HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.
Verwijderd
Nope, geen enkele normale consumenten geluidskaart kan dat, kom je echt op de wat professionelere kaart uit
Verwijderd
Helaas gaat het niet.. Ik heb zelf een SB live!, deze heeft wel front & back uit, maar dat wordt alleen door spellen, en DVD software gebruikt. Programma's zoals CoolEditPro en Wavelab zien helaas alleen 1 uitgang.
Verwijderd
Voor zover ik weet, heeft de Audigy ook alleen front out . Wel 5.1 voor DVD enzo. Luxx heeft een multitrack kaart nodig denk ik.
audigy heeft front+rear toch en een sub?Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 23:59:
Voor zover ik weet, heeft de Audigy ook alleen front out . Wel 5.1 voor DVD enzo. Luxx heeft een multitrack kaart nodig denk ik.
mijn 5.1 setje zit met 3 kabels aan de kaart..
Verwijderd
Klopt, maar dat wordt door directx opgelost. Voor multitrack opname/afspelen met bv. Wavelab werkt dat niet, dan zou je een multitrack ASIO driver moeten hebben..
Ik hoop(te) dat het met mijn huidige kaart kan/kon, Onder Linux heb ik het (met geloof ik een SBLIVE) wel eens werkend gezien, maar ik gebruik Win2k.
Ik kan natuurlijk gewoon een 2e low budget geluidskaart plaatsen en dan in de player een afspeel device kiezen, Maar juist bij films wil ik wel weer het surround effect gebruiken en als het met één geluidskaart kan, zou ik dus nooit jackpluggen om hoeven te pluggen...
Iemand anders die het wel gelukt is? Het moet technisch gezien mogelijk zijn, alleen je geluidskaart driver/software moet even meewerken.
Ik kan natuurlijk gewoon een 2e low budget geluidskaart plaatsen en dan in de player een afspeel device kiezen, Maar juist bij films wil ik wel weer het surround effect gebruiken en als het met één geluidskaart kan, zou ik dus nooit jackpluggen om hoeven te pluggen...
Iemand anders die het wel gelukt is? Het moet technisch gezien mogelijk zijn, alleen je geluidskaart driver/software moet even meewerken.
volgens mij kan BPM studio het...
ik heb gehoord dat het werkte op een SBLive! met BPM
ik heb gehoord dat het werkte op een SBLive! met BPM
Verwijderd
Je kunt natuurlijk een 2e kaart plaatsen, en de UITGANG aansluiten op de INGANG van de 1e kaart.. Tis maar een idee, en goedkoper dan een Audigy..Luxx schreef op 22 augustus 2002 @ 00:07:
En in principe kiest de DVD software voor de 1e kaart, en heb je gewoon surround.
Verwijderd
Bedoel je vier uitgangen of vier kanaals?
Ik ken het type niet uit het hoofd maar als je vier uitgangen hebt beschik je nog steeds over stereo en zal er alleen mogelijk zijn om links en recht afzonderlijk van elkaar te laten "speaken".
Vanaf dolby prologic is het pas mogelijk om voor en achterspeakers afzonderlijk te laten spreken. Helaas is het achtergeluid daar nog wel mono. Vanaf digital 5.1 zijn ook de achterspeakers in stereo aan te spreken.
--------edit-----------
Eventuele snelle oplossing en enige mogelijkheid met stereo. Sluit de stereo zo aan dat links/rechts, voor/achter is dus linkerkanaal is -voor- en rechterkanaal is -achter-.
Ik ken het type niet uit het hoofd maar als je vier uitgangen hebt beschik je nog steeds over stereo en zal er alleen mogelijk zijn om links en recht afzonderlijk van elkaar te laten "speaken".
Vanaf dolby prologic is het pas mogelijk om voor en achterspeakers afzonderlijk te laten spreken. Helaas is het achtergeluid daar nog wel mono. Vanaf digital 5.1 zijn ook de achterspeakers in stereo aan te spreken.
--------edit-----------
Eventuele snelle oplossing en enige mogelijkheid met stereo. Sluit de stereo zo aan dat links/rechts, voor/achter is dus linkerkanaal is -voor- en rechterkanaal is -achter-.
Als je gewoon 1mp3 via front(stereo) en 2mp3 via rear (stereo) af wilt spelen gebruik je BPM studio, PCDJ, automix, etc.
dat zei ik ook jajadjong schreef op 22 augustus 2002 @ 12:27:
Als je gewoon 1mp3 via front(stereo) en 2mp3 via rear (stereo) af wilt spelen gebruik je BPM studio, PCDJ, automix, etc.
En als ik bijvoobeeld een divX via front, en een mp3 via back wil?
Pagina: 1