Toon posts:

Zit vast met ethernet/modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Langzaam, beetje bij beetje mijn pc opgebouwd.

Bij PCI slot 4 aangekomen wil niets meer werken.

Doe ik het modem erin krijg ik PCI error en bij de ethernetkaart(om netwerk te maken) krijg ik Ethernetcontroller fout.

Ik denk haast zeker de juiste drivers te hebben.

Het ethernet is het belangrijkste; ethernetlink XL PCI 3C900B-TPO, op 3com geweest en juiste drivers gedowned...of toch niet ?

Plz tips, benner al best lang mee bezig.

OS=w2000 / Abit Mobo KA7-100 / AMD 750 Mhz.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit is me niet helemaal duidelijk...
Werkt die netwerkkaart alleen niet in het 4e PCI slot, of bedoel je iets anders?

Verwijderd

Deelt je nic misschien een IRQ ?

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik verder ga zal ik eerst even proberen of het wel op PCI 3 werkt.

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 12:09
(jarig!)
Als je eerst met 1 apparaat probeert. Bijv. ALLEEN netwerkadapter? Doet ie 't dan wel: conflict. Je kan ff bij 3Com kijken voor een tool (opstartdiskette) die IRQ en I/O adres veranderen kan op een chip op je NIC... (misschien staat die tool op je driver-disk, anders downloaden).

Verwijderd

Topicstarter
An erorr occurred during the install of the device

the data is invalid

Is dit een driver fout ?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

HEt antwoord staat in je sig. ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is sig 8)7

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Je sig is je signature

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Als je mij nu ff verteld waar ik dat kan vinden

Verwijderd

Als je die netwerkkaart in een ander slot duwt, krijg je dan dezelfde fout?

Verwijderd

Dan moet je even critisch naar de driver kijken. Weet je zeker dat de kaart wel goed is (zo van, doet hij het in een andere PC)?

• De_Delph
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dan is de kaart mol he

You can't drive your house, but you can sleep in your car!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hetzelfde met de modemkaart, die wil ook niet werken

• ikke007
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 14:16
zelfde kaart in ander slot; irq conflict.
zelde kaart in ander slot niet werkend; nogmaals testen in andere pc; kaart defect (grote kans)

zou eens op internet gaan met een andere pc en de nieuwste drivers van je modem/netwerk kaart downloaden en op cd/flop(wie heeft dat nog) zetten.

Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself

Verwijderd

Topicstarter
ik heb problemen met het vinden en installeren schijnt....er staat een installatiecijfer van 3,6
komt omdat ik geen engels kan

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 22:25

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 12:02:
ik heb problemen met het vinden en installeren schijnt....er staat een installatiecijfer van 3,6
komt omdat ik geen engels kan
Da's wsl het cijfer dat je voor Engels gehaald hebt... ;)

Eh... Probeer die 2 kaarten nu es in een andere pc, net zoals hiervoor al meerdere keren gemeld is...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Topicstarter
Dan doen ze het

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus bij 3com een driver gedownload, het bestaat uit 2 delen

Wie kan mij uitleggen in NL wat ik nu moet doen ?
Is er ergens anders misschien een eenvoudigere driver te vinden ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 17:25:
Ik heb dus bij 3com een driver gedownload, het bestaat uit 2 delen

Wie kan mij uitleggen in NL wat ik nu moet doen ?
Is er ergens anders misschien een eenvoudigere driver te vinden ?
Eh, misschien is het makkelijker een Engels sprekende vriend langs te laten komen bij je en samen die driver erop te krijgen. De PC wereld is Engelstalig, als er al NL vertalingen zijn, zijn ze 9 van de 10x zo brak als wat. Wij kunnen hier en daar helpen maar hele lappen text vertalen is niet iets wat ik (onbezoldigd) van plan ben :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Net iemand erbij gehaald en die komt er ook niet uit.
Ook een andere (3e) netwerkkaart opgehaalt en nu ben ik drivers aan het zoeken wat ook al gelijk tegen zit.

Verwijderd

Topicstarter
Zelf nog steeds bezig met het probleem en ik zie dat ik geen recourses kan kiezen en er staat een ? bij het ethernetgebeuren.

Als er geen recourses bij staat betekend dat ik een hardware confict heb (dat snapte ik al)

Heeft er nog iemand een idee ? hellllllllp!

Of moet ik het probleem ergens anders zoeken ?????

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 10:27

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Kijk je bios eens na of er geen conflicten zijn met geintegreerde apparatuur op je moederbord. Soundcards willen nogal eens dwarsliggen in combinatie met netwerkkaarten en modems. IRQ 5, IRQ 10 en IRQ 11 kunnen dan de spil zijn.

offtopic:
Had je pretpakket op de mavo?

*empty*

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 10:27

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

MR_VIPER schreef op 23 augustus 2002 @ 15:18:
Kijk je bios eens na of er geen conflicten zijn met geintegreerde apparatuur op je moederbord. Soundcards willen nogal eens dwarsliggen in combinatie met netwerkkaarten en modems. IRQ 5, IRQ 10 en IRQ 11 kunnen dan de spil zijn.

offtopic:
Had je pretpakket op de mavo?
edit:

Ik heb net ff de andere topics nagekeken. Het schijnt dat je al langer probs hebt met IRQ's en aansturen van apparatuur. Je kent geen engels. En je bent een n00b ik zou meeste mensen aanmoedigen om door te kloten en proberen. Maar in jouw geval zou ik zeggen zoek de computerboer eens op. Of iemand die erg veel van PC's weet een laat die je PC eens opnieuw inrichten. Ik heb nog 1 ding waar ik nu nog ff niet op reageer. Ik hoop dat ik het daarmee mis heb.

edit:

edit 2: sjit verkeerde knopje. quote ipv edit sorry guys

[ Voor 0% gewijzigd door MR_VIPER op 23-08-2002 15:28 . Reden: wil je nie weten it's too dumb ]

*empty*

Verwijderd

Topicstarter
Het begon met de isa 3com kaart die een conflikt gaf met com2...com2 uitgepleurt in bios, probleem opgelost (niet bevredigend maja...)

Dus met recourses van 3com lopen kloten...op vrij irq gezet etc... maar dan geeft het weer conflicten.

Pffff, word er wel beetje moe van allemaal.......

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi, Nu net een 3com ethernetkaart opgehaalt en met juiste drivers geprobeert, maar deze werkt ook niet.

Het zijn niet de irq's die dwarszitten, want in andere sloten doen ze het ook niet. Pbleem ligt dus ergens anders.

Hij wijst geen recourses aan en geeft een vraagteken (overige app.)

Plzzz neem ff de moeite om me te helpen, dan kan ik verder met mijn netwerk.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 22:25

Jiffy

God, you're ugly!

In jouw geval zou ik zeggen: ruk elke kaart die niet persé noodzakelijk is voor het werken van je compu er uit. Reset je BIOS. Installeer Windows _helemaal_ opnieuw nadat je de harde schijf/schijven geformatteerd hebt.

Ga vervolgens één voor één de gewenste kaarten weer inbouwen en de drivers installeren. Begin bij voorkeur met de netwerkkaart. Zorg er voor dat alle kaarten op Plug & Play staan. Huh? Op Plug & Play zetten? Ja, bij 3Com nics kun je vaak een (dos)util gebruiken om eea in te stellen. Gebruik die util om plug & play aan te zetten.

Zorg er voor dat je de correcte drivers hebt...

Bovenstaand is een vrij grof middel, maar het zou wel moeten werken. Zelfs met jouw gebrekkige kennis van Engels. Eh... BTW: hoe oud ben je? _Iedereen_ in NL heeft Engels gehad op de middelbare school. Vooroorlogse generaties daargelaten die helaas niet altijd in de gelegenheid zijn geweest een middelbare school op te zoeken... Het is vrij simpel: spreek je geen Engels, zul je op computergebied niet veel bereiken. Zelfs als je het alleen bij spelletjes houdt... (nofi)

[ Voor 0% gewijzigd door Jiffy op 26-08-2002 16:26 . Reden: van alles toegevoegd! ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dos draaien op w2000 ?

Zit dat er wel in dan ?
Pagina: 1