Toon posts:

subwoofer problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag net me nieuwe subwoofer binnengekregen namelijk de Yamaha- SW320, zeer mooi apparaat, maar ik heb een probleem met het geluid.

Op zacht geluid bromt die lekker mee met de muziek die ik draai. Maar als ik de muziek lekker hard zet, dan wordt het geluid uit de subwoofer een stuk minder, hij gaat dan behoorlijk vervormen, wat totaal niet klinkt.

ik heb al geprobeerd met de fase, volume, en frequentie regelaars te afstellen, maar dit helpt niet? iemand een idee waaraan dit kan liggen? ergens anders instellingen?

verbinding met receiver niet helemaal ok? (ik heb hem via een coax kabel (heb ook andere geprobeerd) met aan biede kanten 1 tulp aansluiting aangesloten op me receivers: pre sub out en op een van de mono aansluitingen op me subwoofer.

Alvast bedankt.

Verwijderd

klinkt als of je 'm overstuurd...of gewoon te hard..of slechte match...

Verwijderd

Ik ken zo het type niet uit het bolle hoofd maar wat wel kan is:

- De speaker is niet actief (helaas, zo klinkt zo'n ding nou eenmaal)
- De speaker heeft een laag vermogen (watt), je blaast hem op.
- Versterker is kapot, probeer een andere speaker
- Sub kapot, informeer je dealer en krijg een nieuwe

Succes ;)

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Of gewoon toch niet zo'n goede SW. Er is nu eemaal een maximale onvervormde geluidsdruk die een SW kan produceren. Vooral kleinere 8 of 10" doen echt niet zoveel meer boven 100 dB.

Ruil m in voor een leuke 18" JBL ofzo :)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Neogenic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03-2022
Heb je wel een aparte sub-uitgang/filter bij je versterker voor splitsing van de lage tonen richting sub?? Kan het wezen dat in je huidige setup de subwoofer het volle breedbandsignaal krijgt i.p.v. alleen lage tonen.

Heb verschillende reviews over deze sub gelezen meeste zijn positief qua toonweergave maar een ding viel me op ze hebben het bijna allemaal over 'port-noise' bij hoog volume.

Een ding wat invloed heeft op sub met grote drivers is de plaatsing in de kamer, geef de sub de ruimte zet 'em niet met de poort geblokkkeerd ergens verstopt.
Zet de sub zo neer dat de poorten alle ruimte krijgen voor luchtverplaatsing.

(Kijk is goed in de (on-line) manual bij 'placement' en 'connections'

Verwijderd

Of je geeft de rest van je speakers teveel bass... klinken die zonder de sub ook al ligt vervormd ? Zoja .. wanneer de sub er dan bij komt klinkt het geheel helemaal nergens naar :)
Pagina: 1