een vage waas van strepen

Pagina: 1
Acties:

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik wil dus linux installeren (de corel versie (komt uit 2000)), maar als hij bij het instal stuk komt (partitie toewijzen etc.) dan krijg ik een was van vage lijnen (verzin maar wat, hjoe het eruit ziets, tis altijd goed), waarschijlijk heeft idt met mijn geforce te maken (dat denk ik althans) of is het iets anders. Tis best irri.

One World Concepts

Verwijderd

probeer eens een andere linux versie, waarom zou je perse deze willen?
als je begint zijn redhat (www.redhat.com) en suse (www.suse.com) goed, ben je al wat verder dan zou je slackware of debian kunnen nemen

Verwijderd

En daarna Linux From Scratch :-)

Verwijderd

dat komt omdat ie zo oud is had ik ook. De nieuwere versie heeft er geen last van. Idd je geforce.

• B_FORCE
  • Niet online
waarom ik deze nam, had mijn pa over zeg maar, en de rest was niet van hemzelf, maar ik ben nu suse aan et dowloaden.

One World Concepts

Verwijderd

SuSE downloaden ?? Als iso of losse files ?

• B_FORCE
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 23:55:
SuSE downloaden ?? Als iso of losse files ?
als iso, linux is toch vrij..... :)

One World Concepts

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:22
Linux wel ja, maar niet alle Linux distributies, sommige bevatten commercieele software (SuSE bijvoorbeeld). Alle 'vrije' delen kun je inderdaad gewoon downloaden, maar als je 'netjes' de CDtjes in de winkel koopt krijg je dus ook bv. Staroffice e.d. erbij (weet niet precies wat SuSE allemaal levert momenteel).

Het is dus niet de bedoeling dat je die CDset download, omdat niet alle software daarop gratis/vrij is.

Maar goed, SuSE is een goed begin, en moet je Geforce denk ik zonder gezeur herkennen. Succes ermee!

• B_FORCE
  • Niet online
watis de boot disk, de i386...?

One World Concepts

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Staroffice is zelf trouwens ook gewoon gratis te downloaden (iig toen met die anti MS office campagne) :)

MechWarrior || Monsters Game

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:22
Gratis te downloaden != legaal vrij te verspreiden.

Bovendien is dat al een tijd geleden (met Staroffice 5.x)

Openoffice.org is wel gratis te downloaden.

Verwijderd

Als je de live-eval iso van SuSE hebt is deze niet te installeren op je hd. FTP install, kopen of een andere kiezen zijn de opties bij SuSE.
Ter info: Staroffice is niet meer gratis, 5.2 was de laatste gratis versie. De gratis versie van StarOffice is nu OpenOffice.org 1.0.1.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

B_FORCE schreef op 22 augustus 2002 @ 14:18:
als iso, linux is toch vrij..... :)
SuSE als ISO... Dan ben je dus een verouderde versie aan het downloaden. Dus, als je een up-to-date distro wilt hebben, gebruik je RedHat of Mandrake, die zijn altijd direct als ISO neer te halen. Of je gaat natuurlijk voor Gentoo, mijn favoriet. Maar da's wat moeilijker voor beginners :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• B_FORCE
  • Niet online
redhat kan je dus downloaden+ installeren

One World Concepts

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

B_FORCE schreef op 22 augustus 2002 @ 15:59:
redhat kan je dus downloaden+ installeren
Jup, je kan vrijwel alles als ISO downloaden en installeren. Op een paar distro's na dan, waaronder dus SuSE en nog wat obscure dingen als Lycoris en uiteraard LindowsOS (:r). Kijk ook hier eens:
http://www.distrowatch.com/

En niet te vergeten hier: Welke Linux distro moet ik nemen?

Hou er wel rekening mee, dat het distro-topic uit 2001 stamt, daar worden dus nogal wat verouderde distro-versies genoemd.

[ Voor 0% gewijzigd door intoxicated op 22-08-2002 16:36 . Reden: Paar schoonheidsfoutjes :+ ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• B_FORCE
  • Niet online
gewoon alle install disks dowloaden en op cd zetten en dan rebooten vanaf die cds...toch?

One World Concepts

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Neej :)

Gewoon een ISO downloaden en op CD branden, daarna van de CD booten. Je vindt heel wat details in de FAQ en de Search.

- Pastor Richards @ VCPR

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

intoxicated schreef op 22 augustus 2002 @ 20:33:
Je vindt heel wat details in de FAQ en de Search.

Of op de site van je distro van keuze.

B_FORCE: beetje zelf zoeken enzo he ;)

• B_FORCE
  • Niet online
intoxicated schreef op 22 augustus 2002 @ 20:33:
Neej :)

Gewoon een ISO downloaden en op CD branden, daarna van de CD booten. Je vindt heel wat details in de FAQ en de Search.
Dat bedoelde ik dus, en ach, mensen zijn soms ook een beetje lui.... :) (ik heb net 3cd verknalt aan suse en ik kwam er dus achter dat je daar niet vanaf kon booten/verkeerde cds...) |:(

One World Concepts

• B_FORCE
  • Niet online
Wat denk je, alles op cd gezet, krijg ik een error bij installatie... groff-1.17.2-12
kan ik hem dus niet installeren.. :(

One World Concepts

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Heb je de MD5 van de ISO gechecked? Gebruik je brakke CD's? Is je harddisk cq partitie vol?

- Pastor Richards @ VCPR

• B_FORCE
  • Niet online
wat is md5 (ben eigenlijk net bezig met linux...) hij gaat op een 2,5 gig hdtje, is toch wel voldoende

One World Concepts

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

B_FORCE schreef op 23 augustus 2002 @ 13:02:
wat is md5 (ben eigenlijk net bezig met linux...) hij gaat op een 2,5 gig hdtje, is toch wel voldoende
MD5 is een hash, zegmaar een korte code die m.b.v. je file wordt berekend. Als er in je ISO ook maar 1 bitje fout staat, is de MD5 volledig anders en weet je dus dat er ergens bij het downloaden iets fout is gegaan.

Maar ik wil niet vervelend of arrogant overkomen, maar al jouw vragen kun je letterlijk in de search vinden.

- Pastor Richards @ VCPR

• B_FORCE
  • Niet online
intoxicated schreef op 23 augustus 2002 @ 13:13:
[...]
MD5 is een hash, zegmaar een korte code die m.b.v. je file wordt berekend. Als er in je ISO ook maar 1 bitje fout staat, is de MD5 volledig anders en weet je dus dat er ergens bij het downloaden iets fout is gegaan.

Maar ik wil niet vervelend of arrogant overkomen, maar al jouw vragen kun je letterlijk in de search vinden.
sorry, beetje vaut van mij maar het ging eerst om die waas, ik ga zo bij de search kijken, maar er waren redelijk snelle reply's, en ach, ik dacht ik vraag het gelijk ff, maar 2,5 gig is genoeg voor redhat btw?

One World Concepts

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

2.5GB aan Linux filesystem space is meer dan genoeg voor Redhat.

- Pastor Richards @ VCPR

• B_FORCE
  • Niet online
wat kan et dan zijn....
ikgebruik btw geen swap file (anders hou ik nogmaar 450 mb over..)

One World Concepts

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

B_FORCE schreef op 23 augustus 2002 @ 15:24:
wat kan et dan zijn....
ikgebruik btw geen swap file (anders hou ik nogmaar 450 mb over..)
Que? Denk jij dat een swapfile 2GB moet zijn? 150 tot 300MB is meer dan genoeg voor een doorsnee-user, minder zou zelfs ook nog kunnen.

- Pastor Richards @ VCPR

• B_FORCE
  • Niet online
waarom zegt hij dan dat de swap file iets van 2100mb is????? ik snap ut nie meer :?

One World Concepts

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Ehm... gewoon even herpartitioneren dan maar?

- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

intoxicated schreef op 23 augustus 2002 @ 15:38:
[...]

Que? Denk jij dat een swapfile 2GB moet zijn? 150 tot 300MB is meer dan genoeg voor een doorsnee-user, minder zou zelfs ook nog kunnen.
Is de vuistregel niet 2 (2,5??) keer je interne geheugen?? 64Mb intern is dus 128Mb swap.
Denk dat je in sommige gevallen in de problemen komt als je ej hier niet aan houd:
512Mb intern, 256 Mb swap => kan aardige swap problemen opleveren...... (Yes I know, er worden pages geswapt, maar dan nog.....).

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Tsja, die vuistregel. Ach. Voor een bepaald soort computergebruik heb je nou eenmaal een bepaalde hoeveelheid geheugen nodig. En als je dat met je interne memory alleen al haalt, is 2x zoveel swap echt niet nodig hoor. Ik draai hier Gentoo met KDE3.1 en alle meuk erbij met 512MB RAM. 'k Heb pro forma ook maar een swappartitie van 350MB, maar die wordt nooit, maar dan ook echt helemaal nooit, gebruikt.

- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Helemaal mee eens, maar dan moet je wel weten wat je wel en niet op je compu gaat draaien.

Voor een boel gebruikers is grafisch werken toch een pre, liefst ook movie en (grote) games. Dan is 2xIntern als swap toch geen overbodige luxe lijkt me. Als je dan toch effe naar een ander window wil en daar je grafische editor wil starten/gebruiken terwijl er een dvd draait dan heb ik toch graag wat swap tot m'n beschikking.

Ook ik heb een machine met 64Mb waar 'maar' 32 Mb swap space aanwezig is. M'n vuurmuur machine, geen X en ander zware applicaties.
M'n 'werkpaard' heeft 512Mb en 1Gb swap. En daar merk ik dat de swap wel degelijk gebruikt word......

Al met al zijn er genoeg voor's en tegen's te bedenken, maar voor de gemmilde gebruiker lijkt de 2 X regel niet al te slecht .

De 'experts' mogen het zelf bepalen, maar die stellen dit soort vragen ook niet :-)

• B_FORCE
  • Niet online
nou heheh, eindelijk gelukt (heb weer een andere linux gepakt: mandrake 8.1) , Alleen nog wat vragen (kon nergens vinden in help files/search/google) ik heb kabel internet, maar hoe stel ik dat in (de wizard doet heel vreemd, hij zit steeds in een loop lijkt wel, ik kom steeds bij het begin scherm) ik heb al het een en ander geprobeerd, maar er gebeurt niets/weinig... please help

One World Concepts

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

B_FORCE schreef op 24 augustus 2002 @ 12:17:
nou heheh, eindelijk gelukt (heb weer een andere linux gepakt: mandrake 8.1) , Alleen nog wat vragen (kon nergens vinden in help files/search/google) ik heb kabel internet, maar hoe stel ik dat in (de wizard doet heel vreemd, hij zit steeds in een loop lijkt wel, ik kom steeds bij het begin scherm) ik heb al het een en ander geprobeerd, maar er gebeurt niets/weinig... please help
Wat voor kabel? Demos? Een Com21? Of nog wat anders? Maakt nogal wat uit namelijk. Maar over alle modems kan je meer dan genoeg vinden in de search.

- Pastor Richards @ VCPR

• B_FORCE
  • Niet online
kabel: chello

One World Concepts

• B_FORCE
  • Niet online
nou, hij doet et (ik zend dit vanaf linux :) ), alleen netscape doet raar, (zie pagina's niet of slecht, update ergens, (ik doe dit vanaf knoqueror)

One World Concepts

Pagina: 1