Papst fans met temp sensor en rpm-monitoring aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb 2 papst 8412 NGLV fans gekocht met papst temp sensors erbij. Er zitten echter geen connectors aan de fans. Daarom wilde ik er zelf van die connectors op aansluiten die op het moederbord passen (van die kleine 3-pins connectors, weet niet hoe die noemen).
Voor de montage vond ik volgend schema op de site van Papst:

Afbeeldingslocatie: http://home.planetinternet.be/~pin00669/images/papst.gif

Het probleem is dat er volgens dit schema maar 2 draden naar het moederbord lopen. Dus dan zal ik geen RPM-monitoring kunnen doen. Hoe moet ik deze fans met temp-sensors aansluiten zodat ik wel 3 draden naar het mobo heb en dus wel rpm-monitoring kan doen?

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

gewoon op een 4 pins aansluiten. die los halen en de xtra draadje van de Papst erbij in drukken werkt perfect heb ik ook met mijn 2 Papst 4412FGML (120mm)

• WimB
Twix schreef op 21 augustus 2002 @ 21:38:
gewoon op een 4 pins aansluiten. die los halen en de xtra draadje van de Papst erbij in drukken werkt perfect heb ik ook met mijn 2 Papst 4412FGML (120mm)
Ik begrijp niet wat je juist bedoelt. Kan je dat eens duidelijker uitleggen aub.
Ik zit vooral in de problemen met de temperatuur sensor. Hoe moet ik die juist aansluiten?

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

een 4pins aansluiting die je ook voor je power gebruikt van je HDD cd-rom etc etc..
haal die los en stop de 2 snoertjes erin van je Papst. Zodat i in elk geval draaid

en zoals je op het plaatje ziet moet je de sensor op 1 van de snoertje aansluiten.
dat maak ik eruit. :)

Btw: ik krijg mijn plaatjes er niet in
weet iemand nog een oplossing daar voor

• WimB
Twix schreef op 21 augustus 2002 @ 21:51:
een 4pins aansluiting die je ook voor je power gebruikt van je HDD cd-rom etc etc..
haal die los en stop de 2 snoertjes erin van je Papst. Zodat i in elk geval draaid

en zoals je op het plaatje ziet moet je de sensor op 1 van de snoertje aansluiten.
dat maak ik eruit. :)

Btw: ik krijg mijn plaatjes er niet in
weet iemand nog een oplossing daar voor
En hoe kan ik dan rpm-monitoring doen? Want dat is eigenlijk de vraag. Als ik gewoon + en - aansluit, dan draait hij inderdaad, maar dat is nog niet genoeg naar mijn zin ;)

Verwijderd

Weet je zeker dat deze fan een rpm signaal geeft. :?
Zoals ik het hier zie heeft hij 2 draden voor de power en 1 voor de temp regeling. :/

Als er nergens staat dat hij een rpm uitgang heeft en hij heeft de aansluiting er ook niet voor... dan houdt het op natuurlijk.... |:(

Jammer maar helaas...
Pagina: 1