Het idee was er al een tijdje. De bedoeling was/is om een eigen kast te maken waarin ik de ruimte had om een beetje te knutselen, een beter koeling kon aanbrengen om te overclocken, en ook nog een kast had die er enigzins fatsoenlijk uit zag.
De afmetingen van de kast:
H x B x D = 51 x 20 x 40,8 cm
Nu maar de (hopelijk) felbegeerde plaatjes

Het frame is van 1,8 bij 1,8 cm vuren geschaafd hout van de Gamma (de tweaker ken er nie zonder) De stukjes in de breedterichting moeten ingekort worden van 20 -> 16, omdat ik nog niet precies wist hoe ik ze in verstek ging zagen. De raamwerken aan de zijkant moete nog verstek gezaagd worden, dan gelijmd en met hoekprofiel ondersteunt.

Hierzo krijg je een beter idee van de grootte van de kast.
De onderkant (hier niet te zien 8(7 ) is van 22mm MDF
De voorkant, bovenkant en achterkant zijn van 8mm MDF
De zijkanten zijn van 4 mm MDF (gewichtsbesparing)
De voorkant word heel waarschijnlijk aan het frame vastgelijmd, als alles erin zit.
De bovenkant wordt waarschijnlijk ook gelijmd
De zijkanten worden aan de voorkant vergrendeld in een sleuf die in het frame wordt gefreesd. Aan de achterkant met een kliksysteem.

Van links naar rechts:
Onderkant, bovenkant, achterkant, voorkant, zijkanten, kissie, en het frame(met schilderstape in elkaar gezet.

Hierzo vanaf de andere kant

Natuurlijk mag de hardware die erin komt ook nie ontbreken
To-do list:
Morgen
Frame in verstek zagen en lijmen
Achterkant uitfrezen en achterplaat met aansluitingen erop zetten.
Ophanging van plaat waarop mobo zit maken
Vrijdag
Ophanging van CD-rom's en HD's maken
Ophanging voor Voeding maken
Gaten voor 8cm fan's maken
Verdere planning
Grondverfen binnen en buitenkant
Verfen binnen en buitenkant
Enermax 8cm fan met doorzichtige bladen modden met 4 ledjes
Voorkant klaar maken met gat voor fan (vrijdag) en aan/uit & reset +HDD-vumeter in voorkant plaatsen.
etc...
Ook nog ff 2 foto's van m'n joystick die ik vorige week al gemod heb.
Omdat er een doorzichtige rand langs de stick zit, konden er maar 3 blauwe ledjes in

Voedingsspanning van 3 blauwe leds in serie met een 1k weerstand ertussen direct op de +24V adapter ingang aangesloten

Het effect in het donker als je de flitser nie uitkrijgt
De afmetingen van de kast:
H x B x D = 51 x 20 x 40,8 cm
Nu maar de (hopelijk) felbegeerde plaatjes

Het frame is van 1,8 bij 1,8 cm vuren geschaafd hout van de Gamma (de tweaker ken er nie zonder) De stukjes in de breedterichting moeten ingekort worden van 20 -> 16, omdat ik nog niet precies wist hoe ik ze in verstek ging zagen. De raamwerken aan de zijkant moete nog verstek gezaagd worden, dan gelijmd en met hoekprofiel ondersteunt.

Hierzo krijg je een beter idee van de grootte van de kast.
De onderkant (hier niet te zien 8(7 ) is van 22mm MDF
De voorkant, bovenkant en achterkant zijn van 8mm MDF
De zijkanten zijn van 4 mm MDF (gewichtsbesparing)
De voorkant word heel waarschijnlijk aan het frame vastgelijmd, als alles erin zit.
De bovenkant wordt waarschijnlijk ook gelijmd
De zijkanten worden aan de voorkant vergrendeld in een sleuf die in het frame wordt gefreesd. Aan de achterkant met een kliksysteem.

Van links naar rechts:
Onderkant, bovenkant, achterkant, voorkant, zijkanten, kissie, en het frame(met schilderstape in elkaar gezet.

Hierzo vanaf de andere kant

Natuurlijk mag de hardware die erin komt ook nie ontbreken
To-do list:
Morgen
Frame in verstek zagen en lijmen
Achterkant uitfrezen en achterplaat met aansluitingen erop zetten.
Ophanging van plaat waarop mobo zit maken
Vrijdag
Ophanging van CD-rom's en HD's maken
Ophanging voor Voeding maken
Gaten voor 8cm fan's maken
Verdere planning
Grondverfen binnen en buitenkant
Verfen binnen en buitenkant
Enermax 8cm fan met doorzichtige bladen modden met 4 ledjes
Voorkant klaar maken met gat voor fan (vrijdag) en aan/uit & reset +HDD-vumeter in voorkant plaatsen.
etc...
Ook nog ff 2 foto's van m'n joystick die ik vorige week al gemod heb.
Omdat er een doorzichtige rand langs de stick zit, konden er maar 3 blauwe ledjes in

Voedingsspanning van 3 blauwe leds in serie met een 1k weerstand ertussen direct op de +24V adapter ingang aangesloten

Het effect in het donker als je de flitser nie uitkrijgt
[ Voor 0% gewijzigd door SlinkingAnt op 21-08-2002 23:07 . Reden: To-do list ]
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB