Toon posts:

data EXACT overzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :)

ik heb hier een 20gb maxtor harddisc.
Deze wordt vervangen door een, jaja, 20gb maxtor harddisc (nieuwe).

Nu heb ik net windows enzo lekker draaien, alles prima geinstalleerd staan, en wil dus eigenlijk geen format doen...

Nu lees ik dat er meerdere manier zijn om alles over te zetten.
Via ghost zou het mogelijk zijn? Kan iemand mij dat misschien uitleggen?

En zijn er nog meer (makkelijke?) manieren??

Moet ik eerst schijf 'oud' eraan hangen, data verplaatsen naar partitie op oud, dan de nieuwe schijf eraan?
Moet ik eerst 2 schijven eraan, dus de nieuwe, daar partities op aan maken, en dan kopieren, of??
Heeft iemand tips voor me? Ik heb de search gebruikt, maar daar wordt alleen uitgelegd bij iemand als het FOUT gaat.... :) dat is dus mijn bedoeling niet, dat het fout gaat gaan ;) ik heb overigens de ECHT belangrijke data al opgeslagen op cd, maar dan nog wil ik liever word, virusscanners etc. niet opnieuw installeren!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
gewoon ff disk to disk met ghost en je hebt een exacte kloon

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
TLRnZ schreef op 21 augustus 2002 @ 21:19:
gewoon ff disk to disk met ghost en je hebt een exacte kloon
Hier heb ik niets aan toe te voegen :)

Verwijderd

SH007 schreef op 21 augustus 2002 @ 21:19:
[...]

Hier heb ik niets aan toe te voegen :)
waarom doe je 't dan?

Verwijderd

Topicstarter
is het dan niet zo dat hij niet opstart ofzo? die problemen las ik tenminste....
ik moet dan die NIEUWE harddisc als master instellen? en in de bios als?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 21:20:
is het dan niet zo dat hij niet opstart ofzo? die problemen las ik tenminste....
ik moet dan die NIEUWE harddisc als master instellen? en in de bios als?
Nee hoor, als er van de Prim. Master geboot kan worden doet ie dat eerst, maar als je al je date overgezet hebt, moet je gewoon die nieuwe disk als master instellen, dan boot ie automatisch daar van.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

van Seagate had ik een tooltje die dat heel goed kon doen, heb er toen destijds m'n C-schijf mee gekopiëerd van m'n ouwe Samsung 3,2 gig naar een Seagate 8,4 gig...

Maar idd, met ghost kan het ook heel goed en je hoeft je dan niet druk te maken over ondersteuning (het is een Seagate tooltje hé |:()...

Ghost is alleen imho wel wat minder gebruiksvriendelijk :{

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
:X nu nog ergens ghost regelen, nou, ik vertrouw op jullie, mocht 't niet lukken, dan horen jullie nog van me ;) :P
SH007 schreef op 21 augustus 2002 @ 22:32:
[...]

Er kan toch niets misgaan?
Je maakt een kopie van de data, dus je hebt het origineel nog ;)
en inderdaad, het is gelukt :Y) duurde wel lang zeg :? maarja, heb nu wel een snellere harddiscs :)

• SH007
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 21:25:
:X nu nog ergens ghost regelen, nou, ik vertrouw op jullie, mocht 't niet lukken, dan horen jullie nog van me ;) :P
Er kan toch niets misgaan?
Je maakt een kopie van de data, dus je hebt het origineel nog ;)

• Mooya
  • Laatst online: 15-03 23:30
tenzij je de verkeerde schijf naar de verkeerde cloned :) (is mij mij ook een keer overkomen)

Verwijderd

Ja, heeft een stagegeloper van me een keer geflikt op de schijf van een klant 8)7

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

bij mijn dosversie van ghost (6.03) staat er een fout in.
op een gegeven moment lijkt het dat er idd de verkeerde wordt gekloont, maar dat ligt gewoon aan het brakke taalgebruik van peter norton :+

'k heb overigens wel eens wat vage probleempjes gehad met een triple boot (lilo) en ghosten, maar dat ez op te lossen (nieuwe lilo)

"man is not truly one, but truly two,"

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03 19:54

Valkyre

Kitesurf FTW!

Mooya schreef op 21 augustus 2002 @ 22:37:
tenzij je de verkeerde schijf naar de verkeerde cloned :) (is mij mij ook een keer overkomen)
wat je nu zegt kan volgens mij niet eens tenmoinster met versie 10 niet geloof ik!
ach la ook maar de topicstarter is tevreden! :D

iRacing Profiel

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:32

Exirion

Gadgetfetisjist

*kuch* Search *kuch* ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.