Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM]Kast in de maak

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het idee was er al een tijdje. De bedoeling was/is om een eigen kast te maken waarin ik de ruimte had om een beetje te knutselen, een beter koeling kon aanbrengen om te overclocken, en ook nog een kast had die er enigzins fatsoenlijk uit zag.

De afmetingen van de kast:
H x B x D = 51 x 20 x 40,8 cm

Nu maar de (hopelijk) felbegeerde plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast1.jpg
Het frame is van 1,8 bij 1,8 cm vuren geschaafd hout van de Gamma (de tweaker ken er nie zonder) De stukjes in de breedterichting moeten ingekort worden van 20 -> 16, omdat ik nog niet precies wist hoe ik ze in verstek ging zagen. De raamwerken aan de zijkant moete nog verstek gezaagd worden, dan gelijmd en met hoekprofiel ondersteunt.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast2.jpg
Hierzo krijg je een beter idee van de grootte van de kast.
De onderkant (hier niet te zien 8(7 ) is van 22mm MDF
De voorkant, bovenkant en achterkant zijn van 8mm MDF
De zijkanten zijn van 4 mm MDF (gewichtsbesparing)
De voorkant word heel waarschijnlijk aan het frame vastgelijmd, als alles erin zit.
De bovenkant wordt waarschijnlijk ook gelijmd
De zijkanten worden aan de voorkant vergrendeld in een sleuf die in het frame wordt gefreesd. Aan de achterkant met een kliksysteem.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast3.jpg
Van links naar rechts:
Onderkant, bovenkant, achterkant, voorkant, zijkanten, kissie, en het frame(met schilderstape in elkaar gezet.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast6.jpg
Hierzo vanaf de andere kant

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast4.jpg
Natuurlijk mag de hardware die erin komt ook nie ontbreken >:)

To-do list:
Morgen
Frame in verstek zagen en lijmen
Achterkant uitfrezen en achterplaat met aansluitingen erop zetten.
Ophanging van plaat waarop mobo zit maken

Vrijdag
Ophanging van CD-rom's en HD's maken
Ophanging voor Voeding maken
Gaten voor 8cm fan's maken

Verdere planning
Grondverfen binnen en buitenkant
Verfen binnen en buitenkant
Enermax 8cm fan met doorzichtige bladen modden met 4 ledjes
Voorkant klaar maken met gat voor fan (vrijdag) en aan/uit & reset +HDD-vumeter in voorkant plaatsen.
etc...

Ook nog ff 2 foto's van m'n joystick die ik vorige week al gemod heb.
Omdat er een doorzichtige rand langs de stick zit, konden er maar 3 blauwe ledjes in })
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/joy2.jpg
Voedingsspanning van 3 blauwe leds in serie met een 1k weerstand ertussen direct op de +24V adapter ingang aangesloten

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/joy1.jpg
Het effect in het donker als je de flitser nie uitkrijgt |:(

[ Voor 0% gewijzigd door SlinkingAnt op 21-08-2002 23:07 . Reden: To-do list ]

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Tux

Is dat houten frame wel sterk genoeg ?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• SlinkingAnt
  • Niet online
Het frame wordt aan de onderkant vastgeschroefd en gelijmd op de 22mm MDF-plaat, De achterkant, bovenkant en voorkant moeten verder de benodigde stijfheid geven. Indien dit nog niet lukt, maak ik 2 diagonalen in het frame om buigingen tegen te gaan

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

frame lijkt me zo scheef als de ik weeet niet wat

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:32

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 23:03:
Komt volgens mij ook omdat er ducktape ofzo om heen zit :). Ik neem aan dat er nog wat schroeven of spijkers in komen.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Dat komt vanzelf recht als de platen MDF ertegen zitten.

Goed begin hoor :)

• SlinkingAnt
  • Niet online
Lees en gij zult zien dat het met schilderstape in elkaar zit, en die stevigheid komt wel met de MDF-platen

update: To-Do list

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 10:27
Is een keer wat anders he. Een kast modden is geen probleem. Maar om je eigen in elkaar te zetten vind ik best w00t :D

edit:
The Greater houdt dit in de gaten

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:05

Felyrion

goodgoan!

:) kan leipz worden :D

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:27
waarom hout?

Verwijderd

lekker makkelijk zagen

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 16:08

PoweRoy

funky!

geen goede warmte verlies :(

[This space is for rent]

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:45
Mwjah :/
Ik vind hout nooit zo mooi en niet eecht stevig |:(
Maar ja zal wel watt worden, ik w8 :)

Verwijderd

volgens mij gaat dat ding iets van 20 kilo wegen of valt dat wel mee?

Verwijderd

ik heb er ook een gemaakt ( een paar maanden geleden ) maar ik ben weer naar mijn oude kast gegaan , ik had ook een frame gemaakt maar als platen had ik miranti berkemik gebruikt , dit was helemaal niet zwaar alleen hoe zet je alles vast en dergelijke . Nou had ik hem helemaal af .. blijkt dat ik de kast veel te hoog had gemaakt 8)7 ( voor de ide en molex sterker ). Dan maar de fik erin :9

• SlinkingAnt
  • Niet online
Hout is voor een leek makkelijk te bewerken.
Daar ben ik me van bewust, daarom komt er voorin ook een intake-fan om een goede luchtcirculatie te houden
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 09:30:
volgens mij gaat dat ding iets van 20 kilo wegen of valt dat wel mee?
Het meeste gewicht zit in de bodemplaat, daarna komen denk de harde schijven en cd/dvd-rom's

Ben net terug van m'n vakantiebaantje en ga zo weer verder

• SlinkingAnt
  • Niet online
Na een middagje hard werken de volgende vorderigen

Achterkant is zo goed als klaar, er moeten alleen nog schroefjes in voor de backplate en gaatjes voor de FAN

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast9.jpg
De zijkanten zijn ook al gelijmd met bisonhoutlijm, en die zitten nu goed vast. Moeten nu op de bodemplaat gezet worden om er dan de achter, boven en voorplaat aan te maken.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast12.jpg
Hiero met achterplaat en fan erin (met tape vastgezet voor de foto)

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast13.jpg
De voeding leunt op een richeltje op de achterkant. Aan de bovenkant komt nog een beugel die onder de voeding doorgaat om hem goed vast te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast7.jpg
Om de uurtjes minder saai te maken, voldoet een oud radiootje prima, afgestemd op 538 natuurlijk :9

To-do list:
[b]Vandaag[b]
Enermax 8cm fan met doorzichtige bladen modden met 4 ledjes

Vrijdag
Ophanging van plaat waarop mobo zit maken (bijna klaar)
Ophanging van CD-rom's en HD's maken
Ophanging voor Voeding maken (bijna klaar)
Gaten voor 8cm fan's maken (nog 1)

Verdere planning
Grondverfen binnen en buitenkant
Verfen binnen en buitenkant

[ Voor 0% gewijzigd door SlinkingAnt op 22-08-2002 21:23 . Reden: x-jes ipv plaatjes ]

Verwijderd

al met al begint het er toch wel leuk uit te zien :)

• Dutch_Demon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-01-2022
het bouwt al.

- Systeem Specs -

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-11 22:14
Hoe ben je aan die backplate gekomen alsk vragen mag. Ben nl nog steeds aant zoek naar een goede oplossing voor me eigen case.

Verwijderd

kewl, ik wilde ook een houten case gaan maken, maar ik vond t uiteindelijk tog iets te moelijk. Goed dat jij het wel heb gedaan (en volgens mij wordt hij nog erg kewl ook :D )

• SlinkingAnt
  • Niet online
ajampaniki schreef op 22 augustus 2002 @ 21:58:
Hoe ben je aan die backplate gekomen alsk vragen mag. Ben nl nog steeds aant zoek naar een goede oplossing voor me eigen case.
Die heb ik uit m'n oude kast gesloopt, zat met popnagels vast, ff uitboren en klaar.
Ik hergebruik ook m'n 'oude' mobo-tray weer (7mnd oud) omdat dat lekker handig in elkaar past met je pci/agp kaarten.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De echte doe-het-zelfert ken nie zonder de Gamma ;)

Ziet er goed uit en succes met je verdere werkzaamheden en ik zal het topic wel in de gaten houden :)

ps

Heb je rekening gehouden met de afstand van de aansluitpunten van het stroom van de voeding naar het moederbord? omdat je hem op ze kop gaat instaleren :)

Verwijderd

Go daar heb je veel eiwitten voor nodig :D net m'n 2e schooldag achter de rug :'(

maar ziet er best gaaf uit :)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik ben met een koffermod bezig :P druk druk druk :P

• SlinkingAnt
  • Niet online
_MaLa_ schreef op 22 augustus 2002 @ 22:20:
ik ben met een koffermod bezig :P druk druk druk :P
Het kost idd erg veel tijd om het goed, netjes en zo te krijgen als je het wil hebben, maar dan heb je ook wel wat :Y)

Verwijderd

SlinkingAnt schreef op 22 augustus 2002 @ 22:10:
[...]

Die heb ik uit m'n oude kast gesloopt, zat met popnagels vast, ff uitboren en klaar.
Ik hergebruik ook m'n 'oude' mobo-tray weer (7mnd oud) omdat dat lekker handig in elkaar past met je pci/agp kaarten.
hm... agp, welke agp kaart?
(of is dat een tijdelijk opstelling met je pci video kaartje)
NICE JOB! btw. Hij is op jou manier ook lekker modulair (moeilijk woord voor goed uitwisselbaar voor de gene die dit nog niet wisten :o )

Hoe ga je het btw doen met je cd-rom drive(s)?

Laatste vraag: waarom heb jij je mobo tray er anders dan normaal ingedaan?

• SlinkingAnt
  • Niet online
Ik heb helaas geen agp-video kaart :( Vorige mobo had alleen pci (onboard vga (sis530)) De cd-rom,dvd-rom en floppy ga ikmet een heel klein randje verdiept wegwerken omdat je die randen met een decoupeerzaag toch nooit netjes krijgt. Misschien dat ik het nog probeer met een bovenfrees(correctie: laat proberen door m'n vader :) ) Maar ik denk dat de kans dan groot is dat het mislukt en niet mooi wordt.

Je ben trouwens de eerste die het opvalt dat m'n mobo op z'n kop hangt.
Ten eerste staat mijn kast altijd met de linker kant tegen een muur. Moeilijk klooien als je je kast steeds moet draaien. Ten tweede wil ik er later ook nog waterkoeling in/onder bouwen, en je zo het lekgevaar alleen naar beneden hebt, en zo spaar ik m'n sb-live,netwerk en vga-kaart tenminste

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:10
Waarom die ladjes in hemels naam?? Je zegt dat je 22mm MDF hebt gebruikt!
die 8mm was genoeg geweest! Als je met dat spul een overbrugging van een meter maakt kan ik er met mijn 65KG op gaan staan!
En zelfs 8mm kun je gewoon zo zonder latjes nog hoekprofiel op elkaar schroeven+lijmen (of je kunt echt niet schroeven).

Verwijderd

Zeer cool!

hout roels!

Verwijderd

Maar ik zou hem toch ingebouwd hebben in mijn buro

• SlinkingAnt
  • Niet online
Alleen de bodem is van 22mm MDF om een beetje stijfheid te krijgen. De 8mm platen zouden opzich wel blijven staan, maar als je dan de zijkanten eraf haalt, dan valt de hele zooi als een kaartenhuis in elkaar. Ten tweede: Aan die latjes ga ik ook de rest bevestigen zodat je van buiten maar heel weinig zo niet geen schroefjes ziet!

Verwijderd

lijkt me een mooie mod in komen ga zo door _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

SlinkingAnt schreef op 22 augustus 2002 @ 22:56:
Ik heb helaas geen agp-video kaart :( Vorige mobo had alleen pci (onboard vga (sis530)) De cd-rom,dvd-rom en floppy ga ikmet een heel klein randje verdiept wegwerken omdat je die randen met een decoupeerzaag toch nooit netjes krijgt. Misschien dat ik het nog probeer met een bovenfrees(correctie: laat proberen door m'n vader :) ) Maar ik denk dat de kans dan groot is dat het mislukt en niet mooi wordt.
<knip>
Ik bedoelde met de lege stukken tussen je cd-roms.
Of je heb je alles pcies uitgemeten zodat jou 2(+floppy) er pcies inpassen (zonder mogelijkheid voor meer(denk aan zip/removable hdd/tapstreamer/etc)?

Verwijderd

De echte doe-het-zelfert ken nie zonder de Gamma
KAN niet zonder de Gamma :Y)

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 10:28:
[...]

KAN niet zonder de Gamma :Y)
Dat zeg ik, Gamma! :P

Verwijderd

;( Praxis.... de betere doe-het-zelver.

Verwijderd

zit zo te kijken, ziet er gaaf uit.... heb ik een jaar geledne ook gemaakt, zal eens kijken of ik foto's kan vinden cq maken

• SlinkingAnt
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 00:00:
[...]

Ik bedoelde met de lege stukken tussen je cd-roms.
Of je heb je alles pcies uitgemeten zodat jou 2(+floppy) er pcies inpassen (zonder mogelijkheid voor meer(denk aan zip/removable hdd/tapstreamer/etc)?
Op het moment heb ik niet veel andere hardware nodig. Zip is verouderd (en nog steeds erg duur) Removable hdd (lijkt me niet echt nuttig met maar 1 (eigen) pc waar die inkan, rest is p2 en lager. Tapestreamer, tsja, misschien wel handig, maar ik ghost wel lekker op m'n oude 10 gig schijfje

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
SlinkingAnt schreef op 21 augustus 2002 @ 22:22:
[afbeelding]
Het effect in het donker als je de flitser nie uitkrijgt |:(
Vinger voor de flitser houden, werkt ook :z

Verwijderd

SlinkingAnt schreef op 23 augustus 2002 @ 12:25:
[...]

Op het moment heb ik niet veel andere hardware nodig. Zip is verouderd (en nog steeds erg duur) Removable hdd (lijkt me niet echt nuttig met maar 1 (eigen) pc waar die inkan, rest is p2 en lager. Tapestreamer, tsja, misschien wel handig, maar ik ghost wel lekker op m'n oude 10 gig schijfje
hmz... volgens mij begrijpen wij elkaar verkeerd:
ik bedoel wat doe je voor afdekplaatjes? Je weet wel die dingen die je voor een leeg uitbreidings slot doet (5,25/3,5). ok?

• SlinkingAnt
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 13:16:
[...]

hmz... volgens mij begrijpen wij elkaar verkeerd:
ik bedoel wat doe je voor afdekplaatjes? Je weet wel die dingen die je voor een leeg uitbreidings slot doet (5,25/3,5). ok?
Ik begreep jou wel, maar jij mij denk nie. Ik maak alleen een gat voor m'n DVD,CD-R/W & m'n floppy drive

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 20:20

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Vorkie schreef op 22 augustus 2002 @ 22:15:
Heb je rekening gehouden met de afstand van de aansluitpunten van het stroom van de voeding naar het moederbord? omdat je hem op ze kop gaat instaleren :)
dat zijn dus de dingetjes die IK zou vergeten...

begint er al wel vet uit te zien!

succes!

[ Voor 0% gewijzigd door TepelStreeltje op 23-08-2002 13:55 . Reden: blerg typo ]

Battle.net Spud#2543

• SlinkingAnt
  • Niet online
TepelStreeltje schreef op 23 augustus 2002 @ 13:55:
[...]

dat zijn dus de dingetjes die IK zou vergeten...

begint er al wel vet uit te zien!

succes!
Ik hoop dat het past, anders een nieuwe voeding erin, deze is toch al brak zat (+4.70)(+12,70)(-13,6)(-5,6)

• SlinkingAnt
  • Niet online
[b]Resultaten van vandaag:[b]
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast15.jpg
De metalen achterkant zit nu vastgeschoefd in de achterplaat. De achterplaat zit met 4 schroefjes vast in het frame

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast16.jpg
De intake fan van de voorkant gezien

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast17.jpg
De intakefan van de achkant gezien. Deze is een aantal mm in de mdf-plaat gefreesd om een mooier effect aan de voorkant te creëren
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast18.jpg
De DVD, CD-R/W en Floppy zijn ook verdiept aangebracht op 2 mm van de buitenkant. Dit omdat je de randen erlangs anders toch nooit netjes (genoeg) krijgt. Het ziet er in het echt beter uit. Met 1 hand vasthouden, en met andere fotograferen is nie echt handig 8)7

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast19.jpg
De plaat waar het mobo op zat en weer opkomt wordt vastgezet in de dwarsbalk. Deze in (ook weer) verdiept in de boven en onderkant aangebracht voor de xtra stevigheid.

Morgen
Grondverfen van frame,voorkant, achterkant & bovenkant.
Afmaken zijpanelen en deze vervolgens ook grondverfen.
Nieuwe blauwe ledjes halen in deze in m'n enermax modden (hopelijk genoeg tijd morgen)

Kommaar weer op met de vragen/commentaar

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 11:50
zie ikhet nou goed en ga je je mobo op de kop hangen :?
mischien wel handig als de koler er af valt valt ie niet op je videokaart etc

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-10 21:08

themaxter

Bugged..

Laat maar, leuke mod tot nu toe, wat kun je toch veel met hout :)

ben zelf ook bezig met hout, moet een voorkantje maken voor mijn mod van mijn videorecorder (zie sig).

[ Voor 0% gewijzigd door themaxter op 23-08-2002 21:37 . Reden: moet vaker op f5 drukken... ]

Verwijderd

ziet er vet uit ga zo door :D

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

gfo schreef op 23 augustus 2002 @ 21:32:
zie ikhet nou goed en ga je je mobo op de kop hangen :?
mischien wel handig als de koler er af valt valt ie niet op je videokaart etc
Of als je een WC setup gebruikt ivm lekkage niet alles nat word :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

SlinkingAnt hoe kom je aan deze fan (of heb je die zelf gemod ?)
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast17.jpg

Je komt uit de kabelfoon regio dus als je hem gekocht heb hoef ik niet zo ver te zoeken hopelijk :)

Verwijderd

is volgens my gewoon een enermax of niet?

Verwijderd

Wat was in totaal kwijt aan dat hout..?

IK ben namelijk een soort van server kast aan het ontwerpen. Ik zou zo nie weten wat MDF kost. Dus vandaar.

Verwijderd

SlinkingAnt schreef op 23 augustus 2002 @ 13:24:
[...]

Ik begreep jou wel, maar jij mij denk nie. Ik maak alleen een gat voor m'n DVD,CD-R/W & m'n floppy drive
Aha!
Foto's maken veel duidelijk :)
nice job!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
SlinkingAnt schreef op 23 augustus 2002 @ 21:29:
[b]Resultaten van vandaag:[b][afbeelding]
De intake fan van de voorkant gezien
Ik zou de fanguard aan de buitenkant van je kast laten, staat een stuk mooier denk ik.

Systeem Specs

• SlinkingAnt
  • Niet online
facer schreef op 23 augustus 2002 @ 21:43:
SlinkingAnt hoe kom je aan deze fan (of heb je die zelf gemod ?)
[afbeelding]

Je komt uit de kabelfoon regio dus als je hem gekocht heb hoef ik niet zo ver te zoeken hopelijk :)
Ik heb hem bij Goris uit Delft vandaan a la €15, maar ze zijn er bij meer zaken, gewoon een standaard 8x8 Enermax met snelheidsregel

offtopic:
Post je ook in de KF-nieuwsgroepen???
Occy74 schreef op 23 augustus 2002 @ 22:06:
[...]
Ik zou de fanguard aan de buitenkant van je kast laten, staat een stuk mooier denk ik.
W8 maar tot het klaar is. Die fingerguard zit maar een klein stukje van de voorkant af als het ware. Het rondje is rond afgewerkt :+ En het staat in het echt nu al veel mooier als dat ik hem erop hield. Dan zie je die bevestigingen zo f*cking goed
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 21:57:
Wat was in totaal kwijt aan dat hout..?

IK ben namelijk een soort van server kast aan het ontwerpen. Ik zou zo nie weten wat MDF kost. Dus vandaar.
MDF kost niet superveel, maar ik zal morgen ff de bonnetjes aan m'n vader vragen. De latjes kostte €1.60 voor 2.10 M

[ Voor 0% gewijzigd door SlinkingAnt op 23-08-2002 22:50 . Reden: + 2de & 3de quote ]

• Twan V
  • Laatst online: 11:08

Twan V

...en er stralend uitzien

* Twan V vindt het tot zover grote klasse.
En op de vraag: Waarom hout? (pag. 1)
Waarom niet? :D

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Freeze-o
  • Laatst online: 29-12-2022

Freeze-o

Een D00D Avatar

Ziet er zeer goed uit ;)

Dell Precision Rack 7910

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 00:25
het is opzich wel grappig als je een houten case maakt maar gaat het hout niet kroptrekken als het warm wordt, volgens mij is dat bij mdf ook het geval ??

correct me if i'm wrong :)

• SlinkingAnt
  • Niet online
Freez schreef op 23 augustus 2002 @ 23:32:
het is opzich wel grappig als je een houten case maakt maar gaat het hout niet kroptrekken als het warm wordt, volgens mij is dat bij mdf ook het geval ??

correct me if i'm wrong :)
Het zit hierzo ook boven diverse radiatoren (verwarming) en die trekken ook nie krom. En ik zorg wel voor voldoende airflow dat ik geen xtreme temperaturen krijg

Verwijderd

Mooi werk, man.
Flink gronden, want MDF zuigt meer dan je in eerste instantie zou verwachten.
De scherpe randen zou je (om beschadiging te voorkomen) licht kunnen schuren.
Die 4 schroeven bij je front intake. :'(
Ik zou dat blind doen, van binnen uit. Gewoon met parkers.
En de 4 gaten maar snel plamuren zodat je weer een mooi strak frontje hebt.
Succes verder.

Verwijderd

om alles af te ronden van boorden kan je mooi freezen

• SlinkingAnt
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 23:55:
Mooi werk, man.
Flink gronden, want MDF zuigt meer dan je in eerste instantie zou verwachten.
De scherpe randen zou je (om beschadiging te voorkomen) licht kunnen schuren.
Die 4 schroeven bij je front intake. :'(
Ik zou dat blind doen, van binnen uit. Gewoon met parkers.
En de 4 gaten maar snel plamuren zodat je weer een mooi strak frontje hebt.
Succes verder.
Ik kijk het eerste wel ff aan. Kan het van de week altijd nog veranderen. Maar de binnenkant is al ingefreesd om de fan verdiept te liggen, dus een parker heeft weinig houvast meer.

De voorkant zit nu in de lijmklemmen, en de randjes zijn verder al afgerond met schuurpapier, om de randen van een 8mm plaat af te ronden met een frees heb je wel een hele kleine frees nodig, die ik helaas niet (geleend) heb, en met schuurpapier gaat het ook goed. Nu alleen de zijkanter nog vastmaken met magneetjes, maar het regent hier nu zo hard, dat ik nu verder dan schuur buiten het huis kom zonder doorweekt te zijn! :'(

Ga nu de ophanging van de harde schijfen maken. Aan het eind van de middag denk grondverfen, en dan nog een leuk kleurtje uitzoeken om hem helemaal mee te verfen >:)

• SlinkingAnt
  • Niet online
De harde schijfen komen voorlopig op de bodem te liggen (ruimte genoeg) op trillingsdempend rubberschuim ofzow. De voorkant zit nu vastgelijmd aan het frame, de bovenkant zit vastgeschroefd, evenals de achterkant.
De schroefjes zijn netjes verzonken en zijn nu afgesmeerd met montage-kit, dus daar zie je straks niks meer van.
Da fan aan de voorkant is (helaas??) niet meer met parkertjes van binnenuit vast te zetten. misschien nog met beugeltjes, maar dat wordt zo'n geklooi, en voorlopig laat ik hem dus gewoon zo zitten.

To-do list
Morgen grondverfen
Maandag alle troep erin en kijken of alles past en vooral of de voedingsconnector naar m'n mobo lang genoeg is. Misschien dan ook al 'echte' verf erop. Enermax 8cm dit keer goed modden, zonder dat er ledjes afbreken 8)7 en nu met 4 blauwe led's
Dinsdag verfen (of bijwerken indien maandag geverfd)
Woensdag Klaar????

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
woensdag was al een tijdje geleden ?
heb je een recipro zaag door je polsen gehaald :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Galaxis
  • Laatst online: 21:20
ja ,ik wil pics zien van hoe het er nu uitziet. :)

• Dutch_Demon
Word al wat

- Systeem Specs -

Verwijderd

netjes allemaal, veel netter dan ik dacht dat het zou worden :):)

Verwijderd

mdf trekt niet krom tenzij het aan een zijde aan iets bevestigd is waardoor het niet kan uitzetten (dat uitzetten stelt niets voor hoor)
su6 verder, gaat mooi worden denk ik!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Kwas verbaasd dat er (nog) gereageerd werd, maar zal straks of morgen nog ff wat plaatjes schieten. De zijkanten zijn nog nie klaar, zaten wat vlekjes op, en nog wat kleine probleempjes waarvan de meeste al opgelost zijn.

• SlinkingAnt
  • Niet online
Dan hierzo de beloofde plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast29.jpg
Overzichtsplaatje, bovenop bengelt nog m'n aan/uit knop
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast23.jpg
Close-up van de Floppy/DVD/CD-drives, deze liggen maar een klein beetje verdiept.
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast31.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast32.jpg
Close-up's van de FAN die ge-mod is met blauwe (hoe kan het ook anders }) ) LEDjes
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast24.jpg
De harde schijfen liggen op geluidsdempend rubberschuim. Zelfs met kast open hoor ik alleen die brakke 0.8 gig schijf. Er komen nog beugeltjes overheen om 'm transport-vriendelijker te maken 8)7

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast25.jpg
Hierzo de achterkant van m'n dvd/cd-rom. Daarop de ontvanger van m'n logitech cordless wheelmouse (best dingetje al 2 jaar oud)

Plaatje van de voeding
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast26.jpg
Ligt aan de achterkant op een balkje en zit binnenin met een metalen hoekprofiel vastgeschroefd aan het frame
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast28.jpg
Plaatje van de achterkant. Check ook het microfoondraadje dit in m'n monitor kabel zit echt ultra-realexed >:)

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast30.jpg
Plaatje van de binnenkant, er moet nog een enermax of papst inkomen, maar die moet ik nog halen, en hij is zo al cool/koel genoeg ;)
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast27.jpg
Plaatje van schuinacter (terwijl m'n pc vastliep :'( ) Check m'n laminaat :z

Paar close-up's van de fan in de voorkant
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast20.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast21.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/kast33.jpg
Wat kan je allemaal op dat laatste(1337tste :? ) plaatje zien :P Fan draait 1700 toeren, lager wildie nie (of geeft mbm nie aan)

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

netjes! nog fan guards ervoor?

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• SlinkingAnt
  • Niet online
Fan guards?? Volges mij zit alleen voor de fan op m'n cpu & gpu geen fanguard, maar die ziet toch niemand. Je doet je usericon wel eer aan zo :+

Verwijderd

Waarom liggen je HDs nog los op de 'grond' ?
Je had ze toch beter in kunnen bouwen in een 3,5"rack ofzo met al dat spul er omheen. Volgens mij ziet het er dan toch nog wel een stukje netter uit, maar verder een hele mooie mod hoor.
Ga je m trouwens ook nog painten ?

Verwijderd

NICE JOB!

(gelijk alle misverstanden de wereld uit :) )

• Fragbeestje
  • Laatst online: 20-11 08:43
's echt wel de leukste selfmade WTX kast die'k al heb gezien!
Verrie verrie naais ;)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Verwijderd

ziet er weer leuk uit peter, beter dan zo'n jbc kastje

• SlinkingAnt
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 12:08:
Waarom liggen je HDs nog los op de 'grond' ?
Je had ze toch beter in kunnen bouwen in een 3,5"rack ofzo met al dat spul er omheen. Volgens mij ziet het er dan toch nog wel een stukje netter uit, maar verder een hele mooie mod hoor.
Dit is omdat ik geen handige ophangmanier kon verzinnen. En omdat ze nu toch weinig geluid produceren, en met kast dicht hoor ik ze vast niet, vond ik dit wel mooi opgelost. Moet alleen de voedingsdraadjes nog verlengen.

Ga je m trouwens ook nog painten ?[/quote]

Ik heb m al gebroken wit geverfd, maar weet nog niet of ik m nog een ander kleurtje ga geven.

Verder was de voeding voor m'n mobo te kort , het pastte net nie, op 2 cm na ofzow. Toen een oude voeding gehaald bij een lokale computerboer, connecter afgeknipt. contra-connector met een verfbrander van een oud mobo gehaald, en zo de boel verlengt >:) Werkt perfect, nu loopt die voeding zelfs achter m'n mobo langs.

Verwijderd

ziet er erg strak uit, vindt alleen dat wit wel heel erg wit ( tja moet toch wat te zeiken hebben >:) )

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb niet alle reacties gelezen, maar het ziet er echt cool uit :) Alleen de afwerking van de uitsparing voor de cd-rom en floppy drives vind ik iets minder.. misschien moet je het ff afwerken met een randje eromheen oid.

En die schroeven van de fan aan de voorkant kun je misschien ook nog wegwerken met van die witte dopjes. (wordt ook altijd voor meubels gebruikt)

• woutervs
  • Laatst online: 11-11 19:07
Strak hoor...
Wist trouwens niet dat er gewoon meer tweakers uit schipluiden waren (kom zelf uit Den Hoorn) :)

Verwijderd

Ga door hoor!!.... Maar waarom is een microfoonkabel in je monitorkabel nou relaxed?

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik vind het erg origineel dat je het moederbord "op de kop" in je kast zet, wat voor voordeel hoop je daarmee te bereiken?

Verder ziet het er ook echt gaaf uit. Hoe duur was het?

• TMDevil
  • Laatst online: 22-10 22:06

TMDevil

Blaat

Moet zeggen dat het een mooi kasi is geworden, Nice Job _/-\o_
Maar dat microfoon draadje aan je monitor kabel stoer :?

n54 power!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 10:27
Het is wel heel mooi geworden!
Gewoon Toppie!

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• SlinkingAnt
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 13:30:
Maar waarom is een microfoonkabel in je monitorkabel nou relaxed?
Hoef je niet je microfoon achterin te pluggen, maar kan je gewoon in de zijkant van je beeldscherm stoppen, veel makkelijk dan iedere keer onder je tafel te moeten kruipen

Verwijderd

Gave mod. WIL IK OOK!!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Hep je ook nog het kosten plaatje voor ons? (heel brutaal maar nieuwsgierig >:) )

kwil graag weten hoeveel ik moet gaan sparen......

P.S.

ik weet niet meer vanwie die VCR mod is (khep geen zin om te zoeken) maar waar wil je je MoBo laten alsk vrage mag?

Ghost

• SlinkingAnt
  • Niet online
Denk dat het hout bij elkaar zo'n euro of 25 gekost zal hebben. Ledjes en andere electronica € 10, Enermax 8x8 €15, kom je op zo'n € 50 uit. Ik ga nu op zoek naar een lcd-schermpje en naar een externe controller voor winamp 3, en dan daar ook een kastje voor maken voor op m'n bureau, maar dat duurt nog wel een paar maandjes denk, voordat die ook helemaal klaar is.

Verwijderd

Nice gedaan, maar die kast schreeeeeeeuwt toch om een vette kleur? :?

Verwijderd

Stealtuh!! die cd drives ;) en floppy eigenlijk ook alleen dat wordt zker lastig ;)

• SlinkingAnt
  • Niet online
Erm, dan moet je in hout hele scherpe hoekjes maken, en als je dan gaat verfen, wordt het nooit mooi (volges mij) en zo werkt het ook prima, geen uitstekende deeltjes

• Dutch_Demon
Mooi geworden

- Systeem Specs -

Verwijderd

netjes peter, zo te zien heb je je vakantie wel weer nuttig besteed :)

misschien idee voor creatieve tweaker: massief eiken kast :P

• AB2ND
  • Laatst online: 19-07 22:38

AB2ND

Vonkenboer

mooi, dit zijn de echte mods, gewoon je eigen kast bouwen!
k vind dit veel leuker om te zien/doen dan een gewone kast modden!

Specs ][ [DPC] rc5-72 stats ][ 7758 3D Marks 2001 compare url

Verwijderd

alibabba2nd schreef op 14 september 2002 @ 16:40:
mooi, dit zijn de echte mods, gewoon je eigen kast bouwen!
k vind dit veel leuker om te zien/doen dan een gewone kast modden!
Ben ik het ook ook wel een beetje mee eens... ;)
(niet helemaal, want een goede gemodde kast blijft natuurlijk ook super...) :9

Goed werk verricht hier, alleen zie ik het nut er nog niet helemaal van in... :?
(behalve dan de LOL die je hebt van het zelf kast bouwen) :P

Ik zie het nut er niet helemaal van in omdat:

Het eigenlijk een gewone tower case is geworden.... :O

Verwijderd

Cool! (jah kom ik nog eens!).
wel easy dat je je mic in je monitor kan stoppen. Moet ik ook nog eens doen.. maar hoe?

Verwijderd

nice :Y)

Verwijderd

neis hoor ik kan nie w8en tot ik aan die kast van mij kan beginnen :D

• LeonM
  • Laatst online: 29-10 14:18
Ben ik nou de enige die zelfmaak cases :r vind?

Verwijderd

LeonM schreef op 15 september 2002 @ 10:31:
Ben ik nou de enige die zelfmaak cases :r vind?
jah imho wel ;)

ik vind dit errug :9~ worden :P

keep modding!
Pagina: 1