Toon posts:

Flippende TeleVisie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
de televisie van mijn moeder heeft rare kuren

soms na een tijdje kijken begint het contrast te flippen. van heell donker (zwart)tot het uiterste lichte. het licht niet aan de afstandbediening. hier heb ik namelijk de batterijen al uitgehaald en oten verdergekeken en het gebeurde nog steeds. Ook zitten er op de TV zelf geen knoppen waarmee je het in kan stellen.

ik weet zelf best wel wat van elektronica maar dit is voor mij een compleet raadsel misschien iemand ideen???

ding is 5jaar oud maar altijd netjes op zun plek gestaan en niet mee gesleept

Verwijderd

Welk merk?
Welk type (staat op de acherkant)

Bv: Sony KVX3049 o.i.d

Verwijderd

Topicstarter
tis een:

audiosonic
type: KT8344

een 37cm portable kleurentvtje (leuk voor op de slaapkamer)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:25

Exirion

Gadgetfetisjist

Het voormalige Yoko :{
Ik vrees dat ie gewoon rijp voor de sloop is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop van niet jammer dat heel dit forum een instelling heeft van "kop marduur spul dan ist wel goed" tis van me moeder en wil gewoon proberen dit te fixen ipv gelijk een nieuwe dure sony te kopen zoals iedereen je hier aanraad

zo is mijn moeder blij genoeg met een audioset van 100guldens toen nog van de kijksjop

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 22:09:
ik hoop van niet jammer dat heel dit forum een instelling heeft van "kop marduur spul dan ist wel goed" tis van me moeder en wil gewoon proberen dit te fixen ipv gelijk een nieuwe dure sony te kopen zoals iedereen je hier aanraad

zo is mijn moeder blij genoeg met een audioset van 100guldens toen nog van de kijksjop
da's helemaal niet waar, niet elk duur spul is goed, hier kennen ze wel meer van audio enzo dan "jan modaal". en het is wel een feit, voor kwaliteit moet je geld betalen, je kan natuurlijk ook goedkope dingen vinden die ook goed zijn he

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Audiosonic is dan wel goedkoop, maar er zitten wel duurdere onderdelen in, zoals een samsung beeldbuis in mijn tv. Bij onze samsung hebben we dat probleem ook, dus ben benieuwd of iemand het weet.

iemand iets leuks?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:25

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 22:09:

Onzin. Maar je kunt moeilijk ontkennen dat een reparatie duurder zal zijn dan een nieuwe TV. En dan is het nog maar de vraag of ie te repareren is, want van dit soort obscure merken zijn vaak helemaal geen schema's e.d. te krijgen.

En zelf sleutelen aan een moderne TV kun je vergeten, tenzij het om voor de hand liggende defecten als kapotte hoogspannings generator, printbreuken of losse contacten gaat. Als het iets anders is dan moet je het door de fabrikant laten repareren, of je kunt de hele printplaat wegflikkeren. Een nieuwe TV is dan het simpelste en goedkoopste.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Vermoed een condensator bij de hoogspanning of op de beeldbuisprint.
Je moet even na gaan wanneer het gebeurt want dat kan al info geven.

1: Als is hij een tijdje aanstaat
2: Als je tegen de kast tik
3:Op scart? (als hij dit heeft)

1:Warmte afhankelijk kan je nabootse met een fohn van mama of je zus.
2:Los contact opnieuw solderen
3:Is het wel de tv

Bij dit soort merken kan het eigenlijk van alles zijn.
Eigenlijk moet je er gewoon van afblijven, want je moeder moet gewoon wat knaps kopen en haar zoon niet laten knutselen moet levensgevaarlijke spanningen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een tijdje op me werk moeten knutselen aan beveigelings monitoren dus ik weet onderhand wel hoe ik alle spanning eraf moet halen. (en heb 1 keer die klap ervan gehad dus ik pas wel op)

maar ik ga hem vanmiiddag eerst eens goed schoon maken.

en het gebeurt heel onregelmatig. soms als je hem gelijk aanzet en soms pas naar 2 uur kijken

Verwijderd

Onze oude philips tv had ook die kuren.
De monteur zei toen dat de backup kapot was omdat hij ook geen zenders meer vast hield.
En dat zou dan 180 gulden toen kosten.
Maar dat was dat oude beestje niet meer waard. :Z

Verwijderd

Topicstarter
zenders houdt hij nog wel gewoon vast

vandaag geen tojd gehad om schoon te maken maar ik denk zelf da het aan stof kan ligen dat kortsluiting ligt te maken

oftewel morgen ff stofzuiger + kwast erdoorheenhalen
Pagina: 1