scorperito schreef op 22 augustus 2002 @ 20:34:
Ik heb nu trouwens een Unattended script gemaakt, alleen weet iemand waar ik al die files moet zetten op de cd?

ik neem aan in /i386/

en dan nog iets, ik heb uit het script een unattended.txt bestand gekregen, maar in de tutorial van Microsoft staat dat "the answer file" winnt.sif moet heten.. :?
ik heb em gerenamed en ik heb alle files inclusief de dir $oem$ in de map /i386/ gezet, ik ga em nu op cdrw zetten..
hier ben ik dus geen ster in, het werkt (natuurlijk) niet ;)
njah, dan maar een "gewone" w2ksp3 cd..

• FastBunny
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Tonnes schreef op 22 augustus 2002 @ 20:45:
[...]

Waar staat dat? Niet eens dus met het eerste; het laatste wisten we al.

"I even copied the content of the service pack3 files to the i386 folder so that I can use this CD to update existing win2k machines to Service Pack 3, just like an original sp3 CD that you can get from MS. Caution! don't overwrite files and folders in i386 folder."

De content is wat anders dan de bestanden uit die ene dir, die overigens inclusief de subdirectories het hele service pack vertegenwoordigt. Wil je een bestaande install gaan upgraden dan zul je of de upgrade moeten starten met w2ksp3.exe of met update.exe, en de laatste heb je al niet als je alleen die i386-bestanden kopieert (en dus overschrijft). Verwarrend is denk ik dat de schrijver de inhoud van het servicepack in de i386-map plaatst.

Ik heb nergens, ook niet bij M$, de bewering kunnen vinden dat een geslipstreamde cd ook geschikt is voor het bijwerken van een bestaande installatie en dat is ook niet echt logisch als je het mij vraagt. Dus: hele content kopiëren, beter nog in een map in de root van de cd of gewoon als w2ksp3.exe, wherever.

[...]

Ok, duidelijk. Ik was eigenlijk benieuwd of er mensen waren die vanwege dat EULA-gezeur misschien spijt hebben omdat ze hebben geslipstreamed en niet meer terug kunnen.. ;)
Wat willen ze daarmee bereiken? Je aangeven ofzo? Neem aan dat ze die gegevens niet mogen gebruiken daarvoor. Ze mogen t misschien wel bekijken maar er niets mee doen lijkt me :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:25
Weetje wat ik nou zo gek vind? Toen ik sp1 en sp2 downloadde waren die ook zo een 100 meg groot. Maar toen ik verleden maand weer eens win2k installeerde en naar de windowsupdate ging, was de sp2 maar 8 meg. Hoe kan dat nou :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
SP3 is netals SP1 en SP2 voor mijn systeem niks waard... bij SP1 en SP2 start mijn systeem nieteens meer op, en nu heb ik SP3 erop.... systeem start wel, maar me GeForce2 MX/MX400 geeft grote problemen met de TV-Out.... Oleeeyyyy Microsoft.... ik hou het lekker op de standaard windows en een goede FireWall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
AvanCade schreef op 23 augustus 2002 @ 03:21:
SP3 is netals SP1 en SP2 voor mijn systeem niks waard... bij SP1 en SP2 start mijn systeem nieteens meer op, en nu heb ik SP3 erop.... systeem start wel, maar me GeForce2 MX/MX400 geeft grote problemen met de TV-Out.... Oleeeyyyy Microsoft.... ik hou het lekker op de standaard windows en een goede FireWall
Dat ligt eerder aan jou dan aan Microsoft, want je denkt toch niet dat je de enige bent met die kaart?

Ik zou maar eens drivers updaten etc, dan is het waarschijnlijk al lang en breed opgelost.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
zwelgje schreef op 22 augustus 2002 @ 19:16:
[...]

naast bugfixes en patches :? niks, ja die optie om internetexplorer en consorten uit te zetten

servicepacks zijn om fouten eruit te halen, niet om nieuwe features te introduceren

met grote verschillen doelde in op verschillen in performance/stabiliteit, niet op featureverschillen
maar voor de 10de keer, ik gebruik 2k dus voor gaming. de stap van w2k plain naar sp2 was een reusachtige verbetering. dus wel iets meer dan patches en bugfixes. maar als ik het goed begrijp kunnen we geen snelheidsboost van dit sp verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

boehoe.. :'(
transferrate: 5.43 KB/Sec

dat kan nog wel even duren.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

zwelgje schreef op 22 augustus 2002 @ 17:41:
[...]

ik heb hem hier geslipstreamed MET intel VE/100 nics (op het werk zitten die dingen in de workstations)

werkt prima, waren er problemen mee dan?
Nou die nieuwe intel ve/100 adapters werkte niet op een Sp2 server met sp2 professionals. Echt alles geprobeerd en zelfs met support van Intel. Oude VE'tjes ging prima alleen de Intel 845 GrG mobo's niet. Nu met sp3 schijnt het idd goed te werken.

Over een andere vraag in dit topic. Unnattend.exe kan overal staan waar je wil je geeft nl. met starten van de setup de locatie mee. Winnt.sif is iets anders, deze gebruik je als je 2k wil installeren en een floppy hebt met een answer file. De setup kijkt dan of hij op de floppie "winnt.sif" ziet, zo ja pakt hij alle instellingen daarvanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastBunny schreef op 22 augustus 2002 @ 21:33:
[...]

Wat willen ze daarmee bereiken? Je aangeven ofzo? Neem aan dat ze die gegevens niet mogen gebruiken daarvoor. Ze mogen t misschien wel bekijken maar er niets mee doen lijkt me :)
Nou dan zullen ze het druk krijgen met huiszoekingen.

Maar waar ik bang voor ben (niet dat het zo zal zijn maar toch) is dat ze je pc op slot zetten omdat serie nummers niet met elkaar overheen komen.

Het is nog allemaal zo vaag wat ze kunnen doen dat ik er nog niet aan begin totdat een of andere hacker het een of ander naar boven haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Muppet schreef op 23 augustus 2002 @ 09:10:

Over een andere vraag in dit topic. Unnattend.exe kan overal staan waar je wil je geeft nl. met starten van de setup de locatie mee. Winnt.sif is iets anders, deze gebruik je als je 2k wil installeren en een floppy hebt met een answer file. De setup kijkt dan of hij op de floppie "winnt.sif" ziet, zo ja pakt hij alle instellingen daarvanaf.
dank je voor de moeite, maar ik begrijp het niet :)
ik wacht wel op een tuto die niet van ms komt, die zijn veeeeel beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Dit is Mcse gebeuren denk niet dat hier een half a4tje vullende tuto over komt. Zoek maar naar unattended installations. Zijn meerdere white papers over op technet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Maar mag M$ nu in mijn computer kijken of de boel wel legaal is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
neographikal schreef op 23 augustus 2002 @ 14:27:
Maar mag M$ nu in mijn computer kijken of de boel wel legaal is??
Wat is M$?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
-whoehoew- .. weet niet of het wat met SP3 te maken heeft, maar m'n office weigert dienst, evenals de setup (om het te verwijderen/installen/herinstallen). Heb nix speciaals gedaan op m'n pc .. enkel SP3 eropgezet, dus I blame him :( ...
En natuurlijk heb ik de optie om te backuppen over het hoofd gezien, aangezien SP1 & SP2 perfect installeden ..
*diepe zucht* .. thanks m$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

geen last van hier dus ligt aan jouw config denk ik. Office update geprobeert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Muppet schreef op 23 augustus 2002 @ 15:35:
geen last van hier dus ligt aan jouw config denk ik. Office update geprobeert ?
Office update ? ...

Tuurlijk ligt het aan mijn config, maar ik heb het niet echt gewild ? :) ..
Ik krijg alsmaar de fout dat ie office wil installen (als ik bv outlook start, photo editor) maar hij geraakt niet tot aan de install :(
Strax ff een topicje over openen (maar dacht dat het eventueel aan SP3 lag, misschien hebben er nog mensen last van ?) onder wos of sa ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

ik heb hier ook last van, maar dat had ik al met SP2... om de 100 opstarts van outlook vraagt ie om de office xp cd om iets nieuws te installeren..
dan douw ik die cd in ze strot, gaat ie wat dingetjes doen... *BAM* foutmelding...
dan nog een keer outlook opstarten met de cd er al in, hij gaat weer wat installeren (had volledige install gedaan, mjah zal wel microsoft bug zijn..) en het werkt weer.

ik zou het even proberen als ik jou was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

reinstall of repair van office ?? meer topic voor SA denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb zojuist succesvol een clean install gedaan, met SP3 erin geslipstreamed :)

Maar nu vraag ik me af of dit niet ook kan met IE6, Dx8.1b etc...etc...
Ik heb zelf al wat zitten klooien...

IE6 wordt heel lastig:
Je kan alleen maar een online install file krijgen. Gelukkig heb ik wel de bestanden kunnen "capturen" die hij had gedownload. "c:\WINNT\Windows_update" of iets dergelijks... (heb ze nu al ergens anders naartoe gebracht)

Probleem hiervan is alleen, dat ik eindig met een stel .cab files...die verbonden zitten aan .ini files. Oftewel: die werken alleen maar volgens het "script" wat in die ini/inf file beschreven staat :(

Er zitten wel install bestanden IN de .cab's, maar die weigeren te werken. Dubbelklik...gebeurt niks. Dus waarschijnlijk zitten die ook aan iets verbonden, wat ontbreekt. :(

DirectX 8 komt er dichterbij:
Deze kan ik op dezelfde manier als het service pack extracten in een folder (parameter: -c -f:/[adres])

Alleen het bestand waar ik dan mee eindig, dxsetup.exe, werkt niet met dezelfde parameters als update.exe in de servicepack deed. (-s:[adr. windows-cd op hdd])

Iemand die er meer vanaf weet?
Of is dit misschien meer iets voor een nieuwe topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HAhahah jezus... Deze pack is al zooooooooooo lang uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steve_jacks schreef op 23 augustus 2002 @ 16:41:
Ik heb zojuist succesvol een clean install gedaan, met SP3 erin geslipstreamed :)

Maar nu vraag ik me af of dit niet ook kan met IE6, Dx8.1b etc...etc...
Ik heb zelf al wat zitten klooien...

IE6 wordt heel lastig:
Je kan alleen maar een online install file krijgen. Gelukkig heb ik wel de bestanden kunnen "capturen" die hij had gedownload. "c:\WINNT\Windows_update" of iets dergelijks... (heb ze nu al ergens anders naartoe gebracht)

Probleem hiervan is alleen, dat ik eindig met een stel .cab files...die verbonden zitten aan .ini files. Oftewel: die werken alleen maar volgens het "script" wat in die ini/inf file beschreven staat :(

Er zitten wel install bestanden IN de .cab's, maar die weigeren te werken. Dubbelklik...gebeurt niks. Dus waarschijnlijk zitten die ook aan iets verbonden, wat ontbreekt. :(

DirectX 8 komt er dichterbij:
Deze kan ik op dezelfde manier als het service pack extracten in een folder (parameter: -c -f:/[adres])

Alleen het bestand waar ik dan mee eindig, dxsetup.exe, werkt niet met dezelfde parameters als update.exe in de servicepack deed. (-s:[adr. windows-cd op hdd])

Iemand die er meer vanaf weet?
Of is dit misschien meer iets voor een nieuwe topic?
Ik heb IE6 installer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 16:43:
HAhahah jezus... Deze pack is al zooooooooooo lang uit....
de engelse beta ja...
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 16:44:
[...]

Ik heb IE6 installer goed :)
je hoeft dat hele verhaal niet te quoten hoor, en zelfs heeftie de installer al, hij wil alle files.

na installatie van ie6 is er volgens mij ergens een map met een txt bestand wat heet:Het is veilig om deze map te verwijderen. In die map staat IE6+installer+cabs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Niet online
Breepee schreef op 23 augustus 2002 @ 16:47:
na installatie van ie6 is er volgens mij ergens een map met een txt bestand wat heet:Het is veilig om deze map te verwijderen. In die map staat IE6+installer+cabs.
Dat bedoel ik ja :)

Die map had ik ook al gevonden (c:\winnt\windows_update...zoiets)

Er zitten ALLEEN cabs in + een paar ini bestanden. Want je hebt dus:
code:
1
2
3
4
5
    Cabs + ini
         ^
     Installer
         ^
Mini Install Wizard

...maar in de map met cabs zit geen losse install file. En in de cabs zelf zitten MEERDERE install's, maar die lijken allemaal niet te werken :? (dubbelklik > niks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
als je de net-installer in die map gooit moet ie volgens mij dan die cabs pakken ipv te gaan downloaden. probeer eens (trek voor de zekerheid je internetkabel eruit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Niet online
Nope, dat werkt niet.

Dan installeerd ie gewoon direct vanuit de cabs alles, zonder het te downloaden... (omdat het toch al in die map staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
steve_jacks schreef op 23 augustus 2002 @ 17:19:
Nope, dat werkt niet.

Dan installeerd ie gewoon direct vanuit de cabs alles, zonder het te downloaden... (omdat het toch al in die map staat)
maar ik dacht dat dat ook de bedoeling was :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
amateurs ;)

zo moet je het doen (de volledige download van internet explorer zodat je OFFLINE dat ding kan installeren

http://support.microsoft....57249&ID=kb;en-us;Q257249

overigens kan je hem niet slipstreamen in je windows 2000 installatie, wil je hem desondanks er toch in hebben dan zou ik me als ik jullie was wat meer gaan verdiepen in 'unattended' installation, dan kan het namelijk wel (cmdlines.txt anyone...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Niet online
Breepee: m'n bedoeling was om een set IE6 bestanden te krijgen, die ik zou kunnen slipstreamen in de windows 2000 installatie.

zwelgje: dat downloaden van een ie6 offline install was mij dus ook al gelukt (door ze gewoon te kopieren uit de windows update map :p ).
Maar unattended installation...dat installeert dingen automatisch ofzo? Dus dat zou in theorie met meer dingen moeten werken... (dx8.1, drivers...etc :) )

Het klinkt goed, en ik heb weer wat nieuwe termen om mee verder te zoeken+lezen...dank je! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Dat ligt eerder aan jou dan aan Microsoft, want je denkt toch niet dat je de enige bent met die kaart?

Ik zou maar eens drivers updaten etc, dan is het waarschijnlijk al lang en breed opgelost.
Ik heb al de nieuwste drivers en daar ligt het dus absoluut niet aan ... Ik blijf de Service Packs gewoon onzin vinden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 15-09 11:45
AvanCade schreef op 24 augustus 2002 @ 05:51:
[...]

Ik heb al de nieuwste drivers en daar ligt het dus absoluut niet aan ... Ik blijf de Service Packs gewoon onzin vinden ...
zonder sp is win2k gewoon brak.
zitten ech VEEEEL bug fixes in (lees de lijst maar eens).

ik zou het in je systeem zoeken, overaal draait het al een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
[...]

Tuurlijk, alles ligt aan WIndows 2k en niet aan jouw computer..

Ik heb absoluut geen Geforce 2 MX/MX400 in mijn PC en absoluut op dit moment, draai ik ook geen WIndows 2000 nope, doe ik niet, waarom niet, nou hij draait te goed en kan ik dus niet flamen op Microsoft...

Man, kijk je pc na, het heeft een rede....

"Ik Vind olie in mijn motor ook maar niets, dus doe ik maar geen olie erin..."

Zow genoeg gezeurt... prettige dag en werkze :{ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:35

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

[...]

Wat jij wil. |:( :O :Z

Die Service Packs worden niet voor niets gemaakt. Zeker SP2 is een must. SP3 imho iets minder nodig. Alhoewel ik hem wel heb draaien nu. SP2 heeft heel veel fouten opgelost in Win2000 zelf. Dus niet lopen mekkeren en installeren. :+

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
steve_jacks schreef op 23 augustus 2002 @ 21:04:
Breepee: m'n bedoeling was om een set IE6 bestanden te krijgen, die ik zou kunnen slipstreamen in de windows 2000 installatie.
ooh, zeg dat dan meteen! ;)

slipstreamen kan allen met SP's. overige dingen moet je idd unattended doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
[...]

Het enige wat hier als onzin klinkt is jouw computer, die blijkbaar een tikkie gammel in elkaar hangt. Niet de schuld geven aan het SP dus, maar aan degene die je PC zo slecht in elkaar heeft geprikt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Breepee schreef op 24 augustus 2002 @ 13:31:
[...]

ooh, zeg dat dan meteen! ;)

slipstreamen kan allen met SP's. overige dingen moet je idd unattended doen.
hoe doe je dat dan met IE6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
EnsconcE schreef op 25 augustus 2002 @ 13:56:
[...]

hoe doe je dat dan met IE6?
unattended

Pagina: 1