Kabelmodem kapt er gewoon mee na tijdje

Pagina: 1
Acties:

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Topicstarter
Ik zit hier in een studentenhuis en we hebben hier kabelinternet via de universiteit. We hebben 4 aansluitingen, en dat ging in zijn werk door het adres van de kaarten die ook nog aangesloten zouden worden op de hub, aan te melden.

Grootste deel van de tijd werkt het perfect.
Maar helaas zijn er vandaag flinke problemen.
Wat is nu het geval?
Internet doet het gewoon niet.
Lampjes branden allemaal mooi in het kabelmodem, ook in de hub, en ook in de pc. Maar er wordt niks ontvangen door me pc. Dus geen internet. Bij het opstarten, duurt windows ook lang als er geen internet is, omdat ik dan geen ip adres op het netwerk krijg. Dan heb ik ook een 169 ip ipv een 131 ip van me provider.
Ga ik naar beneden, trek ik het ding uit, en steek het weer in, gaat het door de opstartprocedure. Beginnen de lampjes weer als vanouds te knipperen, en internet doet het weer.
Na een tijdje echter, begeeft internet het weer. Dit is ongeveer na 1 uur, elke keer nadat ik het uittrek en weer insteek.
Het stomme is nu:
dat als ik op de reset duw op het modem, dat het niet werkt
dat als ik op de power knop duw en hem uit en aan zet, het niet werkt.
Het wel werkt als ik de stroom volledig uitgetrokken heb. Dus stekker uit stopcontact.

Verder zegt de provider het volgende(dus volgens mij snappen ze het zelf ook niet)

De servicedesk biedt geen ondersteuning voor PC's die via een hub met het modem zijn verbonden. Alleen de eerst aangemelde PC heeft recht op ondersteuning, maar als deze via een hub met het modem is verbonden, geldt voor deze ook geen recht op ondersteuning via de servicedesk meer.

Het moet dus ergens aan het DHCP gedoe liggen, want als je geen internet ip hebt, geen internet, da's vrij logisch. Lijkt me echter sterk dat er in dat kabelmodem een DHCP server zit. En als die server het begeeft, is het dan ook normaal over met internet, of gaat het er gewoon om dat je 1 keer een ip krijgt?

[ Voor 0% gewijzigd door REDFISH op 21-08-2002 21:09 . Reden: typfoutje ]

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Topicstarter
Kheb em nu ipv auto modus op half duplex gezet 10mb. 100 mb wilde ie niet vreten. MIsschien dat het helpt. Sommige mensen zeggen namelijk dat het half moet zijn, anderen weer niet.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

en als je nou doet wat die gasten zeggen? ff je PC aan dat modem hangen en ze weer bellen (als hij het dan niet doet)

Lijkt me een vrij voor de hand liggende oplossing.. Als het dan weer werkt, stap voor stap weer met je netwerkje rommelen :)

Mijn iRacing profiel