[alg] IndiaBooming.com <- Bedreiging??

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 18:14
Zoals de meeste van ons, zit er een leuk text linkje op de frontpage van tweakers.net die linkt naar de website van indiabooming.

Natuurlijk is het zo dat india in de lage lonen landen valt, en daarom kunnen zij personeel tegen lage prijzen aanbieden.

Ik heb me er niet helemaal in verdiept, maar misschien is het toch leuk om de discussie opgang te helpen of de indiaanse devvers niet een bedreiging vormen voor de westerse devvers (wij dus) aangezien zij veel en veel goedkoper zijn..

Ik weet niet of we de qualiteit mee moeten nemen in de discussie. Ik heb er geen ervaring mee, maar dit is wel iets om in de gaten te houden!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-03 17:38

markvt

Peppi Cola

er zullen altijd goedkopere mensen zijn dan jij.
Je moet dus echt uitblinken in je kwaliteiten.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

goedkoop is duurkoop... hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, maar is meestal wel zo

Verwijderd

Ik vind het er nogal onprofessioneel uit zien (dit soort dingen krijg ik altijd als spam).

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Indiase developers doen het inderdaad erg goed. Steeds meer bedrijven besteden hun IT-activiteiten uit aan Indiase bedrijven en, voor zover mogelijk, worden er ook veel Indiase programmeurs naar Amerika en Europa gehaald. Dit laatste is trouwens gebonden aan beperkingen. De overheden in de VS en Europa zorgen er wel voor dat er niet teveel goedkope krachten uit India worden gehaald.
Maar het uitbesteden van werk naar India kun je niet tegenhouden. Ook veel support-activiteiten (call centers) gaan naar die landen omdat de mensen goedkoop zijn, vaak behoorlijk opgeleid, en doorgaans goed Engels spreken.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Philips (Medical Systems, waar mijn vader werkt) besteed ook veel uit aan India, omdat het goedkoper is, en ze daar echt niet dommer zijn ofzo. Ze hebben daar alleen niet zo'n enorme hype gehad zoals hier, dus zijn de lonen veel lager.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Die gasten worden worden hier al naar toegehaald (Er was dit voorjaar een berichtje hierover m.b.t. Duitsland). We hebben hier gebrek aan goed geschoold personeel..... Dus alle ITers, ICTers, enz. goed je best doen. Trouwens in India heb je al jaren hele volksstammen die code zitten in te tikken. Daar zitten we hier toch niet op te wachten?
Allemaal goed je best doen op school dus. Slechts 30% van de jeugd volgt HAVO en VWO. Hoeveel procent hiervan zou in de IT branche terecht komen? Ik heb niets tegen lagere opleidingen hoor!!!!!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-03 15:35
Ze zijn niet alleen goedkoper, maar leveren dikwijls zelfs betere kwaliteit. Een jaartje geleden heb ik eens gesproken met een Indiër die hier kwam proggen. Ze moeten wel om de zoveel maanden (ik dacht 3 of 6) terug vertrekken (in België toch...). Maar het kan dus goed zijn dat ie dan niet terug naar Indië vertrekt, maar gewoon naar Frankrijk, Duitsland of Engeland en daar de volgende 3 maanden verder werkt, waarna ie weer lekker terug kan komen (want dat deed die kerel ook).

Heb ooit nog een gek weetje vernomen van de Indische prog-sector.
Er bestaat dus zoiets als een certificaat dat je kan voorleggen als softwareontwikkelaar, welk cert. dit is weet ik niet juist meer. Dit krijg je echter pas als er minder dan 1 fout in 1 miljoen regels code zit.
Toen waren de enigste bedrijven (wereldwijd) die dit certificaat konden voorleggen, van Indische oorsprong. Dus qua kwaliteit moeten ze volgens mij zeker niet onderdoen ... integendeel...

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 23:01

mulder

ik spuug op het trottoir

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 22:21:
Die gasten worden worden hier al naar toegehaald (Er was dit voorjaar een berichtje hierover m.b.t. Duitsland). We hebben hier gebrek aan goed geschoold personeel..... Dus alle ITers, ICTers, enz. goed je best doen. Trouwens in India heb je al jaren hele volksstammen die code zitten in te tikken. Daar zitten we hier toch niet op te wachten?
Allemaal goed je best doen op school dus. Slechts 30% van de jeugd volgt HAVO en VWO. Hoeveel procent hiervan zou in de IT branche terecht komen? Ik heb niets tegen lagere opleidingen hoor!!!!!
Eeeuhh, wat die malaise de afgelopen jaar dan een slechte droom? Zijn er niet duizenden mensen ontslagen, bedrijven failliet? Er worden mensen uit oa Polen en Duitsland gehaald omdat we weer eens geen mensen hebben voor de 'lagere' werkzaamheden. Weet niet waar je dit alles op baseerd, got me clueless

oogjes open, snaveltjes dicht

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er zijn juist teveel "dure" mensen die van HBO niveau zijn en voor het wat simpele werk te veel salaris eisen.

In India hebben ze goede ICT'ers (half jaartje geleden ofzo n docu gezien, en ik stond verbaasd) en die eisen een hoop minder.

Vanwege de malaise idd bezuinigen veel bedrijven op personeel dus als ze al nieuwe mensen nodig hebben proberen ze ze zo goedkoop mogelijk te krijgen lijkt me.

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 14:31

WhiteDog

met zwarte hond

Er bestaat dus zoiets als een certificaat dat je kan voorleggen als softwareontwikkelaar, welk cert. dit is weet ik niet juist meer. Dit krijg je echter pas als er minder dan 1 fout in 1 miljoen regels code zit.
Toen waren de enigste bedrijven (wereldwijd) die dit certificaat konden voorleggen, van Indische oorsprong. Dus qua kwaliteit moeten ze volgens mij zeker niet onderdoen ... integendeel...
1. Er zijn niet zoveel programma's die 1 miljoen regels zijn, laat staan dat je die alleen schrijft...
2. Ik kan ook een proggie schrijven van 1 miljoen regels zonder fouten hoor :Z

dim i as long
i = i + 1
i = i + 1
i = i + 1
...
i = i + 1
debug.print i

:P

bullshit dus, denk dat het eerder een certificaat is waarbij je een examen moet doen: je krijgt een opdracht, max aant. regels code en foutenpercentage hierop en als je daarin slaagt krijg je een certificaat.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik heb slechte ervaringen met een uitbesteding aan een Pakistaanse firma.
Prijzen waren een stuk beter dan hier, maar het resultaat was dramatisch.

Who is John Galt?

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-02 02:23
Ik heb me laten vertellen dat ze in de sloppenwijken in
steden in India een paar oude pc's neerzetten voor algemeen gebruik, waar de kids gaanderwijs bijna autodidactisch leren proggen.
Er zit idd een hoop talent en heel goedkoop.

PS. Die pc's schijnen ze ook niet te stelen ondanks de armoe :7

Verwijderd

Don Facundo schreef op 21 augustus 2002 @ 22:36:
[...]

Eeeuhh, wat die malaise de afgelopen jaar dan een slechte droom? Zijn er niet duizenden mensen ontslagen, bedrijven failliet? Er worden mensen uit oa Polen en Duitsland gehaald omdat we weer eens geen mensen hebben voor de 'lagere' werkzaamheden. Weet niet waar je dit alles op baseerd, got me clueless
Er liepen hele volkstammen snelle jongens rond die met hun papiertje overal snel werden binnen gehaald. Of ze nou wel of niet iets konden maakte geen moer uit. Tegen de tijd dat de baas zou kunnen weten dat het waardeloos personeel was zaten ze tegen een nog beter salaris al weer bij een ander bedrijf, enz. Ze hadden dus niet echt gewerkt. Toen er echt gewerkt moest worden omdat ze niet meer zo snel van baas konden veranderen vielen er velen door de mand. 't is nu niet (mooi) lullen maar poetsen geworden.... Een goede timmerman vindt altijd werk. 't zelfde geldt ook voor programmeurs etc.

Edit: De resterende 70% doet het "mindere" werk net als de Polen en Duitsers. 't wordt alleen niet "minder" betaald als je een vak kent.

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik was laatst bij een softwarebedrijf in Duitsland, hadden ze ook een kamertje met programmeurs uit India overgehaald (ingevlogen dus), waren goedkoop en goed volgens hun. Enige probleem was de interne communicatie soms ;)

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-03 15:35
WhiteDog schreef op 21 augustus 2002 @ 22:43:
[...]

1. Er zijn niet zoveel programma's die 1 miljoen regels zijn, laat staan dat je die alleen schrijft...
2. Ik kan ook een proggie schrijven van 1 miljoen regels zonder fouten hoor :Z

dim i as long
i = i + 1
i = i + 1
i = i + 1
...
i = i + 1
debug.print i

:P

bullshit dus, denk dat het eerder een certificaat is waarbij je een examen moet doen: je krijgt een opdracht, max aant. regels code en foutenpercentage hierop en als je daarin slaagt krijg je een certificaat.
1. Dit certificaat is bedoeld voor bedrijven die software ontwikkelen en niet voor individuele programmeurs, 1 miljoen is idd wel wat veel als je't solo wilt doen...

2. Zoiets noem ik nou niet echt een programma ;)

Over dat certificaat heb ik zo ook mijn twijfels, maar ik heb het toen gehoord van een HR manager van EvoSoft en hetzelfde van een Projectleider van J&J.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat er ook wel een heleboel rotzooi verkocht / gefrabiceerd zal worden door enkele van die indische bedrijfjes, maar zo van die bedrijven zijn er hier ook... gelukkig nog niet zo veel :+

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:47
Wie was die HR manager van EvoSoft?

https://fgheysels.github.io/

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-03 18:24

Sponge

Serious Game Developer

WhiteDog schreef op 21 augustus 2002 @ 22:43:
[...]
dim i as long
i = i + 1
i = i + 1
i = i + 1
...
i = i + 1
debug.print i

Hmm, 10.7mb aan regels code dus, dat accepteerd VB never en krijg je een "out of memory". Die code van je zal niet draaien :)

• unclero
  • Laatst online: 08:21

unclero

MB EQA ftw \o/

Hotmail is dacht ik ook van Indiase makelij...
Ik zag eens zo'n docu op Discovery Channel / NGC. In het M$ park hadden ze twee art-deco cafeetjes staan. Naast elkaar. Maar de vloer bij de een was 30 cm hoger dan de ander, want die was voor medewerkers van kaste A. terwijl de ander was voor medewerkers uit kaste B. grappig.

Maar goed, op een bevolking van tig miljard mensen is het aantal mensen met onmeetbare IQ's ook wat hoger ja. Als we dat gaan vergelijken met gehucht Europa.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Scorpion schreef op 21 augustus 2002 @ 22:07:
goedkoop is duurkoop... hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, maar is meestal wel zo
Zeker weten...

* LuCarD heeft een keer verplicht moeten samen werken met zo'n soort bedrijf....

We zijn weken bezig geweest, om er achter te komen waarom het niet werkt. Totdat een wakkere indier in het brak engels aan ons vroeg. "Er is toch wel office geinstalleerd op de IIS server"

*zucht*

Uiteindelijk hebben we het zelf maar gedaan, en wij waren toen klaar binnen 2 dagen met een draft versie. Die al beter er uit zag en werkte als hun versie.

offtopic:
Die site is zo lek als een vergiet.... (security wise)

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Fragbeestje schreef op 21 augustus 2002 @ 22:31:
Bedoel je CMM (Capabillity Maturity Model) of zo.
Ik weet dat de indiaase vestiging van mijn bedrijf CMM 5 (het hoogste niveau)heeft en ook nog wat ISO certificaten.
Dit gaat echter niet over "fouten in code", maar over het beheersen van het proces van software ontwikkeling.
Tis dat CMM 1 het start niveau is, want soms heb ik het gevoel dat we hier op CMM 0 zitten :(.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-03 13:24

Crazy D

I think we should take a look.

LuCarD schreef op 22 augustus 2002 @ 09:56:
We zijn weken bezig geweest, om er achter te komen waarom het niet werkt. Totdat een wakkere indier in het brak engels aan ons vroeg. "Er is toch wel office geinstalleerd op de IIS server"

*zucht*
Dat heeft natuurlijk niet zo bar veel met India an sich te maken. Als je mij inhuurt heb je dat probleem ook :X ;)
Maar ja communicatie maakt het 1 en ander denk ik wel iets lastiger, dus ik denk dat het dingen wel heel strak moet afspreken zodat er geen twijfel is over wat er wel en wat niet moet gebeuren. Maar ja dan nog, net als dat je hier "slechte bedrijven" hebt, heb je die daar ook. En als je dan net de pech hebt met zo'n bedrijf in zee te gaan...

Exact expert nodig?

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-01 16:31

Marcelloz

IT dude with a beard

Wij hebben ervaring met mensen uit India :

- Ze kunnen niet luisteren, je moet er continue naast zitten.
- Ze willen alles in het engels hebben
- Ze verstoppen de WC
- Ze vergeten je naam of kunnen 'em na weken nog niet goed uitspreken
- Uit eindelijk kan je alles zelf herschrijven omdat ze niet kunnen samenwerken

Niet aan beginnen dus.
Krijg je lui aan de lijn: afpoeieren :p

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

• ErikRo
  • Laatst online: 07-03 23:42
Een jaar of 5 geleden stond al zoiets in de kijk of eos, bleek dat het superieure porgrammeurs waren (en heel goedkoop), maar ja of dat nog zo is.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Pagina: 1